کد خبر 1515576
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۱
هشدار پزشکان اسرائیلی به نتانیاهو

پزشکان اسرائیلی تهدید کرده‌اند که اگر نتانیاهو حکم دادگاه را رد کند، دست از کار خواهند کشید.

به گزارش مشرق، رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که اتحادیه کارکنان مراقبت‌های بهداشتی «کت‌های سفید» تهدید کرده است که اگر کابینه نتانیاهو تصمیم بگیرد از احکام دادگاه عالی سرپیچی کند، اعضای آن سر کار نخواهند رفت.

این اتحادیه پزشکان معترض می‌گوید: «مسئولیت اختلالات در نظام سلامت به طور کامل بر عهده نخست‌وزیر و وزرای او خواهد بود که منجر به این بحران شده‌اند.»

این بیانیه با هدف افزایش فشار بر کابینه نتانیاهو برای لغو طرح تغییر قوانین قضائی صادر شده است. طرحی که کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی آن را تصویب کرده، اما مخالفان و معترضان علیه این طرح به دادگاه عالی برای لغو آن شکایت کرده‌اند. طرح نتانیاهو در عمل به معنای حذف نظارت دیوان عالی و دستگاه قضائی بر کار نخست وزیر، کابینه و نمایندگان کنست است و معترضان و مخالفان نتانیاهو پیش بینی کرده‌اند که با اجرای این طرح نتانیاهو هرکاری را انجام خواهد داد و سیستم سیاسی تل آویو تبدیل به یک نظام دیکتاتوری خواهد شد.

از سوی دیگر، وضعیت در رژیم صهیونیستی به دلیل اقدامات نتانیاهو آنقدر آشفته و بحرانی شده است که «اوفر بارتل» که زمانی نامزد دادگاه عالی دادگستری و دادستانی تل آویو بود در گفتگو با کانال ۱۲ این رژیم نتانیاهو را به خرابکاری و جاسوسی برای ایران متهم کرده و گفته است که نتانیاهو به نفع ایران جاسوسی و اقدام می‌کند.

اظهارات بارتل و اتهام زنی جاسوسی به نتانیاهو به دلیل امتناع نتانیاهو از تعهد به تبعیت از دادگاه عالی بیان شده است. او گفته است: «صدمات وارد شده بسیار مضرتر از زمانی است که موشک‌های ایران در اینجا فرود بیایند.»

این مقام قضائی سابق رژیم صهیونیستی گفت: «مرا ببخشید که رک و پوست کنده هستم، اما فکر می‌کنم بی‌بی جاسوس ایران است. اگر عاملی وجود دارد که به امنیت، اقتصاد، جامعه و هر چیز اساسی دیگر در تل آویو آسیب می‌رساند، آن شخص نخست وزیر یا همان نتانیاهو است. آسیب وارد شده توسط او بسیار مضرتر از این است که موشک‌های ایران به اینجا برسد.»

این اظهارنظر مقام قضائی رژیم صهیونیستی علیه نتانیاهو و متهم کردن نتانیاهو به جاسوسی به نفع ایران آن قدر عجیب بود که حتی سایر افراد حاضر در استودیو کانال ۱۲ را نیز خشمگین کرد.

دو روز پیش نیز، «تامیر باردو» رئیس سابق سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی در سخنانی تصریح کرد که پس از امضای توافقنامه‌های ائتلافی بین احزاب حاضر در دولت راست افراطی، همزمان با مطرح شدن لایحه اصلاحات قضائی به این نتیجه رسیده است که اسرائیل به پایان راه و نابودی نزدیک شده است.

روزنامه عبری زبان «مکور ریشون» در این‌باره گزارش داد که باردو گفته است، ما از حدود ۴ الی ۵ ماه قبل بدون هیچ دلیل و منطقی خود را در میانه یک عملیات ویرانگر (اصلاحات قضائی) گرفتار کرده‌ایم.

باردو اظهار داشت که پس از انتخابات اخیر ناگهان به سمت تاریکی پیش رفتیم، به این دلیل که دولت کنونی در مسیر نابودی خود و اسرائیل قدم برمی‌دارد.

گفتنی است در روزهای اخیر و در پی تصویب نخستین بخش از اصلاحات قضائی، رسانه‌های صهیونیستی درباره تشدید اختلافات درون اراضی اشغالی هشدار داده و آن را مقدمه فروپاشی این رژیم دانسته‌اند.

همچنین منابع عبری زبان اعلام کردند که سازمان امنیت داخلی رژیم صهیونیستی موسوم به شاباک، نسبت به اوضاع امنیتی جاری در کرانه باختری به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم هشدار داده است.

روزنامه عبری زبان «یدیعوت آحارونوت» در همین راستا نوشت که «رونین بار» رئیس شاباک اواخر هفته گذشته در جلسه‌ای با نتانیاهو به او در رابطه با اوضاع امنیتی در کرانه باختری و سناریوهای احتمالی در این منطقه هشدار داده است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ایرانی IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
    0 0
    همینم مونده بود به جون این اسگل دعا کنم جفتکهاش خیلی ثمربخش شده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس