کد خبر 1515517
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۲
ناپایداری هوای تهران تا چهارشنبه ادامه دارد

مدیر کل هواشناسی استان تهران با بیان اینکه شرایط ناپایدار هوا تا روز چهارشنبه ادامه دارد گفت: در مناطق بالادست استان رگبار و رعدوبرق و در مناطق پایین دست باد شدید و طوفان لحظه‌ای خواهد بود.

به گزارش مشرق، مازیار غلامی مدیر کل هواشناسی استان تهران اظهار کرد: شرایط ناپایداری هوا تا روز چهارشنبه به تناوب ادامه دارد و شاهد وزش باد شدید و خیلی شدید و حتی در حد طوفان لحظه‌ای، رگبار و رعدوبرق خواهیم بود.

وی گفت: در ارتفاعات به‌خصوص نیمه شمالی استان تهران و شهر تهران تحت تاثیر این شرایط است و بارش‌های فصل تابستان ماهیتی کوتاه مدت و شدید بوده بنابراین در بازه زمانی کوتاه می‌تواند حجم زیادی از بارش اتفاق افتاده و در برخی نقاط شرایط بالا آمدن آب رودخانه‌ها، احتمال سیلابی شدن مسیرها را ایجاد می‌کند.

فیلم| بارش باران در شهرری- دوشنبه 16 مرداد

مدیر کل هواشناسی استان تهران گفت: در ارتفاعات بالادست بارش تگرگ پیش‌بینی شده و فردا به نسبت امروز و چهارشنبه میزان ناپایداری شدیدتر است و هشدار نارنجی برای این سه روز صادر شده است.

غلامی گفت: شهروندان از استقرار در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها جدا خودداری کنند چرا که ممکن است رگبار ارتفاعات در پایین دست به سیلاب تبدیل شود و زمان وقوع باد شدید از قرارگرفتن زیر داربست‌ها و پارک‌خودرو زیر درختان فرسوده خودداری کنند و دستگاه‌های امدادرسان و اجرایی آمادگی کامل داشته باشند.

وی تاکید کرد: عمده تمرکز این بارش‌های رگباری و ناپایداری‌ها برای ساعات بعدازظهر، عصر و شب است و بخش‌هایی از شهر تهران که در ارتفاعات قرار دارند و بخش‌هایی مانند حوزه کن، دربند، درکه، توچال و دارآباد پتانسیل خطر را دارند.

مدیر کل هواشناسی استان تهران ادامه داد: شهرستان‌های دماوند، فیروزکوه، شمیرانات و لواسانات همراه تهران این شرایط ناپایدار را داشته اما در نواحی جنوبی و غربی استان مانند شهرستان‌هایی مانند ورامین، پیشوا، قرچک و رباط کریم این میزان کمتر بوده و بیشتر باد شدید و طوفان لحظه‌ای و گردوخاک است.

وی ادامه داد: در شهرستان‌های غرب استان مانند ملارد، قدس و شهریار و غرب شهر تهران مانند منطقه ۲۲ و البرز پدیده گردوخاک شاهد هستیم و رگبار بیشتر در ارتفاعات وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۶:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
    0 0
    حالا نه اینکه هوای همه جا پایداراست؟؟؟!!!!!! من میخوام تهران آتیش بگیره و با همه مردم نابکارش جزغاله بشه!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس