کد خبر 1514290
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۸
آغاز اجرای طرح توسعه گذرگاه زرباطیه برای اربعین

مقام عراقی از آغاز اجرای طرح توسعه گذرگاه مرزی زرباطیه (مهران) برای بهبود تردد زائران ایرانی در آستانه زیارت اربعین خبر داد.

به گزارش مشرق، «ریاض العکیلی» استاندار واسط اعلام کرد که طرح توسعه و نوسازی گذرگاه مرزی زرباطیه (مهران) آغاز شده و این طرح شامل کشیدن شبکه راه‌ها داخل گذرگاه مرزی و تهیه خدمات آب آشامیدنی و مسقف کردن مسیر و بهداری و ساخت سالن‌های بزرگ با تهویه مناسب برای استقبال زائران است.

براساس گزارش روزنامه الصباح عراق، او گفت که ۱۲۰ پست جدید برای کارهای کنسولی و زدن مهر روی گذرنامه‌ها در این گذرگاه ایجاد شده است و هر دقیقه ۴ مُهر زده می‌شود و افزود که هرگونه تردد از مرز با مُهر تأیید در گذرنامه انجام خواهد شد.

العکیلی افزود که بر اساس برآوردها، ۵۰ درصد زائران ایرانی اربعین که تعداد حدود ۳ میلیون نفر برآورد می‌شود از گذرگاه مرزی زرباطیه تردد خواهند کرد.

احمد وحیدی، وزیر کشور ایران صبح روز دوشنبه در گذرگاه مرزی خسروی با عبدالامیر الشمری، وزیر کشور عراق دیدار کرد. دو طرف در این دیدار درخصوص تامین امنیت مرزهای دو کشور و آمادگی برای عبور زائران ایرانی به خاک عراق در مراسم راهپیمایی اربعین حسینی تبادل نظر کردند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس