کد خبر 1512815
تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۴
.

شرکت ارسال کننده پیامک‌های صرافی آبان تتر، ارسال پیامک هکرها از طریق سامانه این صرافی را تایید کرد.

به گزارش مشرق، روز گذشته تعدادی از کاربران صرافی آبان تتر، پیامکی دریافت کردند مبنی بر اینکه اطلاعات محرمانه کیف پول های آنها افشا شده و به زودی در اختیار عموم قرار خواهد گرفت. اما ماجرا دقیقا از چه قرار بود؟

جریان هک آبان تتر چه بود ؟

طبق اطلاعات منتشره توسط این صرافی، گروهی از فارغ التحصیلان دانشگاهی در سال ۹۷، صرافی آبان تتر را تأسیس کرده اند و بیش از ۳۲۰ رمزارز در این صرافی لیست شده‌اند و امکان خرید، فروش، انتقال و تبدیل آن‌ها در این صرافی فراهم شده است.

اخیرا نام این صرافی سر زبان‌ها افتاده و دلیل آن هم ارسال پیامکی است که در آن اعلام شده اطلاعات محرمانه کیف پول کاربران این صرافی افشا شده و به زودی در اختیار عموم قرار خواهد گرفت. تصویر این پیامک در ادامه آورده شده است.

ماجرای هک سامانه پیامکی آبان تتر چه بود؟

ترس کاربران از پیامک ارسالی

رسانه زوم تک در ادامه می نویسد: برای بررسی بیشتر ماجرا با برخی از کاربران این صرافی که اعلام کرده بودند این پیامک را دریافت کرده اند، تماس گرفتیم. یکی از کاربران این صرافی در گفت و گوی خود اعلام کرد: نمی‌دانم ماجرا دقیقا چه بود اما بعد از دریافت این پیامک سریعا اقدام به خارج کردن پول خود از حسابم کردم. با وجود این که با خارج کردن این پول ضرر هم می‌کنم اما ترجیح دادم آن را از حساب خارج کنم.

یکی دیگر از کاربران این صرافی هم در گفت و گوی تلفنی اعلام کرد: بله این پیامک را دریافت کرده‌ام اما از چند و چون اطلاعی ندارم. به نظر می‌رسد که پیام ارسال شده امنیتی باشد. می‌دانم که کاربران دیگری هم این پیام ها را داشتند.

پاسخ شرکت ارسال کننده پیام

بعد از بررسی های انجام شد متوجه شدیم که پیامک مورد نظر از طریق یکی از شرکت‌های ارسال پیام کوتاه به نام کاوه نگار برای کاربران فرستاده شده است.

برای بررسی بیشتر این موضوع نیز تماسی با شرکت کاوه نگار داشتیم. سرپرست فروش این شرکت در خصوص پیام ارسال شده اظهار کرد: تایید می‌کنیم که پیامک از طریق پنل شرکت آبان تتر در کاوه نگار ارسال شده است. ما سرویس ارائه می‌دهیم و مسئولیت ارسال پیام به عهده شرکت مورد نظر یعنی “آبان تتر” است.

او ادامه داد: ممکن است این سرویس هک شده باشد و ما پس از این اتفاق سرویس ارسال پیام را می‌بندیم تا مشکلات برطرف شود.

به نظر می‌رسد که باید تمرکز بیشتری روی امنیت و نحوه سرویس دهی شرکت‌های مرتبط با رمزارز صورت بگیرد چرا که باعث می‌شود سرمایه‌های مردم به خطر بیفتد.

پاسخ روابط عمومی آبان‌تتر :

روابط عمومی آبان‌تتر اعلام کرد که روز دوشنبه، ۲ مرداد ۱۴۰۲، پیامکی جعلی به صورت انبوه به حدود پانصد نفر ارسال شده است.

این پیامک از یک سرشماره اشتراکی بین کسب‌وکارهای مختلف، با مضمونی از این قرار که “اطلاعات کیف‌پول‌های کاربران افشا شده و به زودی منتشر می‌شود” و “امروز آخرین فرصت برای خارج کردن دارایی از آبان‌تتر است” به افراد ارسال شده است.

تیم صرافی آبان‌تتر، بلافاصله بعد از اطلاع یافتن از ارسال این پیامک‌های جعلی، سرشماره اشتراکی را مسدود ساخته و تمام پیگیری‌های لازم را جهت شناسایی عاملان انتشار این اکاذیب در پی گرفته است.

همزمان با ارسال این پیامک‌های جعلی، هجمه‌ای در توئیتر توسط برخی کاربران شکل گرفته است که در رابطه با امن بودن دارایی کاربران در آبان‌تتر اعلام نگرانی کرده‌اند.

به نظر می‌رسد ارسال پیامک‌های جعلی و هجمه‌ی توئیتری در ادامه آن، کاملاً برنامه‌ریزی شده و به قصدِ مخدوش کردن چهره برند آبان‌تتر صورت گرفته است. نکته جالب توجه این است که عمده این حساب‌های توئیتری فیک بوده و صرفاً پیام‌هایی غیرمستند و تکراری را منتشر کرده‌اند.

روابط عمومی آبان‌تتر همچنان اضافه کرد که تمام عملیات‌های صرافی آبان‌تتر، مطابق معمول و بدون هیچگونه نقصی در حال انجام است و کاربران می‌توانند با امنیت کامل به عملیات‌های خرید و فروش و واریز و برداشت بپردازند. تمام اطلاعات کاربران آبان‌تتر و دارایی‌هایشان نیز با رعایت تمام پروتکل‌ها، در امنیت کامل هستند.

به علاوه، تیم پشتیبانی آبان‌تتر، مطابق معمول به صورت ۲۴ ساعته از طریق چت آنلاین و از ساعت ۰۹:۰۰ الی ۰۰:۰۰ بامداد از طریق تماس تلفنی در خدمت کاربران و پاسخگوی سوالات احتمالی آنان هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • بختیاری IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۷
    1 0
    خبر بود یا تبلیغ مشرق؟ جدیدا خیلی زِبل شدی!
  • IR ۰۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    2 0
    باز هم تبلیغات مفت و مجانی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس