توضیح هراتیان درمورد رد شدن یک بازیکن ایرانی لیگ برتر در تست‌های ایمفارک

رئیس ایفمارک توضیحاتی درمورد مردود شدن یک بازیکن در تست‌های پزشکی پیش فصل ارائه کرد.

به گزارش مشرق، زهره هراتیان اظهار داشت: هیچ وقت به اندازه روز خبرنگار زمان و فرصت نبود تا از نزدیک با برخی ایستگاه‌های مهمی که بازیکنان و کادرفنی می‌گذرانند، آشنا شوید. برهمین اساس طبق هماهنگی با فدراسیون فوتبال قرار شد ایستگاه‌های مهم مثل قلب و عروق، سونوگرافی، آشنایی با پروسه تغذیه و... که برای اعضای تیم‌ها طی می‌شود، آشنا شوید و از اهالی رسانه نیز تشکر می‌کنیم. پیشگیری بهتر از درمان است .

وی درمورد مردود شدن یک بازیکن لیگ برتری در تست‌های پزشکی و اینکه آیا این بازیکن خارجی بود یا ایرانی، گفت: معاینات پزشکی بازیکنان محرمانه است و فقط به باشگاه اعلام می‌کنیم. گمانه زنی‌هایی می‌شود اما فقط در همین حد بدانید تصمیم سختی است که به یک بازیکن حرفه‌ای بگوییم دیگر نمی‌توانی فوتبال بازی کنی. به همین خاطر تمام جوانب را در مورد این تصمیم در نظر می‌گیریم.

رئیس مرکز پزشکی ایفمارک تصریح کرد: باید یک کارگروه روانشناسی داشته باشیم تا به یک بازیکن حرفه‌ای که در اوج است بخواهیم بگوییم نمی‌توانی بازی کند، راه‌حل‌ها را هم در نظر بگیریم. نمی‌توانم به اسم بازیکن اشاره کنم زیرا پروسه تصمیم‌گیری درمورد این بازیکن نوز نهایی نشده است. موارد حقوقی هم دارد و باید تمام جوانب را در نظر گرفت. مهم این است این بازیکن چندین سال است بازی می‌کند و ما هم مشکلش را می‌دانستیم. به حدی رصد کردیم که به مرحله تصمیم‌گیری رسید زیرا ریسک آسیب دیدنش خیلی بیشتر شده است. این تصمیم یک بحث معمولی و عادی نبود. امکان بازی نکردن این بازیکن خیلی تلخ است اما از این جهت که که تمام بازیکنان و کادرفنی اطمینان دارند که ارگانی وجود دارد که آنها را رصد می‌کند و خیالشان راحت است که ارزیابی می‌شود خوب است.

هراتیان اضافه کرد: الان کووید جمع شده و لانکووید آمده است‌. یعنی عوارض عجیب و غریبی آمده که تا الان نبوده است‌. ایست‌های ناگهانی قلبی و افکار خودکشی می‌تواند از عوارض کرونا باشد. باید خانواده فوتبال و رسانه‌ها از رصد این مسائل خوشحال بوده و اطمینان داشته باشند اگر این سیستم جدا از لیگ حرفه‌ای به لیگ آماتور هم کشیده شود. پروژه را نوشته و با حضور سیدالحسینی، رئیس کمیته پزشکی فدراسیون که‌ در این حوزه خیلی مثبت هستند به زودی شاهد اتفاقات تلخ لیگ‌های پایه و غیرحرفه‌ای خودمان دیده‌ایم، نباشیم.

وی درمورد اینکه این بازیکن ایرانی امید دارد، امسال بازی کند، توضیح داد: بیشتر بحث‌های قلبی و عروقی مدنظر ما است. نجفی، متخصص ما فوق تخصص آنژیوگرافی دارد.‌ او این بازیکن را به یک کمیسیون ۵ نفره با حضور ۵ متخصص سطح بالای ایران برد و در آن کمیسیون درموردش تصمیم‌گیری می‌کنند. باید تمام حقوق ورزشکار بررسی شود. حتی برای در نظر گرفتن راهکارهای حقوقی با کمیته حقوقی سازمان لیگ هم در مکاتبه هستیم‌. دقیق نمی‌توانم بگویم زیرا این مشکل در تخصص من نیست و کمیسیون تخصصی باید درموردش تصمیم بگیرد ولی نظر شخصی من این است مثل پارگی رباط صلیبی می‌ماند. محمد انصاری جزء معدود افرادی بود که ۲ تا ۳ بار رباط صلیبی یک پایش پاره شد اما خیلی خوب برخورد کرد. گفت یک دری بسته شود، در دیگر باز می‌شود.

رئیس کمیته پزشکی سازمان لیگ تاکید کرد: دوست دارم بازیکنان به این مرحله برسند که اگر نباشی، اعضای خانواده خودتان آسیب می‌بینند و تا مدت‌ها این خاطره بد در ذهن خانواده فوتبال می‌ماند و خبرنگاران درموردش صحبت می‌کنند. باید بپذیرید در فوتبال جایی به نقطه‌ای می‌رسید که سلامت و زندگی ارزشش از بازی کردن بیشتر است. اگر ۲ متخصص هم تایید نکنند، ممکن است ۱۰ متخصص تایید کنند. ان ۲ متخصص تمام جوانب را دیده‌اند. تصمیم‌گیری برعهده من نیست اما به عنوان فردی که در حوزه بین‌الملل پزشکی فوتبال بوده و اخبار را رصد می‌کند، دیدیم که به یک بازیکن در اسپانیا پس از عقد قرارداد گفتند نمی‌توانی ادامه بدهی، این موضوع را پذیرفت. امیدوارم این فرهنگ پذیرش درمورد بازیکنان ایرانی هم جا بیفتد که سلامت‌شان در اولویت است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس