کد خبر 1514421
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲
فوتبال

اصلاح قانون لژیونرها در لیگ فوتبال کشور؛ تغییری که بیشتر به سود باشگاه‌های خارجی تمام خواهد شد تا باشگاه‌های کشورمان.

به گزارش مشرق، در حال حاضر با تغییر قوانین نقل و انتقالاتی فوتبال بازیکنان ایرانی که لژیونر شده اند اگر بخواهند به یک باشگاه ایرانی برگردند جز بازیکنان سهمیه خارجی محسوب می شوند نه ایرانی.

شاخص ترین نمونه این مساله محمد نادری است که از باشگاه ترکیه ای قصد دارد به تراکتور تبریز بیاید اما با توجه به اینکه سهمیه ۶+۱ خارجی تراکتور تکمیل شده این باشگاه ها برای عقد قرارداد با نادری دچار مشکل قانونی است. اگرچه در نگاه اول این قانون ظلم به باشگاه ها و بازیکنان ایرانی محسوب می‌شود اما بسیاری از کارشناسان خبره فوتبال و مدیریت ورزشی در این خصوص معتقدند تغییر این قانون بیشتر به سود باشگاه های خارجی خواهد بود تا باشگاه های کشورمان.

زیرا این قانون برای این وضع شده که بازیکنان ایرانی که با قیمت های نسبتا پایین به باشگاه های خارجی ترانسفر می شوند هنگام بازگشت برای دریافت رضایت نامه مجبور می شوند چندین برابر دستمزدشان پول رضایت نامه آن هم با ارزهای خارجی بپردازند.

برای نمونه پیام نیازمند دروازه بان تیم سپاهان برای انتقال دائمی از یک باشگاه خارجی به سپاهان مجبور به پرداخت پول میلیاردی شد! این قانون در واقع باعث می شود که باشگاه‌های کشورمان بیش از گذشته به فروش و انتقال بازیکنان ایرانی به باشگاه های خارجی ترغیب شوند تا موجب درآمدزایی و ارزآوری شوند اما مهاجرت معکوس لژیونرها باعث خروج بیشتر ارز از کشور به سود باشگاه‌های خارجی می‌شود.

به همین دلیل هم مدیرانی چون هوشنگ نصیرزاده و علی خطیر که اکنون مدیران عامل دو باشگاه تراکتور تبریز و استقلال هستند خودشان زمانی که عضو کار گروه نظارت بر قراردادهای بازیکنان بودند به وضع چنین قانونی رای دادند.

از سویی دیگر کارشناسان فنی چون مجید جلالی که سال‌ها در لیگ برتر مربیگری کرده می‌گوید بازگشت لژیونرها به باشگاه‌های خودمان زنگ خطری برای فوتبال کشور محسوب می‌شود.

جلالی در مورد دلایل این ادعایش گفت: ما به عنوان تیمی که یک قدرت در آسیا محسوب می‌شویم به طور کلی نمی‌توانیم بازیکن با استاندارد تولید کنیم و این موضوع به خاطر دیدگاه باشگاه هایمان، سبک گردش کار در فوتبالمان و اینکه باشگاه هایمان در حوزه آکادمی اهمیتی به تیم‌های پایه خود نمی‌دهند و این مسائل باعث شده که ما فعلا تولید بازیکن نداریم و بازیکنانی که می‌آیند و وقتی که ترانسفر می‌شوند به استانداردهایی که در آن کشورها هست هنوز نرسیدند. بازیکنان که به تیم‌های خارجی منتقل می‌شوند بااقتدار هستند، اما چون یکسری از استانداردها را ندارند مجبورند که به ایران برگردند. شاید با همین روند ۵ سال آینده هم همین تعداد لژیونر هم نداشته باشیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۳
    3 0
    الآن مشکل شما چیه دقیقا ؟ خوب با این روند فقط مبلغ قراردادها نجومی میره بالا و بالاتر . بیت المال بصورت چک سفید امضا در خدمت فوتباله رقم هر چی میخواد باشه . غصه شو نخور
  • IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۳
    2 0
    برن خارج، تماشا کنیم ببینیم که اونجا چند میخرنشون؟؟. یعنی اصلا کسی میخرتشون؟؟!!!!!!!
  • IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۴
    0 0
    لژیونرهای پیر ، ایران یکی از پیرترین تیم های جام جهانی بود .لژیونر باید تزدیک بیست سالش باشه نه سی ساله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس