کد خبر 1513750
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۲
استرالیا: درخصوص حکم آسانژ دربرابر آمریکا می‌ایستیم

استرالیا بار دیگر تاکید کرد آمریکا باید حکم تعقیب بنیانگذار ویکی لیکس را لغو کند.

به گزارش مشرق، نخست وزیر استرالیا، روز سه شنبه گفت که دولتش در برابر آمریکا به سبب پیگرد قانونی جولیان آسانژ، بنیانگذار ویکی لیکس، قاطعانه می‌ایستد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، دولت آنتونی آلبانیز، نخست وزیر استرالیا از زمان پیروزی در انتخابات ۲۰۲۲ اعلام کرد آمریکا باید به تعقیب این مرد ۵۲ ساله که چهار سال را در زندانی در لندن برای مبارزه با این استرداد سپری کرده است، پایان دهد.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، روز شنبه با موضع استرالیا مخالفت کرد و مدعی شد آسانژ به دلیل انتشار مجموعه‌ای از اسناد طبقه بندی شده آمریکا بیش از یک دهه پیش متهم به رفتار جنایی بسیار جدی شده است. بلینکن به خبرنگاران گفت: من نگرانی‌ها و دیدگاه‌های استرالیایی‌ها را درک می‌کنم و فکر می‌کنم بسیار مهم است که دوستان ما در اینجا نیز نگرانی‌های ما را درباره این موضوع درک کنند.

روز سه شنبه، آلبانیز به خبرنگاران گفت اظهارات علنی بلینکن نکاتی را که دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در گفتگوهای خصوصی با مقامات دولتی استرالیا بیان کرده بود، منعکس می‌کرد. آلبانیز افزود: دیدگاه ما در برابر دولت آمریکا بسیار محکم است و ما به این کار ادامه خواهیم داد.

پیش از این «استلا موریس» همسر «جولیان آسانژ» بنیان‌گذار ویکی‌لیکس به خبرنگاران گفت فشار روانی بر همسرش بسیار زیاد است و او باید چیزی را هضم کند که در واقع حکم اعدامش است. موریس گفت: «آمریکا آسانژ را به سمت خودکشی سوق می‌دهد.»

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس