مظلوم‌نمایی به سبک فوتبالیست‌ها؛ با قرارداد میلیاردی اشک تمساح می‌ریزند!

در روزهایی که قوانینی با هدف مبارزه با فساد در فوتبال و توسعه زیرساخت ها در حال پیگیری است، برخی ناراحت شده و در حال هیاهو برای غبارآلود کردن فضا هستند.

به گزارش مشرق، اتفاقی که می بایست سال ها قبل روی می داد و شفافیت مالی در فوتبال کشور به امری بدیهی و ابتدایی تبدیل می شد، به دلایلی که قابلیت بررسی بیشتر دارد و در مجال مطلب کنونی نیست، با تاخیر روی داد. در فصل جاری، فدراسیون گام هایی اساسی در این مسیر انجام داده تا باشگاه ها موظف به سقف بودجه ای و شفافیت مالی شوند که اتفاقی کم نظیر به شمار می رود.

البته باید اذعان داشت چنین تحولاتی ممکن است در ابتدا ضعف هایی داشته باشد که می توان در ادامه آنها را اصلاح کرد. اما این یک ضرورت راهبردی در فوتبال کشورمان بود که می بایست سالها پیش اجرایی می شد تا نابسامانی و آشفتگی امروز دیده نمی شد. همین کم کاری باعث شد تا چنین شود که سرمایه کشور به جای تقویت زیر ساخت ها، هزینه برخی به اصطلاح ستاره ها شود که هیچ خاصیتی ندارند و فقط سالانه ده ها میلیارد تومان را به یغما می برند.

در چنین میانه ای، یه یک باره برخی فریاد بر می آورند و در پی غبارآلود کردن فضا هستند تا اصل حرف در هاله ای از سخنان نامربوط و سفسطه آلود گم شود. آنچه در روزهای اخیر در صفحه مجازی منتسب به مرتضی پورعلی گنجی منتشر شد را می توان یکی از چنین مواردی دانست. این بازیکن که می بایست از مبارزه با آشفتگی و فساد در فوتبال کشور حمایت کند، به یک باره علیه آن مطالبی را منتشر کرد که نشان از ناراحتی و حتی خشم دارد.

این بازیکن که عنوان می کند "ما هم می توانستیم امثال ریاض محرز و فرمینیو را بیاوریم اگر پول هایی که اشتباهی جایی رفت وبرنگشت، خرج زیر ساخت ها می شد"، دقیقا مطلب درستی را مطرح می کند.

اما نکته این است که چرا از این ناراحت است که امروز اراده ای مبنی بر اصلاح هزینه‌کردها در فوتبال باشگاهی وجود دارد تا پول‌هایی که اشتباهی به جیب دلال‌ها و جریان های فاسد رفته، بازگردد و خرج زیر ساخت ها شود؟ آیا این موضوع می‌بایست باعث ناراحتی پورعلی گنجی یا امثالهم می‌شد که به یک باره چنین فریاد برآورد؟ چرا باید اصلاح ساختاری باشگاه ها در جهت حرکت به سمت توسعه پایدار و دوری از فضای غیرشفاف، صدای بازیکنی مانند پورعلی گنجی را دربیاورد؟ آیا کاهش دستمزدهای بی ضابطه و افسارگسیخته بازیکنان که منافع اقلیتی را از بین برده، باعث چنین عصبانیتی شده؟

چرا از مبارزه با فساد و دلالی ترسیدید؟/ فقط به دنبال پول و دیگر هیچ!

او که عنوان می کند دغدغه و منافع شخصی ندارد، چرا باید چنین سخنانی را بر زبان آورد؟ آیا پنهان شدن پشت هواداران باشگاه ها و صحبت از منافع ملی، پوششی برای حمایت از وضعیت آشفته کنونی نیست؟ اینجاست که ذهن مخاطب بی‌طرف و دغدغه‌مند فوتبالی به این سمت می‌رود که چرا باید بازیکنی که سابقه ملی هم دارد، چنین از مبارزه با فساد و اصلاح ساختار باشگاهی برآشفته شود! در پس پرده چه اتفاقاتی روی داده که یک تصمیم درست مدیریتی، این چنین خشمی را در ادامه داشته است؟

اینکه مرتضی پورعلی گنجی ناراحت این وضعیت است، جای تعجب دارد چرا که بایستی پول های گزافی که در فوتبال به دور می ریزد، سال ها پیش هزینه زیر ساخت ها می شد اما وارد چرخه ای معیوب شد که نتیجه اش را اکنون به وضوح می بینیم. البته، شاید این بازیکن فراموش کرده که قبل از جام جهانی قطر چه روی داد تا برخی بتوانند وارد لیست تیم ملی و ترکیب اصلی شوند! اگر هر چیزی در این فوتبال جای خود بود، بازیکن باشگاهی ما بایستی تمرکزش در زمین بود و به این فکر می کرد که در یک چرخه سالم بتواند وارد تیم ملی و حتی ترکیب اصلی تیمش شود! امیدوارم پورعلی گنجی نگران این چرخه معیوب باشد که باعث شد تا سال ها پول هایی به اشتباه برود در جیب دلال ها و فاسدین و برهم نگردد!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
    3 3
    فوتبال ذاتش انگلیسی هست و ذات انگلیسی کثیف
    • IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
      0 1
      هم تو میدونی اون چی میگه هم مردم.بجای این حرفها بگین همینه که هست.خوشت نمیاد از اینجا برو.اصلا فوتبال و ورزش میخوایم چیکار.
    • IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
      1 0
      مسئله اینه که بازیکنی که بالای 30سال میره دیگه اخرای فوتبالشه برای همین دنبال کندن یه لقمه چرب و نرم بیت الماله برای همینه که صدای این فوتبالیست و امثالهم در اومده!! ضمنا کیه که ندونه اگه 5درصد از پولی رو که توی شکم فوتبالیستهای مفتخور ریختن به ورزش و ورزشکارای دیگه اختصاص میدادن الان توی سایررشته ها مثل کشتی استعدادهای زیادی کشف میشد.
    • IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
      0 1
      اینترنت و کامپیوتر و موبایل هم ذاتش انگلیسیه استفاده نکن
  • IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
    3 0
    چرا قوانینی برای مبارزه با فساد مدیران ندارید؟
  • IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
    3 0
    چرا قوانین فساد مدیران صداوسیما نمی نویسید؟
  • IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
    3 0
    قوانین خوبه ولی باید همه گیر باشه
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
    2 0
    فوتبال ایران در فساده
  • علی IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
    1 0
    مملکت دست دلال است و همه چیز در اختیار او فوتبال هم جزیی از ان
  • IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
    0 0
    طرف زده ده دقیقه کار می کنم پونصد تومن می گیرم برا تعمیر برد لوازم خانگی! متاسفانه انتقال علم بین مهندسان برای نبود رقیب در بازار طبق امار جهانی در جایگاه بالای صدمین کشور است و کسی بر حقوق و مالیات اصناف نظارت نمی کند و همه اصناف معتقدن چون کشور نفت دارد و صنعتی نیست پس نباید هم مالیات بدهند و در دریافت دستمزد رحم داشته باشند . خلاصه مدیران دولتی نفتی و بانکی و هلدینگ ها را از نظر حقوق عملکرد شفاف کنید تا دیر نشده تا سرشاخه های صنعتی کشور شفاف نشوند و قانونمدار اوضاع همین است.
  • DE ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
    0 0
    افراد فاسد چه در فوتبال چه در بخشهای دیگر درصدد القا این هستند که مبارزه با فساد محکوم به شکست است بنابراین باید دید اراده حاکمیت در سالم سازی خود تا جه حد جدی است نباید زمینه برای به حقیقت پیوستن این القا فراهم شود
  • IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
    0 1
    سایت های شرطبندی رو فیلتر میکنن ولی بعد مدیر عامل سابق پرسپولیس تو شبکه خبر میگه یکی از شرطبندی و جابجایی بازیکن 125 میلیارد پول به جیب زده
  • IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
    0 0
    فساد یعنی همین که خرفهای ضدارزشی مستفیم تعدادی از بازیکنان سرخابی و زرد و قرمز را رها کنی و یکباره یقه بازیکنی را بگیری که به اذعان خودت حداقل نیمی از حرفهایش درسته.
  • IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
    0 0
    خودتونم میدونید تیم حکومتی مصونیت داره.کل بالا تا پایین باشگاه بولینگ عبده فساده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس