سپاهان برای یک بازیکن ۹۰ میلیارد خرج کرد/ منطقی نیست با ۳۲۰ میلیارد تومان تیمش را بسته باشد

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: امسال رقابت نسبت به پارسال سخت‌تر شده، اما با این بازیکنان باکیفیت شانس اول قهرمانی هستیم.

به گزارش مشرق، سهراب انتظاری درباره آخرین وضعیت تیم فوتبال پرسپولیس در مسابقات لیگ برتر، اظهار داشت: پرسپولیس نزدیک به ۲ ماه است که تمریناتش را شروع کرده و امسال برخلاف سال‌های قبل به اردوی خارج از کشور نرفت. از لحاظ جذب نفرات نیز حداقل تغییرات را داشت و این خیلی خوب است. اینکه تیم شاکله اصلی‌اش را حفظ کرده و تمام بازیکنان باکیفیت ماندند. چندین سال است که این بازیکنان در کنار هم هستند و خوب کار می‌کنند. حُسن کار این است که بازیکنان از فوتبال یکدیگر آشنایی دارند و در این سال‌ها یحیی گل‌محمدی، بازیکنانش را به خوبی می‌شناسد. با توجه به اینکه تیم‌ها بعد از دوره بدنسازی پای به مسابقات می‌گذارند، اگر قرعه مناسبی به تیم پرسپولیس می‌خورد خیلی بهتر بود.

وی در مورد دیدار تیم فوتبال پرسپولیس مقابل آلومینیوم اراک در هفته نخست بیست و سومین دوره مسابقات لیگ برتر اضافه کرد: یک مقدار بازی‌ها در هفته‌های اول سخت‌تر است، چون تیم‌ها در شرایط بدنسازی هستند، اما پرسپولیس قطعاً مثل سال‌های قبل مدعی اول قهرمانی است. امیدوارم سرخپوشان بازی اول را با قدرت شروع کنند، چون بازی در ورزشگاه آزادی است. بازیکنان سالهاست که کنار یکدیگر بازی می‌کنند و انتظار هواداران را می‌دانند و امیدوارم بازیکنان بازی سراسر هجومی ارائه بدهند تا در اول فصل امتیازات را کسب کنند. ان‌شاالله بازی اول را با دست پر از زمین مسابقه خارج شوند.

بیشتر بخوانید:

جزئیات توافق پرسپولیس با گلر برزیلی

کارشناس فوتبال در خصوص عملکرد پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات افزود: پرسپولیس ۲، ۳ بازیکن از جمله حسین کنعانی زادگان، شهاب زاهدی و مسعود ریگی را گرفت. کنعانی و زاهدی دوباره به تیم خود بازگشتند، اما این دفعه با تجربه بالاتر آمدند. این بازیکنان به شرایط تیم واقف هستند و از آن طرف هم ریگی به تیم اضافه شده است. این بازیکن هم در تیم‌های بزرگ استقلال و سپاهان بازی کرده است. البته نیاز مبرم به جذب یک فوروارد داریم و هافبک طراح هم خوب است بگیریم. علاوه بر این، گلر ذخیره مطمئن نداریم و یک دروازه‌بان باید بگیرند که در صورتی که بیرانوند به علت مصدومیت و محرومیت نتوانست بازی کند گلر جدید بتواند جای او را پر کند. به طور حتم با بازیکنانی که داریم، می‌توانیم به موفقیت در لیگ امیدوار باشیم؛ این بازیکنان می‌توانند جلوی هواداران خوب بازی کنند، اما از آنجا که بازی‌های آسیایی داریم باید یک فوروارد باتجربه جذب کنیم که حرفی برای گفتن در آسیا داشته باشیم. اگر ۳ بازیکن به تیم پرسپولیس اضافه شوند به طور حتم با استعدادی که بازیکنان ایرانی دارند در آسیا هم حرفی برای گفتن خواهیم داشت.

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس درباره اینکه پرسپولیس می‌تواند امسال هم قهرمان شود، گفت: از همین الان نمی‌توانیم قطعا بگوییم که تیممان قهرمان می‌شود و راه سختی در پیش داریم. تیم‌هایی مثل سپاهان و تراکتور هزینه‌های بسیار هنگفتی کردند و بازیکنان باکیفیتی جذب کردند و از آن طرف هم استقلال رقیب قابل احترامی برای ما بوده است. امسال رقابت نسبت به پارسال سخت‌تر است، اما امیدوار هستم، چون تیم خوبی داریم و بازیکنان باکیفیتی در تیممان حضور دارند و شانس اول قهرمانی هستیم.

مهاجم اسبق پرسپولیس درباره اینکه همه تیم‌ها مدعی هستند سقف بودجه را رعایت کردند، بیان کرد: یک سری از تیم‌ها مثل پیکان، نساجی، آلومینیوم می‌توانند سقف را رعایت کنند. اگر این تیم‌ها می‌گویند که سقف را رعایت کردند قابل قبول است، اما با تورمی که دچارش هستیم برای تیمی که پارسال ۷۰۰، ۸۰۰ میلیارد تومان هزینه کرده است قابل قبول نیست. خود باشگاه‌ها و مسئولان اعلام می‌کنند که آن قدر باشگاه دیگر برای جذب بازیکنش خرج کرده است و سرانگشتی جمع می‌بندیم به هیچ صورتی جور در نمی‌آید. مثلا سپاهان برای رضایتنامه دروازه‌بانش فقط یک میلیون و ۲۰۰ هزار دلار معادل ۷۰ میلیارد تومان داده است و ۲۰ میلیارد هم به خودش داده و برای یک بازیکن ۹۰ میلیارد تومان خرج کرده است. اگر قراردادهای بقیه بازیکنان را هم حساب کنیم قابل قبول و منطقی نیست که سپاهان با ۳۲۰ میلیارد تومان تیمش را بسته باشد. به طور طبیعی هر تیم به هر دلیلی قانون را دور خواهد زد.

انتظاری در پایان خاطرنشان کرد: من باشگاه‌ها را مقصر نمی‌دانم و آن‌ها تقصیر ندارند. تیم‌هایی مثل پرسپولیس و سپاهان باید در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کنند و آن‌ها باید بازیکن سطح بالا بگیرند و هزینه سنگین‌تر کنند تا در این رقابت‌ها حرفی برای گفتن داشته باشند. البته پرسپولیس سقف بودجه را رعایت می‌کند، اما در حق این تیم اجحاف می‌شود. در سقف بودجه صورت مسئله ایراد دارد و فرد قانونگذار بلد نبوده که چه قانونی بگذارد. با تمام احترامی که برای پیکان قائل هستم، اما نمی‌توانیم پرسپولیس را با این تیم به یک اندازه مقایسه کنیم. به نظرم پشت این قانون تفکری نبوده است و فی البداهه گفتند که تیم‌ها آنقدر هزینه کنند و این موضوع امکان پذیر نیست و شاید برخی از تیم‌ها این موضوع امکان پذیر نیست و شاید برخی از تیم‌ها این سقف را رعایت کنند، اما تیم‌هایی که مدعی قهرمانی هستند و در آسیا می‌خواهند شرکت کنند فارغ از تیم خودمان سقف را رعایت نمی‌کنند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
    0 0
    ۳۲۰ میلیارد میشه ۶ میلیون و چهارصد هزار دلار. عربستان ۲۰۰ میلیون دلار میده به یه بازیکن.
  • IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
    0 0
    هرموقع ماجرای فساد 90هزارمیلیاردی فولاد مبارکه علنی پیگیری و فساد و مفسدین به سزای عملشون رسیدن اون موقع 320 میلیارد این باشگاه هم درست حساب میشه
  • IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
    6 0
    لنگ زیر هزار میلیارد تیم نبسته
  • ناصر IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
    4 0
    شما خیلی رعایت کردید بیرانوند بیش از نصف کل سپاهانی ها گرفته
  • سجاد IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
    0 0
    این آقا از کجا این رقمارو میگه؟ مگه سند از خوده باشگاه پرتغالی منتشر نشد که نیازمند چقدر پوله رضایت نامش بوده؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس