کد خبر 1517206
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۸
آلمان پهپاد پیشرفته به اوکراین می‌دهد

روزنامه بیلد آلمان گزارش داد که برلین قصد دارد تا پایان سال جاری میلادی پهپادهای نسل جدید «لونا» را در اختیار ارتش اوکراین قرار دهد.

به گزارش مشرق، منابع آلمانی گزارش دادند که برلین قصد دارد تا پایان سال جاری (میلادی) پهپادهای شناسایی نسل جدید لونا LUNA NG در اختیار ارتش اوکراین بگذارد.

بر اساس گزارش روزنامه بیلد، ارسال این پهپادها توسط شرکت نظامی آلمانی «رین متال» و با قرارداد دولت آلمان صورت خواهد گرفت. بسته نظامی آلمان علاوه بر پهپادهای لونا شامل ایستگاه‌های کنترل زمینی برای این پهپادها، سکوهای پرتاب و همچنین کامیون‌های نظامی خواهد بود.

خبرگزاری اسپوتنیک با اشاره به این موضوع نوشت: پهپادهای نسل جدید لونا یک سیستم پیشرفته نظامی است که نه تنها قادر به ماموریتهای شناسایی بلکه دارای توانایی حفظ شبکه LTE، رهگیری و همچنین سیستم جمینگ(اختلال الکترونیکی) است.

حداکثر ارتفاع این پهپادها پنج هزار متر و برد شناسایی آن چند صد کیلومتر است.

به دنبال شکست فاحش ضد حملات ارتش اوکراین طی بهار گذشته، کشورهای غربی در صدد افزایش کمکهای مالی و پمپاژ تسلیحات بیشتری به اوکراین هستند.

ایالات متحده آمریکا نیز در تیر ماه دو بسته جدید ۵۰۰ میلیون و ۴۰۰ میلیون دلاری برای کمک نظامی به ارتش اوکراین خبر داد. نفربرهای «استرایکر»، تجهیزات مین‌روبی، مهمات سامانه پدافند هوایی NASAMS و مهمات سامانه هیمارس و موشک‌های «تاو» و «جاولین» از جمله تجهیزاتی هستند که آمریکا آن را به اوکراین ارسال خواهد کرد.

بیلد نوشته: پهپادهای نسل جدید لونا در تمامی عملکردها از مدلهای قدیمی تر آن پیشی می‌گیرد؛ از نظر وزنی سبکتر و قادر به بیش از ۱۲ ساعت پرواز است.

شرکت رین متال نیز درباره تواناییهای این پهپاد گفته، پهپادهای لونا را می‌توان از هر نقطه‌ای با استفاده از یک منجنیق پرتاب کرد و فرود این پهپاد مستقل و با استفاده از جی پی اس و یک چتر نجات است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 7
  • غیر قابل انتشار: 4
  • عمیر IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    1 3
    خبری عالی و بسیار مسرت بخش ! 🔥✌
  • عمیر IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    3 3
    بنازم همینطور تروریستای روسی رو تحت فشار بزارین تا خودشون مثل برده به پای زلنسکی بیفتن !
  • مجتبی IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    7 0
    با توجه به قدرت تکنولوژی و صنعتی آلمان اگر آلمان زودتر به بازار طراحی ساخت پهباد وارد میشد میلیاردها دلار سود میبرد پهبادی که موتورش بوش سامانه ناوبری و راداری مخابراتی زیمنس و دوربین آن کارل زایس ( قدیمی‌ترین‌ تولید کننده لنز در جهان ،حتی لنزهای دوربین سونی ژاپن میسازه) محشر میشه
    • عمیر IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
      3 3
      ارهه خلاصه کار تروریستای روسی از دم بیخ پیدا کرده و زوالشون نزدیکه !
  • عمیر IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    2 3
    شعار هر ایرانی درود بر هر اوکراینی !
  • عمیر IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    2 2
    مرگ بر پوتین مرگ بر پوتین مرگ بر پوتین روسوفیلا لطفن با ریتم بخونین ! 👀🔥

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس