موساد

معاون سابق رئیس موساد و افسر عالی‌رتبه صهیونیست، با اعتراف به ارتکاب جنایات جنگی ارتش رژیم صهیونیستی در کرانه باختری، اذعان داشت که عملکرد این ارتش یادآور آلمان نازی است.

به گزارش مشرق، «عمیرام لوین» افسر ارشد بازنشسته نیروهای ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی و معاون سابق رئیس موساد، امروز (یکشنبه، ۱۳ آگوست)، تصریح کرد: «ارتش اسرائیل مانند دوران آلمان نازی، مرتکب جنایات جنگی در کرانه باختری می‌شود و نظام آپارتاید را در آن اجرا می‌کند».

وی در گفت‌وگو با تلویزیون رژیم صهیونیستی (کان)، تصریح کرد: «ارتش اسرائیل با تحولات عمیقی که یادآور تحولات آلمان نازی است، شریک جنایات جنگی شد».

به نوشته وبگاه «عرب ۴۸»؛ اگرچه ارتش رژیم صهیونیستی همواره مرتکب جنایات جنگی شده، اما منظور لوین از این امر افزایش تعداد شهرک‌نشینان در ارتش اسرائیل و تبدیل شدن رهبران آن‌ها به وزرای کلیدی در کابینه فعلی است.

این ژنرال بازنشسته رژیم صهیونیستی که زمانی از فرماندهان منطقه شمالی فلسطین اشغالی محسوب می‌شد، می‌گوید: اگر در اطراف الخلیل قدم بزنید، خیابان‌هایی را خواهید دید که عرب‌ها نمی‌توانند در آن قدم بزنند. این دردناک است و خوشایند نیست، اما این واقعیت است. بهتر است تا جایی که ممکن است با آن روبرو شوید نه این‌که نادیده بگیرید».

لوین افزود: نتانیاهو، به عنوان نخست وزیر، برای مدتی طولانی در قدرت بوده است. .یک گروه مسیانی (در انتظار منجی و مسیح)، جنایتکاران و جوانان پشت کوهی که نمی‌دانند دموکراسی چیست، از ضعف او سوء استفاده کردند..بن گویر باید پشت میله‌ها برود و زندانی شود».

این افسر ارشد بازنشسته ارتش رژیم صهیونیستی روز گذشته در جریان اعتراضات در تل آویو علیه طرح کابینه برای تضعیف دستگاه قضائی گفت با بر زبان آوردن نام همقطاران خود که در جریان جنگ‌های مختلف کشته شده‌اند، خطاب به سران سرویس‌های امنیتی صهیونیستی گفت: « آن‌ها، خانه و خانواده‌های خود را در جریان جنگ‌های مختلف اسرائیل ترک کردند و برای نجات "کشور اسرائیل" رهسپار میدان‌های جنگ شدند..شما هم در مقابل ویرانگران اسرائیل شجاع و قاطع باشید».

وی افزود: «نتانیاهو می‌خواهد که کلیدهای کشور را به گروهی از وزرای هوس‌باز بسپاریم که برخی از آن‌ها مجرم و فراری از خدمت سربازی هستند. آنها وزرای دروغگو و گروهی جنایتکار هستند که نمی‌دانند دموکراسی چیست. آنها و دستیارانشان در منطقه‌ای (اشاره به شهرک‌های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری) رشد کرده‌اند که در آن دموکراسی وجود ندارد».

لوین در ادامه به «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی و «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت قومی و وزرای هم حزبی آن‌ها اشاره کرد و گفت: «آن‌ها وزرایی هستند که به ارتکاب جنایت علیه فلسطینی‌های تحت حکومت اسرائیل، تشویق می‌کنند. یک وزیر نژادپرست که بودجه دولتی را غارت کرده، بودجه را از عرب‌ها فقط به خاطر عرب بودن آن‌ها، دریغ می‌کند».

معاون سابق رئیس موساد درباره «یاریو لوین» وزیر دادگستری نیز گفت: او خواهان یک سلطه واحد بدون دستگاه قضایی مستقل است. ما اجازه نمی دهیم نتانیاهو و کابینه‌اش، اسرائیل را به یک دیکتاتوری تبدیل کنند. اجازه این کار را نخواهیم داد و تا پیروز نشویم، ساکت نخواهیم شد».

طرح تغییرات قضایی که کابینه نتانیاهو از ژانویه گذشته بر تصویب و اجرای آن پافشاری می‌کند؛ باعث ایجاد شکاف شدید و ظهور یکی از بزرگترین جنبش‌های اعتراضی در رژیم صهیونیستی شده است؛ اعتراضات خیابانی و شکایت‌های حقوقی ائتلاف مخالفان در کنست به این طرح همچنان ادامه دارد بیش از ۳۰ هفته است که صهیونیست‌ها در اعتراض به این طرح که نتانیاهو آن را «اصلاحات قضایی» و مخالفان آن را «کودتای قضایی» می‌دانند، به خیابان می‌آیند.

این اعتراضات به ارتش رژیم اشغالگر هم سرایت کرده و بسیاری از افسران و سربازان نیروی ذخیره، خدمت خود را به حالت تعویق درآورده‌اند و این تمردهای نظامی از سوی روسای سابق ستاد ارتش رژیم صهیونیستی و موساد و امنیت عمومی (شاباک) مورد حمایت قرار می‌گیرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    5 0
    و شاید هم یادآور رفتار نظامیان یانکیستان در ویتنام و لائوس و کامبوج و کره و ژاپن و عراق و افغانستان !!!!!!!!!!!!!
    • IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
      0 0
      احسنت ،دقيقأ همینطوره!! از قدیم گفتن یانکی خوب فقط یانکی مرده هست و لا غیر!!
  • IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    0 3
    به زودی یک هیتلر دیگر را خداوند بر قوم جنایتکار یهود مسلط خواهد کرد تا کوره های یهودی سوزی را دوباره به راه اندازد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس