فشار آمریکا مانع از نزدیک شدن عربستان به ایران است

نماینده سابق مجلس لبنان فاش کرد فشارهای آمریکا برای جلوگیری از نزدیک شدن عربستان به ایران رو به افزایش است.

به گزارش مشرق، حسن یعقوب، رئیس جنبش النهج لبنان و نماینده سابق مجلس این کشور، در حساب‌های کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی نوشت: فشار آمریکا بر عربستان جلوگیری از نزدیک شدن این کشور به ایران رو به افزایش است. عربستان بر اساس توافق با ایران، سفیر خود را به تهران نفرستاده است و امروز سفارت عربستان در بیروت از اتباع خود خواسته است لبنان را ترک کنند.

وی افزود: آنچه رخ می‌دهد بازتاب‌های گسترده منطقه و مشخصا انتخابات ریاست جمهوری لبنان است و امیدوارم اوضاع پیچیده‌تر نشود چرا که در غیراینصورت رئیس جمهوری وجود ندارد.

در پی توافق ازسرگیری روابط تهران و ریاض که اسفند سال گذشته در پکن امضا شد، دو کشور باید طی دو ماه سفارتخانه‌ها را بازگشایی می‌کردند.

این در حالی است که پیشتر نیز در پی تعویق‌های مکرر، برخی رسانه‌های رسمی داخل اعلام کرده بودند ممکن است این سفارت‌خانه پس از عید مذهبی قربان بازگشایی شود. هنوز مقام‌های عربستان دربارهٔ زمان بازگشایی احتمالی سفارت در تهران توضیحی ندادند.

سفارت ایران در عربستان نیز نیمه خرداد و با یک ماه تأخیر و پس از هفت سال تعطیلی و قطع روابط دیپلماتیک دو کشور بازگشایی شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۶:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
    2 1
    فشار آمریکا نیست رقابت بر سر قدرت در منطقه و جهانه
  • IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
    2 1
    روابط با کشورهای اسلامی لازم است- اما انگار کدخدا نمیخواد
  • ایرانی IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
    0 0
    با سلام ایران و دوستانش خصوصا" حزب ا... باید در آمادگی کامل باشند بنظر میرسد با لشکر کشی اخیر آمریکای پلید و فرا خوان خروج اتباع دوستان آمریکا از لبنان خبرهایی در راه است. انشاا...رهبر عزیز اجازه بدهند و کار اسرائیل یکسره شود
  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
    0 0
    شما که میگفتید عربستان آمریکا را رها کرد و پشت به پیشرفت کرد و خواهان افتادن در منجلاب شرق شده !!! پس چی شد ؟! کسی مگه دیوونه است آمریکارو ول کنه بچسبه به خز و خیل

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس