ترامپ: تنش در تایوان تشدید شده چون بایدن «بی‌عرضه» است

رئیس جمهور سابق آمریکا می‌گوید که شرایط پیرامون جزیره تایوان به این دلیل تشدید شده است که چین، رئیس جمهور کنونی آمریکا را «نالایق» می‌داند.

به گزارش مشرق، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا بار دیگر با حمله به جو بایدن، رئیس جمهور کنونی این کشور گفت که شی جین‌پینگ، رئیس جمهور چین «دیگر هیچ احترامی برای واشنگتن» قائل نیست.

ترامپ با بیان اینکه چین دیگر برای آمریکا احترام قائل نیست، گفت که در زمان ریاست جمهوری او، جین‌پینگ «به آمریکا احترام زیادی می‌گذاشته است.»

وی افزود: چین با تایوان وارد جنگ نمی‌شود. جین‌پینگ قصد این کار (جنگ) را نداشت اما حالا شدیدا می‌خواهد این کار را انجام دهد چون فکر می‌کند رهبر شما (بایدن) بی‌عرضه است.

پس از سفر پارسال نانسی پلوسی، رئیس وقت مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، تنش‌ها بر سر این جزیره تشدید شد.

چین که این جزیره را بخشی از قلمرو خود می‌داند و اقداماتی همچون سفر تحریک‌آمیز پلوسی را نقض اصل «چین واحد» تلقی می‌کند، پیش از ورود پلوسی به تایوان شدیدا هشدار داده بود و در واکنش به این سفر، رزمایش گسترده نظامی را حوالی این جزیره برگزار کرد و از آن پس حضور نظامی خود در تایوان را افزایش داد.

ترامپ که برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا نامزد شده، همچنان به‌رغم اتهامات و کیفرخواست‌هایی که علیه وی صادر شده است، نامزد پیشتاز حزب جمهوری‌خواه به شمار می‌رود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس