کد خبر 1517710
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۱
امارات و قطر حمله تروریستی شاهچراغ را محکوم کردند

دولت‌های امارات و قطر، طی بیانیه‌های جداگانه، حمله تروریستی روز یکشنبه در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) را به شدت محکوم کردند.

به گزارش مشرق، وزارت‌خانه‌های خارجه امارات و قطر، طی بیانیه‌هایی جداگانه، حمله تروریستی به حرم شاهچراغ (ع) را محکوم کردند.

به نوشته خبرگزاری رسمی امارات (وام) در بیانیه وزارت خارجه این کشور آمده است: «امارات به شدت این اقدامات جنایتکارانه را محکوم می‌کند و تمام اشکال خشونت و تروریسم را که با هدف تضعیف امنیت و ثبات صورت می‌گیرد و با ارزش‌ها و اصول انسانی در مغایرت است، رد می‌کند».

امارات همچنین مراتب تسلیت و همدردی صمیمانه خود را به دولت و ملت ایران و خانواده‌ها و بستگان قربانیان این جنایت شنیع اعلام کرد و برای همه مجروحان شفای عاجل آرزو کرد.

عصر یکشنبه (۱۳ آگوست، ۲۲ مرداد)، یک تروریست مسلح اقدام به تیراندازی در حرم شاهچراغ (ع) در شیراز کرد و در این حمله جنایتکارانه، یک نفر به شهادت رسید و هشت تن دیگر مجروح شدند. عصر دیروز نیز اعلام شد که یکی از مجروحان به دلیل شدت جراحات وارده به شهادت رسید.

وزارت خارجه قطر نیز طی بیانیه‌ای به شدت این حمله تروریستی را محکوم و بر موضع قاطع دوحه مبنی بر رد خشونت و تروریسم با هر انگیزه و دلیلی، تاکید کرد.

وزارت خارجه قطر، ضمن تسلیت به خانواده‌های شهدای این حادثه تروریستی، و دولت و ملت ایران، برای مجروحان شفای عاجل آرزو کرد.

پیشتر، کشورهای عربی عراق، سوریه و عمان و نیز کشورهای روسیه، فرانسه و جمهوری آذربایجان، این حمله تروریستی را محکوم کرده بودند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس