کد خبر 1486717
تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۲
نامه انتقادی آسانژ به چارلز سوم در آستانه تاجگذاری

جولیان آسانژ بنیانگذار سایت افشاگر ویکی لیکس با ارسال نامه‌ای به چارلز سوم در آستانه تاجگذاری وی، از وضعیت خود در زندان و همچنین همراهی انگلیس با آمریکا انتقاد کرده است.

به گزارش مشرق، آسانژ پیش از برگزاری رسمی مراسم تاجگذاری چارلز سوم یک نامه به وی ارسال کرده و پادشاه انگلیس را به بازدید از زندانی که افشاگر ویکی لیکس بیش از ۴ سال از طرف یک کشور خارجی یعنی آمریکا در آن محبوس بوده، دعوت کرده است.

این نامه نخستین سندی است که این روزنامه نگار استرالیایی از زمان حضور در زندان بلمارش در لندن نوشته و منتشر کرده است. وی در نامه انتقادی خود خطاب به چارلز سوم آورده است که در روز تاجگذاری، فکر کردم یک دعوت از صمیم قلب از شما به عمل آورم تا این رویداد تاریخی را با بازدید از زندان بلمارش گرامی بدارید.

بنیانگذار سایت افشاگر ویکی لیکس با لحنی طعنه آمیز در این نامه نوشت: به راستی می‌توان معیار یک جامعه را از نحوه رفتار با زندانیانش شناخت، و پادشاهی شما مطمئنا در این زمینه برتری داشته است.

آسانژ در مورد زندان فوق امنیتی بلمارش اضافه کرد: در اینجا ۶۸۷ نفر از رعایای وفادار شما نگهداری می‌شوند و رکورد انگلیس را به عنوان کشوری با بیشترین جمعیت زندانی در اروپای غربی حفظ کرده اند.

وی به عنوان یک شهروند استرالیایی در زندان بلمارش با اقدام‌های آمریکا برای استردادش به خاک این کشور مقابله می‌کند. این روزنامه نگار با اتهام‌هایی در ارتباط با انتشار صدها هزار سند محرمانه درباره جنگ‌های آمریکا در عراق و افغانستان مواجه است.

اافشاگر ویکی لیکس در ادامه با کنایه به وعده دولت انگلیس برای بزرگترین اقدام برای گسترش زندان‌ها در بیش از یک قرن گذشته و غذا خوردن با بودجه دو پوندی در روز اشاره کرد.

آسانژ در این نامه ادامه داد: به عنوان یک زندانی سیاسی، که با رضایت اعلیحضرت به نمایندگی از یک کشور خارجی خجالت زده (آمریکا) نگهداری می‌شوم، مفتخرم که در داخل دیوارهای این نهاد درجه یک جهانی زندگی کنم.

«چارلز» پسر ارشد الیزابت امروز تاج پادشاهی انگلیس را طی مراسمی بر سر می‌گذارد. او از سپتامبر سال گذشته، در پی مرگ مادرش طی تشریفاتی به‌ عنوان پادشاه معرفی شد اما برگزاری مراسم تاج‌گذاری طبق سنت دیرینه به چند ماه بعد موکول شد.

نامه انتقادی جولیان آسانژ به چارلز سوم در حالی است که عمده مردم انگلیس از نظام پادشاهی حتی به شکل آنچه نمادین عنوان می‌شود خسته شده اند و دیگر پادشاه نمی‌خواهند.
مردم انگلیس بارها در برخی از تجمع‌ها و اعتراض‌ها اعلام کرده اند که چارلز سوم پادشاه آنها نیست.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
    0 0
    فقط کافی بود این بابا یه ایرانی میبود.کجای دنیا اخه برای افشاگری تحت تعقیب و زندانی میکنن آخه.این همه صوت و سند محرمانه اینترنشنال منتشر کرد کسی رفت مدیرش رو زندانی کنه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس