زاخارووا: وعده‌های ضمانت امنیتی غرب به اوکراین پوچ است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید که بیانیه‌های کشورهای غربی درباره ارائه ضمانت‌های امنیتی به اوکراین، پوچ و بی‌اساس است.

به گزارش مشرق، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزیر خارجه روسیه با اشاره به بیانیه پایانی جی۷ درباره ارائه ضمانت‌های امنیتی برای اوکراین، گفت که این بیانیه‌ها پوچ و بی‌اساس است.

زاخارووا در گفت‌وگو با رادیو اسپوتنیک گفت: ضمانت امنیتی مستلزم دو کلمه «ضمانت» و «امنیت» و در کل، مجموعه‌ای از شاخصه‌ها است اما این شاخصه‌ها حلقه مفقوده هستند. اینجا هیچ‌کس حتی نمی‌تواند یک کلمه درباره آن حرف بزند و بنابراین، جز بهانه‌های پوچ و کاملا بی‌اساس چیزی نیست و روز به روز هم شایع‌تر می‌شود.

دیپلمات روس همچنین اظهارات دیروز پیتر استانو، سخنگوی سیاست خارجی اتحادیه اروپا را برجسته کرد. استانو گفته بود که این بلوک نمی‌تواند ضمانت‌های امنیتی برای اوکراین فراهم کند چون ائتلافی نظامی نیست.

به گفته زاخارووا، اتحادیه اروپا به دلیل «بن‌بست سیاسی و ایدئولوژیک»، در حال حاضر قادر به ضمانت کردن هیچ چیزی نیست حتی مسائلی که مستقیما در داخل این ائتلاف وجود دارد.

وی تاکید کرد: آنها قادر به ضمانت هیچ‌چیز نیستند؛ نمی‌توانند ثبات زنجیره تامین منابع انرژی را هم تضمین کنند؛ این مساله برای آنها ضروری است درست همانطور که خون برای اندام‌های بدن ضروری است. آنها حتی نمی‌توانند این مساله را برای خودشان تضمین کنند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه تصریح کرد: آنها حتی از ضمانت تحقیقات برای شناسایی کسی که امنیت انرژی‌شان را تحت‌الشعاع قرار داد هم عاجزند و خودشان هم به دست‌نشانده‌های یک قدرت استعماری بدل شده‌اند.(اشاره به انفجار خطوط لوله نورداستریم.)

آندری یرماک، رئیس کارکنان دفتر ریاست جمهوری اوکراین پیش‌تر گفته بود که کی‌یف با کشورهایی که در اجلاس ناتو در ویلینیوس، پایتخت لیتوانی، بیانیه مشترکی را امضا کردند، مذاکرات درباره ضمانت‌های امنیتی را طی هفته‌های آتی آغاز خواهد کرد.

کشورهای گروه هفت(G۷) در حاشیه اجلاس ناتو در لیتوانی، بیانیه مشترکی در باب ضمانت‌های امنیتی بلندمدت برای اوکراین تصویب و امضا کردند. این سند به طور مشخص مقرر می‌کند که کی‌یف باید توانمندی‌های نظامی پیشرفته دریافت کند. در ادامه نیز، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین گفت که ۱۲ کشور دیگر هم به این ابتکار پیوسته‌اند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
    4 0
    تا الان که خوب امنیت اوکراینو حفظ کردن.دست و پا بزنید تو باتلاق اوکراین زاخارا
    • عمیر IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
      0 0
      بابا بنازم
    • عمیر IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
      0 0
      بابا بنازم
  • عمیر IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
    6 0
    برو به درک دلقک روسی ، زنده باد اوکراین !
    • IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
      0 0
      برو به درک غربگدای طرفدار همجنس بازهای اوکراینی کوکائینی!!
  • IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
    0 1
    احسنت ،دقيقأ همینطوره سرکار خانم زاخارووا!! از قدیم گفتن یانکی جماعت دهنشو باز کنه ازش فقط دروغ درمیاد و لا غیر و یانکی خوب هم فقط یانکی مرده هست!!!
    • عمیر IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
      2 0
      باز بهت کوپن دادن اومدی اینجا از ارباب حرف شنوی کنی ؟ 😳

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس