کد خبر 1515880
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۹
زلنسکی

رئیس‌جمهور اوکراین مسکو را تهدید کرد به حملات این کشور به بنادر دریای سیاه پاسخ خواهد داد.

به گزارش مشرق، پس از خروج روسیه از طرح ابتکار عمل صادرات غلات اوکراین از دریای سیاه، حملات دو کشور به بنادر یکدیگر در دریای سیاه افزایش یافته است. گرچه دو طرف از هدف قرار دادن اهداف نظامی سخن می‌گویند، اما زیرساخت‌های دو طرف نیز در این حملات نابود شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین امروز (سه‌شنبه) با انتشار یک فایل ویدئویی اعلام کرد: کی‌یف در دریای سیاه با روسیه مقابله به مثل خواهد کرد. این اقدام در راستای ایجاد اطمینان خاطر با هدف محاصره نشدن آب‌های این کشور و توانایی اوکراین برای صادرات و واردات غلات و کالاهای مورد نیاز انجام می‌شود.

زلنسکی در ادامه با هشدار به مسکو درباره حملات موشکی خود تأکید کرد: «اگر روسیه به تسلط خود خارج از قلمرو خود در دریای سیاه ادامه داده و به محاصره و بمباران بنادر ما ادامه دهد، اوکراین نیز همین کار را خواهد کرد. این امر حق طبیعی ما برای دفاع از کریدورهای کشور است.»

وی افزود: «شاید ما به اندازه کافی کشتی در اختیار نداشته باشیم، اما آن‌ها باید به روشنی بدانند که تا پایان جنگ شمار کشتی‌های آن‌ها نیز به صفر خواهد رسید. ما از روسیه می‌خواهیم به شلیک موشک و حملات هوایی به بنادر اوکراین پایان بخشد و اجازه تجارت آزادانه را به ما بدهد.»

این سخنان پس از آن مطرح می‌شود که نیروهای اوکراینی طی چند روز گذشته اقدام به انجام حملات متنوع موشکی، پهپادی و نیز قایق‌های انتحاری به بنادر روسیه در دریای سیاه کردند. در یکی از این حملات، یک قایق انتحاری مملو از مواد انفجاری یک کشتی جنگی روسی را در یکی از بنادر دریای سیاه مورد هدف قرار داد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 1
  • عمیر IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
    3 2
    سرت سلامت 💛💙
  • عمیر IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
    3 2
    کار درست عین زلنسکی قهرمان مقاومت !
  • US ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
    2 1
    دیگه اوکراینی نمونده اوکراین باید ضمیمه روسیه شود وگرنه بزرگترین تهدید از اوکراین خواهد بود ، زلنسکی گدا از دلقکی رسید به دیکتاتوری و فروش اعضا و ارگان های بدن جنازه ها ،این بابا باید حذف شود
    • IR ۰۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
      0 1
      چرا ضمیمه ی روسیه شود ؟! ضمیمه ی لهستان شود
    • IR ۰۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
      0 1
      چرا ضمیمه ی روسیه شود ؟! ضمیمه ی لهستان شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس