کد خبر 1515636
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۲
تهدید پزشکان علیه نتانیاهو برای ترک خدمت

هزاران پزشک رژیم صهیونیستی اعلام کردند که در صورت عدم پایبندی نتانیاهو به حکم دادگاه عالی دست از کار می‌کشند.

به گزارش مشرق، حدود ۲۰ درصد از پزشکان اسرائیلی تحت گروه معترض کت‌های سفید نامه‌ای را امضا کردند که در آن آمده بود: «مسئولیت اخلال در سیستم بهداشت و درمان به طور کامل بر عهده نخست‌ وزیر و وزرای او خواهد بود که ما را به این سمت هدایت کردند».

به گزارش هاآرتص، این گروه معترض به نمایندگی از متخصصان مراقبت‌های بهداشتی رژیم صهیونیستی مخالف اصلاحات قضایی، که شامل هزاران پزشک است، روز دوشنبه اعلام کرد که اگر ائتلاف به رهبری نتانیاهو از احترام به احکام دادگاه عالی امتناع کند، اعضای آن برای کار در بیمارستان‌ها حاضر نخواهند شد.

گروه اعتراضی کت‌های سفید گفت: ما فکر می‌کنیم که در صورت بروز بحران قانون اساسی، تا زمانی که کابینه به از سرگیری احکام دادگاه عالی اقدام نکند، چاره‌ای جز این نخواهیم داشت.

به گفته رئیس انجمن پزشکان بهداشت عمومی این رژیم IMA، هاگای لوین، حدود ۸۰۰۰ کارمند سیستم بهداشتی، از جمله حدود ۶۰۰۰ پزشک، که حدود ۲۰ درصد از کل پزشکان اسرائیل را تشکیل می‌دهند، در این اعتراض شرکت می‌کنند.

در این بیانیه آمده است: «کابینه ای که از قانون و دیوان عالی تبعیت نمی‌کند، قرارداد اساسی که با مردم بسته است را زیر پا می‌گذارد؛ بنابراین واضح است که اگر نخست وزیر و وزرای او عمداً از اجرای حکم دادگاه امتناع ورزند یا دستورات مغایر با این حکم را به کارمندان دولت بدهند، حکومتی جنایتکار و دیکتاتوری را رهبری می‌کنند که مشروعیت خود را از دست داده است و هیچ کس نیازی به اطاعت از آن ندارد.»

این اخطار در حالی است که دیوان عالی دادگستری در حال رسیدگی به دادخواست‌های ارائه شده علیه اصلاحات قضایی است.

بخشی از قانون مدنظر نتانیاهو می‌گوید که نخست وزیر تنها در صورتی می‌تواند از سمت خود برکنار شود که خودش تشخیص دهد که از نظر جسمی یا روحی ناتوان است یا کابینه او را چنین اعلام کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
    0 0
    کشور مصر قهرمان که شیر جهان اسلام است و قهرمانان ضد یهود سرزمین وحی وعربستان مثل شیر در کمین شما یهودیان کودک کش هستند با کینه هفتاد ساله از یهود. به خدای محمد ص وعلی ع در فلسطین مردان غیرتمند عرب یک یهودی را زنده نخواهند گذاشت‌ وشما یهودیان جنایتکار فرار کرده از دست هیتلر را مثل گوسفند ضبح خواند کرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس