درویش: بدهی مالیاتی برانکو را پرداخت کردیم/ وقتی آمدم ۶۵۰ میلیارد بدهی داشتیم

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس اعلام کرد این باشگاه بیش از چهار میلیارد از بدهی مالیاتی برانکو را طی ۲۰ روز گذشته پرداخت کرده است.

به گزارش مشرق، رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در حاشیه نشست سالانه مدیران عامل باشگاه‌های فوتبال درباره موفقیت پرسپولیس در کسب مجوز حرفه‌ای اظهار داشت: این اتفاق ماحصل زحمات یک گروه بود. همه اجزای باشگاه زحمات شبانه‌روزی را طی سه چهار ماه گذشته داشتند. جا دارد از همکاری فدراسیون به ویژه بخش مجوز حرفه‌ای تشکر کنم که بسیار با ما همراه بودند. توانستیم مشکلی را که در گذشته داشتیم و عدم صدور مجوز حرفه‌ای که کام هواداران را تلخ کرده بود، حل کنیم و مجوز را بگیریم و در آسیا حضور داشته باشیم.

وی در واکنش به این موضوع که در راه کسب مجوز حرفه‌ای پرسپولس سنگ‌اندازی شده بود، گفت: متأسفانه خیلی اخبار برای AFC می‌فرستادند که کذب بود. ما گاهی یادمان می‌رود که اگر با هم مشکل هم داریم، ولی ایرانی هستیم. نباید مشکلات شخصی و جناحی را بزرگ کنیم. شما دیدید که مشکلات زیادی را برای ما به وجود آورده بودند. یک حساب‌هایی را از هفت هشت سال پیش مطرح کرده بودند. حتی یک مربی هفت هشت سال بود فوت کرده بود و ما باید وکیل او را پیدا می‌کردیم. در مجموع خدا کمک کرد و با دعای هواداران‌مان و زحمات شبانه‌روزی ثمر داد و توانستیم مجوز حرفه‌ای را کسب کنیم.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس درباره اینکه برخی‌ها معتقدند سقف بودجه توسط تعدادی از باشگاه‌ها رعایت نمی‌شود و آیا به نظرش این اتفاق رخ داده است یا برخی باشگاه‌ها پول‌هایی خارج از روند قانونی پرداخت کرده‌اند، تصریح کرد: فکر می‌کنم به جز دو باشگاه استقلال و پرسپولیس که طی یک سال گذشته سهام‌شان عرضه شد و مجبورند تراکش‌های مالی در کدال منتشر شود و مثل یک آکواریوم هستند، باشگاه‌های دیگر اینطور شفاف نیستند. ضمن اینکه ما نه شرکت زیرمجموعه داریم و نه هولدینگی داریم که قراردادهایی دیگر ببندیم. این موضوع هم کار را برای پرسپولیس و استقلال سخت می‌کند. معتقدم اگر این قانون رعایت شود هیچ تیمی در وهله اول به اندازه پرسپولیس و بعد به اندازه استقلال از آن سود نمی‌برند. تیم‌های دیگر با ۲۰، ۳۰ درصد بیشتر از پرسپولیس خواستار عقد قرارداد با بازیکنان هستند و یقیناً اگر تعادل قیمتی و سقف بودجه وجود داشته باشد ما سود خواهیم برد.

درویش در واکنش به این موضوع که گفته می‌شود او با اسپانسری مشترک یک اپراتور در پرسپولیس و استقلال مخالفت کرده است، عنوان کرد: من این موضوع را از شما می شنوم. من که نمی‌توانم برای یک اپراتور خط مشی تعیین کنم. من تا حالا چنین چیزی نشنیدم. این بیشتر صحبت‌های فضای مجازی است و اسم یکی از اپراتورها که سال گذشته با ما قرارداد داشت مطرح شد، اما من از آن‌ها پرسیدم و گفتند که اصلاً چنین بودجه‌ای ندارند.

وی در مورد جلسه خود با یحیی گل‌محمدی نیز توضیح داد: ما هر از گاهی با گل‌محمدی تعامل داریم. او هم تعامل خوبی با باشگاه دارد و آمده بود برای ادامه مسیر صحبت کنیم. ما راهی را شروع می‌کنیم که خیلی سخت است و برای اینکه تیم قدرتمندی داشته باشیم باید کار سختی را با هماهنگی زیاد انجام دهیم. ضمن اینکه تیم هم در دو جام قهرمان شده است و ما هنوز نتوانستیم آپشن‌های قهرمانی را پرداخت کنیم. شاید باید دعا می‌کردیم که تیم قهرمان نشود! باید برای اینهم یک راه داشته باشیم. درست است بچه‌ها مشکلات ما را درک کردند، ولی هر روز هم هر جا حساب ما را می‌بندند. شما نگاه کنید ما در ۱۰، ۱۲ روز گذشته چقدر مشکل داشتیم؛ ابتدا وزارت دارایی حساب را بست، بعد وزارت اقتصاد. در ادامه هم گفتند ۲۰۰ میلیارد تومان برای ۲۰ سال پیش است. شب گذشته یک جلسه داشتیم و همکاری خوبی شکل گرفت و قرار شد بررسی کنند. اینها کار را سخت می‌کند. ضمن اینکه بحران اقتصادی هم در جامعه وجود دارد. مثلاً باید طی ۱۵ روز گذشته پول رادوشویچ را می‌دادیم؛ پول هم نداشتیم و مجبور شدیم از دوستان قرض کنیم. شما ببینید ما برای انتقال پول چقدر سختی کشیدیم. اینها مشکلاتی است که مجال فکر کردن به مدیر نمی‌دهد. خیلی از باشگاه‌ها دغدغه‌شان این است که پول را چطور را خرج کنند، ولی ما مشکل تهیه پول داریم.

مدیرعامل پرسپولیس ادامه داد: الان با توجه به قانون جدید سازمان لیگ لیست ما ۱۹ نفره است؛ ای‌کاش برای قوانین جدید مهلت بگذارند. مثلاً بگویند از شش ماه بعد این قانون اجرا می‌شود تا مربی و باشگاه بداند برای فصل بعد چه تدبیری باید داشته باشد. البته بندهای خیلی خوبی هم در قوانین جدید وجود دارد و شاید این قانون هم در آینده خوب باشد، ولی الان کار را سخت می‌کند. در حال حاضر لیست ۱۹ نفره ما پُر است، گل‌محمدی باید تدبیری بیندیشد تا اگر قرار است بازیکنی به تیم اضافه شود باید یک نفر کنار برود. به همین خاطر هم گل‌محمدی در حال تحلیل است تا ببیند چه بازیکنی اضافه شود و چه بازیکنی کنار برود. از طرفی هم هواداران خوش‌ ذوق پرسپولیس علاقه‌مند هستند. بعضی وقت‌ها پیام‌هایی به من می‌آید و هفت هشت بازیکن را به من معرفی می‌کنند. برخی‌ها فکر می‌کنند قرار است به میهمانی برویم! من اگر قرار باشد یک نفر را اضافه کنم باید یک نفر را کنار بگذارم؛ مگر اینکه بازیکن شایسته و بسیار خوبی در حد نام پرسپولیس معرفی شود که حداقل تا امروز چنین بازیکنی پیدا نکردیم.

«شما در گذشته اعلام کردید هیچگونه بدهی مالیاتی ندارید و آیا بدهی اعلام شده جدید است؟» درویش در پاسخ به طرح این سوال گفت: من نگفتم بدهی مالیاتی نداریم؛ بدهی‌هایی که به ما اعلام شده از سال ۱۳۷۵ تا ۱۳۹۸ است. ما ۱۷ سال آن را تسویه کردیم. منهای بدهی مالیاتی برانکو! بیش از ۴ میلیارد از بدهی مالیاتی برانکو را هم طی ۲۰ روز گذشته دادیم. ماشاءالله باشگاه چاهی است که هر چقدر پرداخت می‌کنیم بازهم بدهی دارد. ما اصل بدهی مالیاتی برانکو را پرداخت کردیم و فقط جرائم مانده است که یک نامه نوشتیم تا حداقل جرائم آن را ببخشند. او دیگر مشکلی برای آمدن به ایران ندارد.

وی در پاسخ به سؤالی درباره اینکه حدود ۱۸۰ میلیارد تومان از پول بورس پرسپولیس در حساب این تیم باقی مانده است، اما این باشگاه دو میلیون و ۵۰۰ هزار دلار وام گرفته و اقساط آن را پرداخت نکرده است، گفت: این وام‌ها قسطی نیست. این پول به ضمانت پول ما در AFC گرفته شده است و ان‌شاءالله موانع دریافت مطالبات‌مان از AFC برطرف شود، این وام را هم پرداخت خواهیم کرد.

مدیرعامل پرسپولیس در ادامه سؤال قبل درباره دریافت وام ۱۰۵ میلیارد تومانی و عدم پرداخت اقساط این وام نیز عنوان کرد: این وام قسط معوق ندارد. ما وام گرفتیم و در ازای آن پول‌مان را سپرده کردیم. سودمان را بابت قسط وام می‌دهیم و مشکلی وجود ندارد.

درویش در واکنش به این موضوع که پول بورس قرار بود سپرده‌گذاری شود، اما صرف هزینه جاری باشگاه شده است، گفت: باشگاهی که به ما تحویل دادند ۶۵۰ میلیارد تومان بدهی داشت و در آن فصلی که من آمدم تیم فقط ۲۰ درصد از قراردادش را دریافت کرده بود. ما ۳۵۰ میلیارد تومان سهام فروختیم؛ ۶۵۰ میلیارد تومان بدهی داشتیم و پول فصل را هم نداشتیم، چون تبلیغات را هم فروخته بودند. خدا را شکر ما سال قبل ۹۵ درصد دادیم و امسال هم صد درصد پول را دادیم. شما بگویید این معادله چطور امکان‌پذیر است.

وی در مورد اهدای سوپرجام نیز تصریح کرد: چون این هفته‌ها با ایام محرم تقارن دارد بنا شد در هفته سوم این اتفاق بیفتد.

مدیرعامل پرسپولیس درباره اینکه آیا آپشن‌های باقی مانده بازیکنان از فصل قبل پیش از فصل جدید پرداخت خواهد شد یا خیر؟ گفت: به دنبال منابعی هستیم تا بتوانیم آن را پرداخت کنیم.

درویش درباره جانشنین محمد محمدی در باشگاه پرسپولیس نیز گفت:‌ با گزینه‌های مختلفی صحبت کردیم. بعضی‌ها قبول نکردند و با بعضی‌ها هم در حال مذاکره هستیم. فکر می‌کنم طی چند روز آینده شخص جدید را معرفی کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    0 0
    باشگاه های دولتی همیشه بدهکار، بودجه بیت المال خور/ حرام تان باشد/ اخر این سود صنعت فوتبال کجاست که این باشگاه های دولتی همیشه ایام چند صد میلیارد تومن پول بدهکار هستند
  • IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    0 0
    مدیران استقلال نالایق، شما ها همتون لایق! بنده خدا، حتی اسپانسر مشترک باید همه بودجه رو به شما بده. بله همه چیز شفافه. رادوشویچ تو حساب های شفاف شما 200 هزار دلار بعد از شکایت 1 میلیون یورو! میگید برای 4 فصله، فقط یک فصل نشست بیرون همش رو گرفت! اون گنج لایتناهی آسیا رو هم با یه جستجوی ساده تو اینترنت صدها بار خرج صد نفر کردید! بهتره روی همون هوادار متمولی که گنج قارون داره و باید فقط تو یه مورد بیرانوند تفاوت 75 میلیارد رو جبران کنه مانور بدید!
  • رضا IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
    1 0
    ارث پدری باباحمیدشون برای همین روزهاست دیگه!
  • IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
    0 0
    خودتو نچسبون به استقلال مردک دروغگو.از کجا میارید این همه پول؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس