کد خبر 1517202
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۷
یحیی از گذشته درس بگیرد؛ خارجی‌هایی که تخم طلا نگذاشتند

تنها در چند فصل اخیر ثابت کرده که بازیکنانی که از لیگ دسته‌های پایین‌تر به لیگ آمدند، نسبت به خارجی‌های لیگ عملکرد به مراتب بهتری داشتند.

به گزارش مشرق، تیم فوتبال پرسپولیس این روزها به شدت از نبود یک مهاجم گلزن رنج می‌برد و نبود مهاجم خوب به معضلی در این تیم تبدیل شده است. موضوعی که موجب شده تا بار گلزنی مدافع عنوان قهرمانی فوتبال ایران روی دوش مدافعان این تیم بیافتد.

این در حالی است که در سالیان اخیر حضور بازیکنان بی‌کیفیت خارجی به یک معضل بزرگ در فوتبال ایران تبدیل شده است. هر چند در این میان نفراتی بودند که توانستند کیفیت خوبی از خود نشان دهند و حتی آقای گلی فوئتبال ایران را هم تصاحب کنند اما تعدادشان در مقابل نفرات بی کیفیت شاید به اندازه انگشتان یک دست شود.

نفراتی مانند شیخ دیاباته، گادوین منشا، کی روش استنلی، ادینهو و لوسیانو پریرا سابقه آقای گلی در فوتبال ایران را دارند اما سایر نفرات کیفیتی زیر حد معمول را از خود ارائه دادند و جز ضررهای چند میلیاردی چیزی برای تیم‌هایشان نداشتند.

یکی از تیم‌هایی که ضررهای زیادی از سمت بازیکنان خارجی دیده، پرسپولیس است. پرسپولیس را می‌توان سرزمین رویایی برای بازیکنان خارجی دانست. یعنی سابقه نشان داده که یحیی گل‌محمدی به غیر از یکی دو مورد خاص، نتوانسته در انتخاب بازیکن خارجی به ویژه در پست مهاجم عملکرد خوبی داشته باشد.

از آنتونی استوکس گرفته که از زندان سر درآورد تا شرزود تمیروف که کارهای طنزش در زمین فوتبال بیشتر در فضای مجازی وایرال می‌شد تا مسائل فنی او.

بیشتر بخوانید:

پشت پرده اختلاف درویش و گل‌محمدی

این در حالی است که سرخپوشان این روزها با بودجه‌ای محدود دنبال مهاجم خارجی هستند. بازیکنی که در صورت حضورش باید یک بازیکن از فهرست خارج شود. این در حالی است که معمولان نفراتی که از لیگ دسته‌های پایین‌تر به لیگ برتر آمدند، بیشتر جواب دادند تا بازیکن خارجی. در سال‌های اخیر نفراتی بودند که از لیگ یک به سطح اول فوتبال ایران آمدند و توانستند خود را به عنوان یک ستاره معرفی کنند.

در همین پرسپولیس نفراتی مانند محمد عباس زاده حضور داشتند که در فصل حضورشان بهترین گلزن شدند. مهدی طارمی که به عنوان سهمیه زیر ۲۳ سال از ایرانجوان بوشهر به پرسپولیس آمد، توانست ۲ بار عنوان آقای گلی را به دست بیاورد.

شهریار مغانلو از ملوان آمد و لژیونر شد و به تیم ملی رسید. او پس از آقای گلی در لیگ یک به پیکان پیوست و ابتدا دومین گلزن لیگ برتر در لباس پیکان شد و سپس به تیم سانتاکلارا پرتغال رفت. او در بازگشت هم با لباس سپاهان به عنوان بهترین گلزن ایرانی و سومین گلزن برتر مسابقات لیگ انتخاب شد و فصل بعد از آن هم آقای گل شد.

مثال دیگر را می‌توان به مهدی قایدی اختصاص داد. ستاره‌ ایرانی که از فوتبال بوشهر در سن ۱۸ سالگی به استقلال آمد و حالا در فوتبال امارات حضور دارد.

یا اگر به لیگ فصل قبل نگاه کنیم، عیسی مرادی از لیگ دسته دوم به سپاهان آمد و چند گل حساس برای زردپوشان به ثمر رساند.

به همین خاطر می‌توان گفت که تاریخ ثابت کرده نفراتی که از لیگ دسته پایین‌تر به لیگ برتر می‌آیند، می‌توان روی آنها حساب بیشتری باز کرد تا بازیکن خارجی بی‌کیفیت ارزان که این روزها باشگاه‌های ایرانی توان خریدشان را دارند.

حالا که حضور یک خارجی ممکن است یک قربانی بگیرد، آن هم بازیکنی که حضورش یک ریسک محسوب می‌شود، شاید اعتماد به گزینه زیر ۲۳ سالی که در لیگ‌های دسته پایین‌تر سابقه گلزنی داشته باشد، بهتر جواب دهد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    3 1
    اینایی رو که فرمودی درسته یعنی کاملا درسته، آماااااااا یه چیزی رو درنظر نگرفتی !!! اونم حق دلالی بعضی از دست اندرکاران خصوصا آقای گ... که شایعات زیادی بابت دریافت حق دلالی پیرامونش وجود داره
  • رضا IR ۰۶:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
    0 0
    خب اولا پول بازیکنان بنجل خارجی را که از جیبش نمی دهد ثانیا پرسپولیس که وابسته با بازیکنانش نیست شوی کسب جام اسنپ را بابا مسعودشون و باباحمیدشون با همکاری آقا مهدی تاج و آقا خداد افشاریان اجرا می کنند!! ثالثا این تظاهر به بازی و خرید بازیکن داخلی و خارجی برای سرگرم کردن این 50 هزار هوادار ساده دل تیم لنگ است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس