ناکامی دشمن در کمرنگ جلوه دادن قیام عاشورا

امام جمعه یزد با اشاره به برخی توطئه‌ها و تبلیغات دشمن برای کمرنگ جلوه دادن عاشورا و امام حسین(ع) گفت: با هوشیاری مردم این نقشه‌ها نقش برآب شد.

به گزارش مشرق، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نمازجمعه یزد ناصری با تاکید بر اینکه نباید همراه و یار گناهکاران و دشمنان اسلام باشیم، بیان کرد: در دنیای امروز که دروغ و فریب در رسانه‌های معاند بیداد می‌کند و با ایجاد نا امیدی و سستی در جامعه به دنبال ناتوان کردن جامعه هستند، باید مراقبت کنیم که به دشمن کمک نکنیم.

امام جمعه یزد با بیان اینکه شیطان صفتان و دنیای استکبار با مسلمین دشمن هستند، تصریح کرد: مبادا که عمل و حرف ما به نحوی باشد که به نفع دشمن باشد و در این مسیر باید بصیرت داشته باشیم و با چشم باز حرکت کنیم و بفهمیم که دنباله‌رو چه کسی هستیم.

وی با بیان اینکه دشمن تلاش کرده تا در همه ابعاد زندگی ما نفوذ کند و زندگی ما را به سمت خواسته‌های خود سبک و سیاق دهد، افزود: سگ پروری و حیوان پروری از جمله این موارد است که باید مراقب باشیم در مسیر خواست دشمن قدم برنداریم زیرا دشمن به دنبال متلاشی کردن بنیان خانواده و متوقف کردن نسل مسلمین است.

ناصری تصریح کرد: عده‌ای دوست دارند در جامعه گناه ترویج دهند و به قرآن دهن کجی کنند که این افراد در واقع اشاعه فحشاء و کمک به بدی‌ها می‌کنند و قرآن تاکید کرده که به اینها کمک نکنید.

وی با اشاره به تشکیل محفل‌های شبانه در برخی کافه‌های زیرزمینی عنوان کرد: مسئولان در این زمینه ورود کنند و زمینه معصیت را از جامعه بر چینند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه برخی زنان و دختران جامعه ما فریب دشمن را خورده‌اند و حجاب از سر برداشته‌اند، اظهار داشت: اینها فریب دشمن را خورده‌اند و دستور قرآن است که والدین آنها را امر به معروف و نهی از منکر کنند.

بیشتر بخوانید:

وزیر کشور: اربعین اتفاقی تمدن ساز در دنیا است

ناصری با بیان اینکه برخی والدین نسبت به فرزندان خود بی‌توجه هستند، تاکید کرد: کسانی که دوست دارند فحشا در بین مسلمانان را اشاعه دهند، عذاب دردناکی در دنیا و آخرت در انتظار آنهاست و این هشدار قرآن است.

وی تصریح کرد: کسی که اشاعه فحشا می‌کند، خدا او را در دنیا و آخرت رها نمی‌کند و این افراد باید تاوان گناهان خود و گناهانی که در جامعه ترویج داده‌اند را بدهند.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امام حسین(ع) برای مبارزه با فساد و فحشا و برای اقامه عدل و داد و ایجاد حاکمیت الهی شهید شد، اظهار داشت: از خود بپرسیم که اگر امروز در مسیر دشمن حرکت کنیم و اشاعه فحشا دهیم، دوست امام حسین(ع) هستیم یا در زمره دشمنانش هستیم.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افرادی که به قرآن هتک حرمت می‌کنند و قرآن آتش می‌زنند، افزود: آنها می‌دانند که قرآن چقدر در روح انسان‌ها سازنده و چقدر تربیت کننده است به همین دلیل از آن می‌هراسند و دست به چنین اقدامات نابخردانه‌ای می‌زنند.

وی با بیان اینکه دشمن نمی‌خواهد ما در مسیر تکامل قرار بگیریم، افزود: دشمن می‌خواهد ما را عقب نگه دارد اما با این اقدامات باید تلاش کنیم تا قرآن را بیشتر از هر زمان دیگری در ابعاد مختلف زندگی خود وارد کرده و از فرامین آن استفاده کنیم.

ناصری همچنین با اشاره به آیاتی از سوره انفال عنوان کرد: در آیاتی از این سوره، به پرهیز مسلمانان از خیانت به خدا و پیامبرش تاکید شده و کسی که قرآن را آتش می‌زند، قطعا خیانت می‌کند از سوی دیگر نخواندن قرآن و عمل نکردن به آن یا سوء استفاده و تحریف قرآن نیز خائن به خدا است و کسی که سخن پیامبر را تحریف می‌کند، به پیامبر خود خیانت کرده است.

وی با تاکید بر اینکه باید از خیانت به امانات خدا و پیامبر نیز پرهیز کنیم، اظهار داشت: دین، قرآن، فرزند، سلامتی، ائمه اطهار(ع)، همه و همه امانت هستند و خدا در قرآن بر پرهیز از خیانت به این امانات تاکید کرده است.

ناصری با تاکید بر اینکه فرزندان نیز امانت هستند، عنوان کرد: اینکه معلمی ذهن دانش آموز خود را منحرف و از خدا دور کند، یا اگر پدر و مادری فرزند خود را درست تربیت نکند یا او را رها کند، به امانت الهی خیانت کرده است.

وی با تاکید بر اینکه امروز نهضت امام حسین(ع) و این انقلاب اسلامی در دست ما امانت است، افزود: اگر در مسیر این نهضت و انقلاب حرکت نکنیم، خیانت کرده‌ایم.

امام جمعه یزد با بیان اینکه مردم یزد در ماه محرم محافل و مراسم بسیار خوبی برگزار کردند و همه در این مسیر همراهی و همکاری کردند، اظهار داشت: عده ای می‌خواستند، چهره امام حسین(ع) را کمرنگ کنند و از چند ماه پیش نیز این اقدام خود را آغاز کردند اما به هدف خود نرسیدند زیرا مردم در مسیر امام حسین(ع) حرکت کردند و حاضر نشدند به آرمان‌های سیدالشهداء خیانت کنند و بهتر از هر زمان دیگری در مراسم حضور یافتند.

ناصری همچنین روز خبرنگار را نیز تبریک گفت و اظهار داشت: خبرنگاری مسئله مهمی است و تبیین واقعیات، برملا کردن دروغ‌های دشمن همه از نقش‌های مهم خبرنگاران است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۳
    2 1
    یا عباس بحق بچه های حسین بحق مادر حسین به حق خواهر حسین دستم بگیر
  • IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۳
    1 1
    السلام علیک یا ابا عبدالله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس