کد خبر 1514696
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۳
استقبال امیرعبداللهیان از همتای سریلانکایی +فیلم

«علی صبری» وزیر خارجه سریلانکا که به تهران سفر کرده، ظهر امروز در محل وزارت امور خارجه مورد استقبال حسین امیرعبداللهیان قرار گرفت.

به گزارش مشرق، «علی صبری» وزیر خارجه سریلانکا در نخستین سفرش به تهران در دولت سیزدهم ظهر امروز (شنبه) ۱۴ مرداد ماه در محل وزارت امور خارجه مورد استقبال حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.

وزرای خارجه پس از آن بر سر یک میز به گفت‌وگو نشستند و قرار است در نشست خبری مشترک به تشریح رایزنی‌های انجام شده بپردازند.

وبگاه سریلانکایی «کولومبو گزت» روز پنجشنبه ۱۲ مرداد ماه از سفر علی صبری به تهران از چهارم تا هفتم آگوست (۱۳ تا ۱۶ مرداد) و در پاسخ به دعوت همتای ایرانی خبر داده بود.

به نوشته این رسانه سریلانکایی، وزیر خارجه سریلانکا در سفر به تهران با سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور و برخی دیگر از مقام‌های ارشد ایران دیدار خواهد کرد.

حسین امیرعبداللهیان و «علی صبری» وزیر امور خارجه سریلانکا ۲۴ اسفند ماه ۱۴۰۱ در خصوص روند توسعه و گسترش روابط دو کشور و برخی موضوعات مورد اهتمام مشترک تلفنی گفت‌وگو کرده بودند. امیرعبداللهیان بر اراده جمهوری اسلامی ایران برای تقویت و توسعه همکاری‌های فیمابین و ضرورت عملیاتی شدن تمامی بخش‌های یادداشت تفاهم‌های همکاری دوجانبه تأکید کرد.

علی صبری وزیر امور خارجه سریلانکا نیز در این گفت‌وگوی تلفنی روابط خوب و دوستانه دو کشور را ستود و همراهی و همکاری جمهوری اسلامی ایران با ملت و دولت سریلانکا تقدیر کرد و گسترش همکاری‌های دوجانبه در عرصه‌های مختلف را مورد تأکید قرار داد.

وزرای خارجه مهر ماه ۱۴۰۱ نیز در حاشیه هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کرده بودند. امیرعبداللهیان با مناسب توصیف کردن روابط دو کشور، آخرین تحولات مربوط به روابط دوجانبه را مورد بررسی قرار داد و گفت: از توسعه بیشتر همکاری‌های اقتصادی و تجاری دو کشور استقبال می‌کنیم.

وزیر امور خارجه از فعال‌تر شدن بخش خصوصی ایران در پروژه‌های زیرساختی این کشور استقبال و نسبت به تعمیق روابط و توسعه همکاری‌های اقتصادی و تجاری و حوزه خدمات فنی - مهندسی دو کشور ابراز امیدواری کرد و گفت: ایران هیچ محدودیتی برای توسعه روابط با سریلانکا ندارد.

وزیر خارجه سریلانکا نیز از حضور و مشارکت شرکت‌های ایرانی در برخی پروژه‌های زیرساختی کشورش ابراز خرسندی کرده و بر اراده سیاسی دولتش برای رفع موانع گسترش روابط دوجانبه تأکید کرد.

امیرعبداللهیان در هفته‌ای که گذشت نیز میزبان فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه بود و اواخر هفته گذشته نیز سفری به اسلام‌آباد و کراچی داشت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس