کد خبر 1515639
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۳

به گزارش مشرق، عقیل توحیدیان، فعال رسانه ای با انتشار مطلبی در کانال تلگرامی خود درباره روز خبرنگار نوشت:

دنیای ارتباطات، برای هر که نان داشت برای ما که اهل خبررسانی و مطالبه‌گری هستیم جز سختی و مشکلات و دادگاه و زندگی زیر خط فقر و هزار مساله جور و ناجور دیگر چیزی نداشته است.

سالهاست تلاش‌هایی صورت می‌گیرد که به وضعیت نابسامان حوزه خبرنگاری، سامان داده شود و گاهی هم البته به صورت جزئی کارهایی انجام می‌شود اما وعده‌های مترقی و شیرین مسئولان امر در حداقل ۲۰سال گذشته برای ترمیم رویه‌های موجود در مورد خبرنگاران و اهالی رسانه و اصلاح آنچه با معیشت آنها رابطه مستقیم دارد به فرجام درستی نمی‌رسد و همه‌ی اینها با فرارسیدن سالروز گرامیداشت مقام خبرنگار از جلوی چشمان این قشر مهجور عبور می‌کند و تنها آهی از عمق وجود؛ آرامش بخش این درد و راهکار عبور از این یادآوری است.

ریشه‌ی ما در مطالبه‌گری است و از ابتدای مسیر زندگی در حوزه خبرنگاری همواره با پرداختن به مسائل محسوس و غیرمحسوس اطراف خویش برای خدمت به جامعه و نسل‌های بعدی قلم زدیم و قدم برداشتیم.

زندگی خبرنگار با نداشتن ثبات شغلی و شرایط سخت و استرس‌زا؛ دائما نشیب دارد و فرازی در آن به چشم نمی‌آید.

خبرنگار در برهه‌های همیشه حساس کنونی؛ سیبل انواع حملات مسئولان و جریانها و خلاصه آنهایی که انتفاعشان با تحرکات مطالبه‌گری صحیح خبرنگاران به مخاطره می‌افتد قرار میگیرد و لاجرم باید هر روز خود را برای چالش‌های مختلفی از جمله حضور در دادگاه و پاسخگویی برای انتشار دردها و مطالبات به حق و درست جامعه ؛ آماده کند.

هر سال در آستانه‌ی روز خبرنگار، مسئولین با دوز بالایی از عطوفت و مهربانی و با روی گشاده؛ چند تن از خبرنگاران را به ضیافت یا مراسمی دعوت می‌کنند و به نام تجلیل از آنان، وجدان خود را دور می‌زنند و به راحتی از آنچه که باید برای رفاه و آرامش منتج به راحتی خیال خبرنگار برای حرکت درست با ذهن آرام و بدون اشتباه در مسیر اطلاع‌رسانی مهیا می‌کردند؛ عبور می‌کنند.

ما خبرنگاریم و متعهد به اصول حرفه‌ای و دغدغه‌مند و استوار بر اصل مطالبه‌گری برای پیگیری آنچه کشور را به سمت تعالی و رشد و کمال می‌برد. درک روزگاری که هر روز آن روز خبرنگار باشد را آرزومندیم.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • حمیدرضا IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
    2 1
    ***. خبرنگار محترم روزت مبارک ... و خدا برکت و آجر این سختی را در همین دنیا و آخرت برایتان روزی کنم .‌‌‌‌‌... وزیر محترم ارشاد دولت 13 روز خبرنگار این و هیچ برنامه ای بر ای آنان ندارید ؟؟ آیا حداقل نمی توانی تسهیلات دریافت وام آنان را سهولت ببخشید ؟؟ آیا نمی‌توانی تسهیلات رفاهی و خودرویی و حتی مسکن و یا زمین برایشان ایجاد کنید ؟؟ اگر نمیتوانی پیس در حد یک وزیر نیستی ... این ها از یادها نخواهد رفت و حتما روزی با شما حساب خواهد شد .
  • حمیدرضا IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
    1 2
    ***. خبرنگار محترم روزت مبارک ... و خدا برکت و اجر این سختی را در همین دنیا و آخرت برایتان روزی کند .‌‌‌‌‌... وزیر محترم ارشاد دولت 13 روز خبرنگار است و هیچ برنامه ای برای آنان ندارید ؟؟ آیا حداقل نمی توانی تسهیلات دریافت وام آنان را سهولت ببخشید ؟؟ آیا نمی‌توانی تسهیلات رفاهی و خودرویی و حتی مسکن و یا زمین برایشان ایجاد کنید ؟؟ اگر نمیتوانی پیس در حد یک وزیر نیستی ... این ها از یادها نخواهد رفت و حتما روزی با شما حساب خواهد شد .
  • FR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
    0 0
    البته این مطا لبه گری قدری هم اغراق امیز است تعداد خبرنگاران با توجه به حجم رسانه ها در کشور طبعا اجازه نمیده که هر کس خبرنگار شد از شرایط خبرنگاران حرفه ای بین المللی با آن حجم از تاثیر کار بر خوردار شود
  • IR ۰۵:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
    0 1
    جهاد تبیین بر همگان واجب و لازم است/

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس