کد خبر 1513335
تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۹
برآورد امنیتی تل‌آویو از احتمال جنگ‌افروزی جدید علیه لبنان

رسانه‌های صهیونیستی، امروز برآوردهای امنیتی رژیم صهیونیستی درباره میزان احتمال آغاز جنگی جدید علیه لبنان را فاش کردند.

به گزارش مشرق، رسانه‌های رژیم صهیونیستی، امروز (دوشنبه، ۳۱ جولای)، به بررسی ارزیابی‌های مقامات امنیتی این رژیم درباره احتمال آغاز جنگی جدید با لبنان پرداختند.

روزنامه یدیعوت آحارانوت در این خصوص نوشت: مقامات ارشد ارتش اسرائیل طی نامه‌ای به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر ابلاغ کردند: «احتمال جنگ با لبنان در دوره کنونی، به بالاترین میزان خود از سال ۲۰۰۶ رسیده است».

کانال ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز ادعا کرد: ارزیابی‌ها در نهاد امنیتی نشان می‌دهد که حسن نصرالله یک ساعت در برابر اسرائیل عرض اندام می‌کند و وضعیت مرزها را بررسی می‌کند اما خواهان جنگ نیست ..ارتش اسرائیل قصد دارد چادر برپا شده در مرزها را برچیند و اگر لازم باشد از راه‌های غیر دیپلماتیک این هدف را به نتیجه می‌رساند».

وبگاه عبری «واللا» نیز روز گذشته به نقل از مقامات امنیتی نوشت: «اقدامات تحریک‌آمیز حزب الله در مرزها باید از هرگونه حمله واقعی جدا شود».

از سوی دیگر، رادیو ارتش رژیم صهیونیستی به نقل از مقامات مسئول امنیتی گفت: «ما هیچ اقدامی علیه چادرهای حزب الله در شمال انجام نخواهیم داد، زیرا آن‌ها تهدیدی امنیتی نیستند و برای چیزی که نگران آن نیستیم، هیچ اقدامی انجام نخواهیم داد».

از سوی دیگر، وب‌سایت صهیونیستی «Srugim» جزئیاتی از سند یکی از نیروهای ذخیره ارتش اشغالگر که اخیراً چندین ماه در جبهه شمالی فلسطین اشغالی خدمت کرده بود، منتشر کرد که در آن از شکاف‌های موجود برای مقابله با سناریوی استراتژیک پیش روی حزب‌الله در خصوص آغاز یک رویارویی گسترده، خبر داده بود.

به اعلام این نظامی عضو نیروهای ذخیره ارتش اشغالگر، آمادگی‌های کنونی این ارتش، برای مقابله با حملات کوچک و محدودی که حزب الله ممکن است انجام دهد، مانند گروگان‌گیری یا نفوذ به صورت گروه‌های محدود، کافی است اما مقرهای مرزی برای مقابله با حملات بزرگ، مانند تلاش یک نیروی بزرگ از یگان رضوان حزب‌الله برای اشغال یک شهرک یا یک سایت نظامی، آماده نیستند. تحقق این سناریو فاجعه آمیز خواهد بود، به ویژه که سایت‌ها نظامی ما در مرز با کمبود مهمات و تجهیزات و فقدان برنامه عملیاتی قابل اجرا متناسب با سطح تهدید مواجه است. ضمن این‌که اتکای این مراکز به ابزارهای فناوری خود یک نقطه ضعف محسوب می‌شود زیرا ممکن است در یک مرحله تحت تأثیر یک نقص قرار گیرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس