کد خبر 1513647
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۸
5 دلیل تل‌آویو برای عدم جنگ‌افروزی جدید علیه لبنان

یدیعوت آحارانوت با انتشار یادداشتی تحلیل کرد که در شرایط کنونی، جنگ افروزی جدید تل‌آویو علیه حزب‌الله لبنان به نفع رژیم صهیونیستی نیست و ۵ دلیل برای این امر برشمرد.

به گزارش مشرق، روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارانوت»، امروز (سه‌شنبه، ۱ آگوست)، با انتشار یادداشتی به قلم «ران بن یشای» تحلیلگر امور نظامی و اطلاعاتی و سخنگوی پیشین ارتش رژیم صهیونیستی نوشت که در شرایط کنونی به چند دلیل، به نفع «اسرائیل» نیست که وارد نبرد با حزب‌الله شود.

وی پنج دلیل اصلی را برمی‌شمرد و تاکید می‌کند که در چنین شرایطی نباید وارد نبرد جدید با حزب‌الله شد.

نخست: ارتش «اسرائیل» نمی‌خواهد منابع و انرژی خود را در نبردی صرف کند و هدر دهد که تاثیری ندارد و واقعیت موجود را تغییر نمی‌دهد و وضعیت در پایان به وضعیت قبل از شروع نبرد باز خواهد گشت.

دوم: دشواری دریافت مشروعیت بین‌المللی برای شروع یک نبرد جدید در شرایط کنونی.

سوم: اکنون فصل گردشگری در شمال است. بسیاری از نیروهای ذخیره نیز در حال سپری کردن تعطیلات در خارج از [فلسطین اشغالی] هستند.

چهارم: بسیاری از نیروهای ذخیره اعتماد خود را به تصمیمات امنیتی رهبری سیاسی به دلیل بحران ادامه‌دار مربوط به «اصلاحات قضایی» از دست داده‌اند.

پنجم: کابینه امنیتی کوچک فاقد اعضایی است که دارای تجربه نظامی و امنیتی باشند.

وب‌سایت صهیونیستی «Srugim» نیز دو روز پیش (یکشنبه)، جزئیاتی از سند یکی از نیروهای ذخیره ارتش اشغالگر که اخیراً چندین ماه در جبهه شمالی فلسطین اشغالی خدمت کرده بود، منتشر کرد که در آن از شکاف‌های موجود برای مقابله با سناریوی استراتژیک پیش روی حزب‌الله در خصوص آغاز یک رویارویی گسترده، خبر داده بود.

به اعلام این نظامی عضو نیروهای ذخیره ارتش اشغالگر، آمادگی‌های کنونی این ارتش، برای مقابله با حملات کوچک و محدودی که حزب الله ممکن است انجام دهد، مانند گروگان‌گیری یا نفوذ به صورت گروه‌های محدود، کافی است اما مقرهای مرزی برای مقابله با حملات بزرگ، مانند تلاش یک نیروی بزرگ از یگان رضوان حزب‌الله برای اشغال یک شهرک یا یک سایت نظامی، آماده نیستند. تحقق این سناریو فاجعه آمیز خواهد بود، به ویژه که سایت‌ها نظامی ما در مرز با کمبود مهمات و تجهیزات و فقدان برنامه عملیاتی قابل اجرا متناسب با سطح تهدید مواجه است. ضمن این‌که اتکای این مراکز به ابزارهای فناوری خود یک نقطه ضعف محسوب می‌شود زیرا ممکن است در یک مرحله تحت تأثیر یک نقص قرار گیرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس