کد خبر 1517013
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۳
هتک حرمت قرآن کریم تحت حفاظت پلیس دانمارک تکرار شد

اعضای یک گروه افراطی در دانمارک روز شنبه مقابل سفارتخانه‌های ترکیه و عراق در کپنهاگ هتک حرمت قرآن کریم را تکرار کرده و این کتاب آسمان را به آتش کشیدند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری آناتولی، اعضای گروه «میهن‌پرستان دانمارکی» در جریان ارتکاب این اقدام شنیع و تحریک‌آمیز شعارهای ضداسلامی سردادند.

آنها هتک حرمت قرآن کریم را تحت حفاظت پلیس دانمارک انجام دادند و این اقدام شنیع را به صورت زنده از حساب‌های خود در شبکه‌های اجتماعی پخش کردند.

بر اساس یک نظرسنجی که روز شنبه منتشر شد بیش از نیمی از دانمارکی‌ها معتقدند باید اقداماتی مانند سوزاندن قرآن کریم ممنوع شود.

به گزارش اسپوتنیک، نظرسنجی سازمان «مگافون» که برای یک کانال خبری تلویزیون دانمارکی انجام شد نشان داد که ۵۱ درصد از یک هزار و ۸ نفر شرکت‌کننده در این نظرسنجی به طور کامل یا خیلی زیاد با طرح دولت این کشور مبنی بر ممنوعیت هتک حرمت قرآن کریم مقابل سفارتخانه‌ها موافق هستند.

دولت دانمارک عصر یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که با توجه به نگرانی‌های امنیتی، محدودیت‌های قانونی را در مقابل هتک حرمت و آتش زدن کتاب مقدس مسلمانان اعمال می‌کند.

در بیانیه دولت دانمارک با اشاره به این تنش‌ها آمده است: اعتراضات جهانی به اهانت به قرآن به سطحی رسیده است که دانمارک، در بسیاری از نقاط جهان و در سراسر قاره‌ها به عنوان کشوری تلقی می‌شود که توهین و تحقیر فرهنگ‌ها، مذاهب و سنت‌های دیگر کشورها را تسهیل می‌کند.

این بیانیه می‌افزاید: اهداف واقعی برخی از اقدامات در خصوص اهانت به کتاب مقدس مسلمانان در دانمارک تحریک‌آمیز بوده و می‌تواند عواقب قابل توجهی در پی داشته باشد از این رو کپنهاگ محدودیت‌های قانونی را در مقابل هتک حرمت و آتش زدن قرآن کتاب مقدس مسلمانان اعمال می‌کند.

لارس لوکه راسموسن وزیر خارجه دانمارک نیز در بیانیه‌ای جداگانه در این باره گفت: سوزاندن کتب مقدس مذاهب دیگر اقداماتی عمیقاً توهین‌آمیز و بی‌پروا است که توسط افراد کمی انجام می‌شود و این افراد معدود، نشان‌دهنده ارزش‌هایی که جامعه دانمارک بر اساس آن ارزش‌ها بنا شده است، نیستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 18
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    6 17
    آزادی بیانه
    • بهزاد ES ۰۵:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
      11 3
      آزادی بیان تا جاییه که باعث رنجش دیگران نشی!
  • IR ۰۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    20 6
    بردشمنان خدا و اسلام و قرآن و اهل بیت علیهم السلام،لعنت!
  • علی IR ۰۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    14 4
    خدایا لعنت کن دشمنانت را در اول تا آخر تاریخ .اللهم العنهم جمیعا
  • عبدالله IR ۰۵:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    15 6
    انشاء الله خدا ریشه این بی دین ها را بسوزاند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس