کد خبر 1516941
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۵
گاف توییتری دفتر سوناک درباره «برگزیت»

ظاهرا دفتر نخست وزیر انگلیس همه‌پرسی سال ۲۰۱۶ به منظور خروج لندن از اتحادیه اروپا را فراموش کرده یا شاید هم تمایل به فراموشی آن و پاک کردن صورت مساله دارد!

به گزارش مشرق، حساب کاربری رسمی پلاک شماره ۱۰ خیابان داونینگ در شبکه اجتماعی «ایکس/توییتر سابق»، در پستی با قیل‌وقال درباره سرمایه‌گذاری لندن در حوزه هوش مصنوعی، مدعی شد که انگلیس دوبرابر بیشتر از هر کشور «دیگری» در اتحادیه اروپا، شرکت‌های هوش مصنوعی را در خود جای داده است! توییتی که به نظر می‌رسد حاکی از آن است که دفتر ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس «برگزیت» را فراموش کرده است!

البته این پست اندکی بعد پاک و دوباره با این مضمون منتشر شد: انگلیس دوبرابر بیشتر از هر کشوری در اتحادیه اروپا شرکت‌های هوش مصنوعی دارد.

نکته طنز ماجرا این است که سوناک در سال ۲۰۱۶ شخصا حامی همه‌پرسی بود و در آن برهه گفت که «به نظر او، این فرصتی تکرار نشدنی برای کشور ماست تا سرنوشت‌مان را به دست خودمان رقم بزنیم.»

سوناک اوایل سال جاری، در راستای تسهیل جریان کالاهای انگلیسی به ایرلند شمالی، توافقی را با اتحادیه اروپا به امضا رساند؛ توافقی که بوریس جانسون، نخست وزیر اسبق انگلیس به‎ این دلیل که این توافق می‌توانست تسلط اتحادیه اروپا بر تجارت انگلیس را تا حدی برگرداند، آن را لغو کرد.

گاف حساب کاربری دفتر سوناک، بازار تمسخر و شوخی‌ و کنایه‌ها حول محور تئوری توطئه را در فضای مجازی داغ کرد. جیل بِلچ، استاد دانشگاه و همچنین پیتر تامسون، تاجر انگلیسی مدعی شدند که این گاف نشأت گرفته از یک «خیال واهی» بوده است.

با این حال، اگر سوناک از حمایت کردن از برگزیت پشیمان شده است، باید گفت که وی در این پشیمانی تنها نیست؛ در واقع براساس نظرسنجی ماه گذشته «یوگاو»، ۵۷ درصد از انگلیسی ها معتقدند که ترک اتحادیه اروپا اقدامی اشتباه بوده است. اکثریت نه چندان محسوسی هم (۵۱درصد) خواستار پیوستن دوباره به این بلوک شده‌اند. از هر پنج پاسخ‌دهنده در این نظرسنجی که مدعی شدند در سال ۲۰۱۶ به برگزیت رای دادند، یک نفر گفته است که اگر دوباره رای گیری شود، به ماندن در اتحادیه اروپا رای خواهد داد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس