کد خبر 1516739
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۱
مصر درخواست آمریکا برای تسلیح اوکراین را رد کرد

مصر با توجه به تلاش برای حفظ بی‌طرفی در جنگ اوکراین درخواست دولت آمریکا برای ارسال سلاح به اوکراین را رد کرده است.

به گزارش مشرق، منابع رسانه‌ای گزارش داده‌اند مصر با توجه به تلاش برای بی‌طرف ماندن در جنگ اوکراین و روسیه درخواست واشنگتن برای ارسال سلاح به اوکراین را رد کرده است.

طبق گزارش روزنامه وال‌استریت‌ژورنال، مقام‌های مصری درخواست‌های مکرر ایالات متحده در ماه‌های اخیر برای تولید گلوله‌های توپخانه و سایر تسلیحات مورد نیاز برای ضدحمله کی‌یف علیه نیروهای روسیه در منطقه دونباس را نادیده گرفته‌اند.

این روزنامه روز جمعه به نقل از مقام‌های آمریکایی گزارش داد که واشنگتن از مصر خواسته است برای اوکراین توپخانه، موشک های ضد تانک، سیستم های دفاع هوایی و سلاح های سبک تامین کند. این درخواست‌ها در موارد متعددی از جمله دیدار ماه مارس بین «لوید آستین» وزیر دفاع ایالات متحده و «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر در قاهره مطرح شد.

وال‌استریت‌ژورنال نوشته طرف‌های مصری در گفت‌وگو با مقام‌های آمریکایی به طور قطعی این درخواست‌ها را رد نکرده‌اند اما مقام‌های مصری در محافل خصوصی می‌گویند که قاهره برنامه‌ای برای ارسال سلاح به اوکراین ندارد.

واشنگتن ظاهراً هنوز این پیام را دریافت نکرده است. یک مقام وزارت خارجه آمریکا نسبت به حمایت مصر از اوکراین ابراز خوش‌بینی کرد و به این رسانه گفت: «رایزنی‌های ما با شرکای مصری‌مان در مورد منافع متقابلمان در پایان دادن به جنگ روسیه سازنده است و ادامه دارد».

چند ماه پیش‌تر از این گزارش شده بود قاهره تحت فشار آمریکا طرح ادعایی خود برای فروش موشک به روسیه را کنار گذاشت. السیسی در بحبوحه بحران اوکراین سعی کرده با واشنگتن و مسکو روابط خوبی داشته باشد و به همین دلیل از پیوستن به کارزار تحت رهبری ایالات متحده برای تسلیح اوکراین و مجازات روسیه خودداری کرده است.

روزنامه آمریکایی خاطرنشان کرد شکست واشنگتن در جلب مشارکت مصر در «لحظه‌ای حساس» از درگیری‌های اوکراین رخ داده است. این اتفاق در شرایطی رخ داده که نیروهای اوکراینی در تلاش هستند از خطوط دفاعی قدرتمند روسیه عبور کنند.

تصمیم السیسی همچنین در زمانی اتخاذ شده که برخی از اعضای کنگره از دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا خواسته‌اند تا ۳۲۰ میلیون دلار از مجموع ۱.۳ میلیارد دلار کمک نظامی سالانه آمریکا به مصر را با استناد به سوابق حقوق بشری این کشور، متوقف کند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ایرانی IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    1 1
    حتی مصر هم که در ازای اطاعت وسازش سالانه وجه دستی (کمک بلاعوض مالی) از امریکا میگیره برای این شربه پاکن بزرگ (امریکا)تره خرد نمیکنه
  • عمیر IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    0 0
    بنازم امریکا به جنگ با طاغوت زمانه و تروریستای روسی ادامه بدین تا رستگار باشیم در نهایت !! 💛💙
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    0 0
    به این خبرها نمیشود اعتماد کرد . امکان دارد مصری ها برای حفظ رابطه خود با روسیه از امریکا خواسته باشند چنین خبر دروغی را منتشر کنند . حاکمان مصر نوکران بی چون چرای امریکا هستند و نمیتوانند دستور را اجرا نکنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس