کد خبر 1513521
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۳
پاسخ شیخ الأزهر به ایران

شیخ اعظم الازهر دوباره از همه آزادگان جهان خواست تا به تحریم محصولات سوئدی و دانمارکی در حمایت از قرآن کریم ادامه دهند.

به گزارش مشرق، «دکتر احمد الطیب»، شیخ اعظم الازهر مصر از دریافت نامه «آیت الله علیرضا اعرافی»، مدیر حوزه‌های علمیه ایران استقبال کرد. این نامه در ارتباط با هتک حرمت و توهین به قرآن کریم در تعدادی از کشورهای اروپایی نوشته شده بود. آیت الله اعرافی در این نامه از دکتر احمد الطیب شیخ الازهر خواستار استمرار پیگیری‌ها و همراهی همه دولتمردان، شخصیت‌ها و عالمان دنیای اسلام در محکومیت جهانی هتک حرمت قرآن کریم شده بود.

پس از دریافت این نامه، شیخ اعظم الازهر ابراز امیدواری کرد که این حادثه غیرانسانی و غیرمتمدن، بزرگترین انگیزه و دلیل لازم برای پر کردن شکاف و وحدت کلمه مسلمانان شرق و غرب زمین برای ایستادگی در برابر دشمن مشترک است. به گفته شیخ الازهر، با توجه به وجود چالش‌هایی که امنیت مسلمانان را مخدوش و مقدسات آنها را مورد توهین قرار می‌دهد و کوچک‌ترین احترامی به احساسات دینی آنها ندارد، حرکت به سمت برگزاری گفتگوی اسلامی-اسلامی بین علمای دین اسلام در سراسر جهان و مذاهب مختلف و مکاتب به منظور ایجاد وحدت و تقریب و آشنایی و رد اسباب فتنه و تفرقه و اختلاف ضروری است.

شیخ الازهر تاکید کرد که همیشه مواظب کسانی خواهد بود که به مسلمانان و مقدسات آنها در شرق و غرب زمین توهین می‌کنند و برای محافظت از دین و توجه به همه سو استفاده‌ها و تخلفات توجه کافی را خواهد داشت. همچنین به گفته احمد خطیب تلاش در مسیر صلح، بردباری، برادری انسانی و گفت و گوی بین ادیان در دستور کار خواهد بود.

شیخ الازهر در ادامه تاکید کرد: «مجدداً از همه ملت‌های عرب و اسلامی درخواست می‌شود تا به تحریم همه محصولات سوئدی و دانمارکی در حمایت از خدا و کتاب مقدسش ادامه دهند و همه آزادگان جهان را به این اقدام مهم فراخوانند. عدم اتخاذ مواضع سختگیرانه در قبال این اقدامات، حمایت از این جنایات است. عدم تحریم کسانی که کتاب خدا را هتک حرمت کرده‌اند، تشویق آن جنایتکارانی است که دشمنی آنها با کتاب خدا و دین مبین اسلام آشکار شده و بی توجهی به این موضوع باعث ادامه جنایات هتاکان و حمایت از آن‌هاست.»

شیخ الازهر همچنین تاکید کرد که ما در مقابل هر کسی که بخواهد مسلمانان و مقدسات آنها را توهین کند می‌ایستیم.

در پی اهانت به ساحت قرآن کریم در روزهای اخیر، آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه با ارسال نامه‌ای به دکتر احمد الطیب شیخ الازهر ضمن تشکر از موضع وی خواستار استمرار پیگیری‌ها و همراهی همه دولتمردان، شخصیت‌ها و عالمان دنیای اسلام شد.

آیت الله اعرافی تحریم کالاهای کشورهای هتاک و بازنگری در روابط با آنها، اقدام هماهنگ و قاطع همه کشورها برای برخورد جدی با کشور سوئد و کشورهای مشابه، اهتمام به تنظیم و تصویب طرح یا قانونی بین المللی از سوی مجامع بین المللی و دولت‌های اسلامی برای جلوگیری از موارد مشابه و اهتمام به شکل گیری گفتمان مشترک الهی و توحیدی بر اساس آموزه‌های اسلام و ادیان الهی را از جمله اولویت‌های همه دولت‌ها، مجامع علمی دینی و ملت‌های مسلمان دانست.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به آمادگی حوزه‌های علمیه قم برای هر گونه همکاری و همراهی مناسب، نوشت: جایگاه برجسته کشور عریق مصر و مجامع دینی و علمی، به ویژه الازهر شریف جایگاهی فاخر و تعیین کننده و الهام بخش خواهد بود.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
    0 0
    به کوری چشمتون تا بتونم جنس سوئدی میخرم
  • IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
    0 0
    والا این همه دنگ و فنگ نداره. همونی رو که اتیش زده بگیرید اتیشش بزنید فیلمشو پخش کنید درس عبرت میشه برا بقیه
  • شسم IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
    0 0
    چرا دکتر شو ننوشتی مشرق ؟! اینهم مثل رییسی دکتره بنده خدا
  • حاجی از سه راه جوبشور قم IR ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
    0 0
    چرا امریکارو تحریم نمی‌کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس