اقدام جالب وزیر خارجه چین برای ادای احترام به میزبان سنگاپوری+فیلم

«وانگ یی» وزیر خارجه چین در دیدار با همتای سنگاپوری به دلیل آنکه او کراوات نزده بود، برای نشان دادن احترام به میزبان، کراوات خود را در آورد؛ اقدامی که بسیار مورد توجه رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته است.

به گزارش مشرق، اقدام وانگ یی وزیر خارجه چین برای بیرون آوردن کراوات خود در دیدار با «ویویان بالاکریشنان» وزیر خارجه سنگاپور خبرساز شد و برخی تحلیلگران این اقدام را نشانه هوش و تواضع او ارزیابی کردند.

وزیر خارجه چین پنجشنبه هفته گذشته در اولین مقصد از سفر خود به سه کشور جنوب شرق آسیا، ابتدا به سنگاپور رفت و در پایتخت این کشور مورد استقبال همتای سنگاپوری خود قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، «ویویان بالاکریشنان» وزیر خارجه سنگاپور در باغ گیاه شناسی «بوتانیک» این کشور از وانگ یی وزیر خارجه چین استقبال کرد.

وزیر خارجه چین بعد از خروج از خودروی حامل خود با استقبال همتای سنگاپوری مواجه شد و ویویان بالاکریشان دست خود را دراز کرد تا با وانگ یی دست بدهد. وزیر خارجه چین بعد از دست دادن و در آغوش گرفتن کوتاه همتای سنگاپوری متوجه شد که وی کروات نزده است و همان جا، کراوات خود را درآورد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، اقدام جالب و در لحظه وزیر خارجه چین باعث شد که «ده‌ها هزار نفر» در شبکه‌های مجازی او را مورد تحسین قرار بدهند.

در فیلمی که از این لحظه منتشر شده، مشخص است که اقدام وزیر خارجه چین مورد توجه همتای سنگاپوری قرار گرفته است. «سان وی دونگ» معاون وزیر خارجه چین هم بلافاصله بعد از وانگ یی، کراوات خود را بیرون آورد.

وزیر خارجه سنگاپور در دیدار با وزیر خارجه چین، او را «دوست خوب» توصیف کرد و پس از این ملاقات در صفحه فیسبوک خود عکسی از وانگ یی با کراوات و بدون کراوات منتشر کرد.

ویویان بالاکریشنان در توضیح محورهای رایزنی با وانگ یی نوشت: «ما یک شام خوب در باغ گیاه شناسی صرف کردیم و گفت‌وگوی گسترده‌ای درباره موضوعات مختلف راهبردی داشتیم. ما در مورد علاقه متقابل خود در جهت گسترش گردشگری، تجارت و اتصال هوایی بین چین و سنگاپور صحبت کردیم».

وزیر خارجه سنگاپور از تبادل نظر با وزیر خارجه چین درباره مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی شامل تقویت همکاری بین «اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا» موسوم به «آسه‌آن» و چین خبر داد.

وزارت خارجه چین هم بیانیه‌ای درباره دیدار وانگ یی با وزیر خارجه سنگاپور و محورهای مورد رایزنی آنها منتشر کرد.

طبق این روایت، «دو طرف درباره طیف وسیعی از مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی تبادل نظر کردند. آنها ارتباطات و هماهنگی را تقویت خواهند کرد، به طور مشترک دستاوردهای مثبت نشست‌های رهبران در مورد همکاری (کشورهای) آسیای شرقی را ترویج می‌دهند و مشترکا از صلح، ثبات، توسعه و رفاه منطقه محافظت می‌کنند».

اقدام جالب وزیر خارجه چین برای ادای احترام به میزبان سنگاپوری+فیلم

به رغم تحرکات آمریکا در کشورهای مختلف آسیا، چین و سنگاپور روابط خوبی در عرصه‌های مختلف اقتصادی، نظامی و سیاسی دارند. طی سال‌های اخیر این روابط خود را به شکل برگزاری یک رزمایش ترکیبی در آب‌های بین‌المللی در منتهی الیه جنوبی دریای چین جنوبی بروز داد.

چین درصدد است با تقویت روابط خود با کشورهای جنوب شرق آسیا از دامنه تحرکات ضد چینی آمریکا در این منطقه بکاهد اما واشنگتن طی سالیان گذشته همواره تلاش کرده با دمیدن بر اختلافات سرزمینی میان چین و برخی کشورهای حوزه دریای چین جنوبی و چین شرقی، مانع از تعمیق روابط پکن با آنها شود.

وانگ یی وزیر خارجه ۶۹ ساله چین بعد از این دیدار و پایان سفر سنگاپور، به مالزی و کامبوج رفت و با مقام‌های این دو کشور درباره تقویت روابط با چین و دیگر موضوعات مورد علاقه رایزنی کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
    2 0
    عیرانی تبار نیست که کم هوشِ متکبر باشد.
  • اتابا IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
    0 0
    برا چی جلو وزیر خارجه کشور دوست و برادر و رفیق، ایران اسلامی، اینکارو نمیکنه
  • IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
    0 0
    حالا اگر وزیر خارجه سنگاپور شلوارک پوشیده بود چی؟ جلوی جمع زشت نبود؟
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
    1 0
    خداییش سطح فهم و شعور ایشون رو با مثلا جو بایدن یا بقیهٔ یانکی‌های گاوچرون تروریست همجنس باز آدمکش و اروپایی‌های نوکرشون مقایسه کنین، تفاوت از زمین تا آسمان است!!! خااااااااک بر سر مزدورهای غربگدا!!!
  • IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
    0 0
    ایران هم کهدکسی کراوات نمیزنه چرا درنمیرن کراواتشون و
  • IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
    1 0
    کروات یکی از “نماد”های سرمایه‌داری‌ست
  • رضا IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
    1 0
    بعضی توایران با کراوات دستشویی هم میرن اینقدر اینا تهی مغز هستن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس