1

رسانه‌های اصلاح‌طلب حساسیت خاصی به فایل‌های لو رفته از رابرت مالی داشته و آن را کارشکنی در پیشرفت مذاکرات ارزیابی می‌کنند!

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل بانام «ویژه‌های مشرق» شمارا در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم.

در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید

************

روزنامه‌های امروز شنبه هفتم مردادماه در حالی چاپ و منتشر شد که بازتاب عزاداری شیعیان جهان در عاشورای حسینی، آخرین اخبار مرتبط با انتخابات دور ششم خبرگان و احتمال انتقال اطلاعات محرمانه هسته‌ای در ماجرای برکناری مالی در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

از اواسط ماه مه بود که غیبت رابرت مالی، نماینده ارشد دولت آمریکا در مذاکرات با ایران در یک جلسه توجیهی محرمانه پیرامون تجدیدنظر در توافق هسته‌ای ایران پرسش درباره او را مطرح کرد. به عنوان دیپلمات ارشد درگیر در مذاکرات با تهران، عدم حضور مالی در مقابل کنگره سوالاتی را از سوی قانونگذاران و کارمندان ارشد به دنبال داشت. منابع می‌گویند که در آن زمان، مقامات دولت بایدن به قانونگذاران گفتند که مالی در مرخصی شخصی طولانی‌مدت به سر می‌برد. تنها یک ماه بعد، مشخص شد که مالی در مورد سوءاستفاده از اطلاعات محرمانه مورد تحقیق قرار گرفته است و اتهامات به حدی جدی بوده که تحقیقات از دفتر وزارت امور خارجه مسئول امنیت دیپلماتیک به FBI تحویل داده شده است.

روزنامه هم‌میهن درباره رابرت مالی نوشته است:

سیاست‌گذاری در درون جامعه سیاسی و اداری آمریکا بدین‌گونه است که استراتژی کلان و کلی وجود دارد که توسط رئیس‌جمهور یا شورای امنیت ملی اعلام می‌شود، اما نحوه اجرای این سیاست‌ها در طول زمان ممکن، دست‌خوش تغییر می‌شود و این تابعی از کشمکش‌های سیاسی است که در داخل بدنه بروکراتیک همیشه جریان دارد. البته گاهی رویدادهای بیرونی می‌تواند کاتالیزور این کشاکش‌های درونی در دولت آمریکا چه در کاخ سفید، پنتاگون و چه در شورای عالی امنیت ملی و... باشد. به نظر می‌رسد در ماه‌های اخیر چند موضوع به زیان رابرت مالی رخ داد. برای نمونه جنگ روسیه در اوکراین و اتهام حمایت ایران از روسیه و اعتراضات سال گذشته در ایران و شکست مذاکرات از این جهت که حتی طرفین به آن چیزی که می‌خواستند، نزدیک هم نشدند.

در ادامه این گزارش آمده است:

کسی از شنیدن این جملات غافلگیر نشده است. البته فضای داخلی آمریکا مساعد بود تا این فشارها به نتیجه برسد و از آنجا که دولت بایدن در دو سال اخیر از مجموع اقدامات رابرت مالی راضی نبود، برکنار شده است. هرچند که سیاست اصولی و کلی دولت بایدن تلاش برای رسیدن به دیپلماسی از راه مذاکره است و با رفتن مالی، باید شاهد آمدن فردی باشیم که دارای تکنیک‌های متفاوت باشد که این تکنیک‌ها شاید مورد پسند ایران نباشد.

فایل صوتی لو رفته از ظریف حساس‌تر بود با فایل تکراری رابرت مالی؟ / حسن روحانی می‌خواهدهاشمی رفسنجانی دوم باشد!

روزنامه آرمان امروز که هر روز به مسئله مذاکرات می‌پردازد درباره فایل لو رفته از رابرت مالی می‌نویسد:

به نظر نمی رسید که توافق در حال نهایی شدن بود اما تهران و واشنگتن در حال طی کردن این مسیر برای رسیدن به مقصد بودند اما افشای این فایل صوتی یک سنگ اندازی هوشمندانه از جانب افرادی بود که مخالف هر گونه دیپلماسی با ایران بودند. نگاه افراد تندرو در اروپا و آمریکا یکدست تر خواهد شد و این پیام را تداعی می کند که ایران کشوری نیست که بتوان از مذاکرات با آن به نتیجه ای دست یافت. در مقابل هم ایران را به این نتیجه می رساند که طرف مقابل نیز هیچ عزم و اراده ای برای به نتیجه رسیدن مذاکرات و دادن امتیاز ندارد. قطع مذاکرات و انسداد کامل آن، اعمال تحریم های شدیدتر و در نهایت تحرکات و آماده سازی برای تعرض به ایران از جمله اهدافی است که مخالفین دیپلماسی با ایران در سر دارند.

فایل صوتی لو رفته از ظریف حساس‌تر بود با فایل تکراری رابرت مالی؟ / حسن روحانی می‌خواهدهاشمی رفسنجانی دوم باشد!

روزنامه شرق هم رفتن رابرت مالی از تیم مذاکره کننده آمریکایی را حیثیتی کرده و نوشته است:

هم برکناری رابرت مالی و هم اعزام این میزان از تسلیحات و تجهیزات به منطقه حکایت از آن دارد که اکنون به جای گزینه «مذاکره» احتمالا گزینه «تنش» روی میز قرار دارد، دور جدید تلاش‌های دولت بایدن بر محدودسازی تنش یا همان پلن C و توافق ضمنی و جدید با ایران تمرکز دارد؛ چراکه واشنگتن این محدودسازی تنش را به پشتوانه پلن B ‌یا همان بازدارندگی دنبال می‌کند. به بیان دیگر واشنگتن ضمن علاقه‌مندی به بازدارندگی برای امتیازگیری، تمایلی به تشدید تنش با تهران ندارد. به همین واسطه ایالات متحده نه به دنبال تنش نظامی، بلکه به دنبال نمایش نظامی است تا توان بازدارندگی را بدون اصطکاک سیاسی و دیپلماتیک ذیل محدودسازی تنش در راستای ادامه مذاکرات داشته باشد.

فایل صوتی لو رفته از ظریف حساس‌تر بود با فایل تکراری رابرت مالی؟ / حسن روحانی می‌خواهدهاشمی رفسنجانی دوم باشد!

رسانه‌های اصلاح‌طلب حساسیت خاصی به فایل‌های لو رفته از رابرت مالی داشته و آن را کارشکنی در پیشرفت مذاکرات ارزیابی می‌کنند، البته شاید زمان آن رسیده است که به این سوال هم پاسخ دهند که حساست فایل‌های صوتی رابرت مالی بیشضتر بود یا فایل‌های منتسب به جواد ظریف در شب انتخابات که با هدف دوقطبی‌سازی میان میدان و دیپلماسی درز داده شده بود! بخصوص آن جمله عجیب از جانب وزیر خارجه که گفته بود: قبل از شهادت شهید سلیمانی در تمامی نظرسنجی‌هایی که ما داشتیم، از سال ۹۶ تا ۹۹ محبوبیت من از ۹۰ آمد روی ۶۰ درصد و محبوبیت شهید سلیمانی رفت روی ۹۰ درصد. مردم ما قهرمان بودن در منطقه را می‌پسندند. ما هم نوکر مردم و هم نوکر آنچه می‌پسندند هستیم. من برای شهید سلیمانی ‌گریه کردم!

روحانی جای خالی هاشمی را پُر کن!

این روزها اصلاح‌طلبان با دست پس زده و با پا پیش می‌کشند، این وضعیت انتخاباتی نمایی از آینده سیاسی آن‌ها در انتخابات است.

روزنامه اعتماد در گزارشی به بررسی وضعیت اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس خبرگان پرداخته و نوشته است:
انتخابات دور پنجم خبرگان رهبری در شرایطی برگزار شد که فضای عمومی جامعه برآمده از تحولات مرتبط با انتخابات سال۹۲ و پیروزی اعتدالگرایان، نوع خاصی از شور و نشاط عمومی را تجربه می‌کرد. در این برهه آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی به عنوان چهره‌ای که توانسته بود همراه با سید محمد خاتمی در انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم، جریانات میانه‌رو و اصلاح‌طلب را به سمت اتحاد استراتژیک رهنمون سازد، تلاش می‌کرد، روند ایجاد اتحاد را برای مجلس خبرگان پنجم هم اجرایی کند. اما بسیاری از تحلیلگران سیاسی به دنبال رمزگشایی از این موضوع هستند که آیا مسیری که آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در انتخابات خبرگان شکل داده بود در ادامه امکان تداوم را خواهد داشت یا نه؟

در ادامه این گزارش آمده است:

برخی اسامی مانند حسن روحانی در این میان مطرح می‌شود تا بتواند علمای معتدل را ذیل یک خیمه واحد شکل دهد. شاید حسن خمینی نام مهم دیگری است که گروهی از تحلیلگران حضور او در انتخابات دور ششم مجلس خبرگان را در صورت بلامانع اعلان شدن، اثرگذار ارزیابی می‌کنند. اما در میان برخی تلاش‌ها برای شکل‌دهی به خیمه اعتدالگرایان در خبرگان، اخباری هم درباره تداوم پروژه خالص‌سازی در انتخابات مجلس خبرگان شنیده می‌شود که باعث بروز برخی واکنش‌ها شده است.

فایل صوتی لو رفته از ظریف حساس‌تر بود با فایل تکراری رابرت مالی؟ / حسن روحانی می‌خواهدهاشمی رفسنجانی دوم باشد!

تاملی بر فعالیت های سیاسی- رسانه ای اصلاح‌طلباننشان می دهد که آنان در وهله اول در حال بازخوانی شرایط موجود بوده و با جدی خواندن شرایط عدم مشارکت مردم در انتخابات لزوم تلاش برای افزایش مشارکت را به دلایل مختلف گوشزد می کنند. خبرهای رسیده حکایت از آن دارد که اردوگاه حامیان روحاین علاقه‌منتد به شرکت در انتخابات مجلس خبرگان و حامیان لاریجانی نظر به انتخابات مجلس دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 61
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • پری مجرد44 ساله IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۷
    61 12
    لعنت بی کران و ازلی و ابدی خداوند بر شیخ انگلیسی و باند تبهکارش
    • IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۷
      9 2
      لعنت
    • IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
      19 7
      الگوی خیانت به ملک و ملت
    • US ۰۷:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
      4 15
      لعن خدا بر توی تنها مونده ، ظریف یک استاد بزرگی بود که شما و اسلاف شما از حسادت نم گذاشتید وی کار کند
    • IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
      10 2
      انسان خیلی باید ابله باشد که خام اراجیف افسادطلبان بشود
    • IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
      5 2
      لیاقت حسن هم بیشتر از این نیست !!!!!!!!
    • IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
      12 1
      به 7:34 او استاد بزرگی بود در نخواندن قرارداد و اعتماد کامل با بیگانگان !!!!!
  • IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۷
    42 10
    روحانی ورفسنجانی هردوروی یک سکه اند
    • فشمی IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۷
      19 5
      رابرت مالی در فایل صوتی او رفته آبرویی برای برجامیان خصوصا هاشمی و روحانی نداشت
    • ابی آذری زبان هستم IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
      7 6
      نه داداش درسته مرام و مسلکشون یکیه ولی حضرت عباسی وصله جای سوسی به هاشمی نمی چسبه ولی این داره. فرزند کشی هم بماند
  • IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۷
    3 32
    سلام من یک کارگرم کچندوقته سرگذرکاربهم نمیخوره دوتابچه دارم مستعجرم اجارم عقب افتاده خیلی مهتاجم اگه میتونه کمکم کنه انسانیت کنید خدا عزیزانتو نگه داره
    • سید صالح IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۷
      1 6
      منم نیاز به کار دارم هر جا رفتم کسی شغل نمیده و پارتی میخواد، ایران خودرو بی شرف برای استخدام اول ازم مصاحبه گرفتن و بعد فرستادن طب کار، طب کار 800 هزار تومن هزینه کردم و کاملا سالم بودم و همه چیز اوکی بود بعد زنگ زدم بهشون چون هفته گذشته بود و خبری نشده بود و گفتن تو مصاحبه ها رد شدی، ولله این کارها اسلامی نیست و تو روز روشن از من بدبخت که دنبال کارم به بهانه استخدام پول گرفتن و استخدامی هم در کار نبود. خدا لعنتتون کنه
    • IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
      9 4
      برو کمیته امداد امام خمینی هم کمکت میکنند و هم کار برات جور میکنند
    • IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
      3 4
      این درد تمام کارگران و اکثریت ملت ایران است این قوم ماموریتشان فقیر کردن کل ایران است
  • IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۷
    4 1
    منظورت مافیا سیاسی دو....
  • IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۷
    37 7
    روحانی بايد رد صلاحیت بشود
    • IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
      4 13
      زنده باد اصلاحات زنده باد سید محمد خاتمی
  • IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۷
    0 3
    چرا اصلاح طلبان و یاران رفسنجانی و خاتمی و روحانی سالهای طولانی فاتح انتخابات ریاست جمهوری شده اند؟ #مسدودی اینستاگرام و بیکاری میلیونها نفر #مسدودی اینستاگرام پوست موزی زیر پای دولت جناب آقای رئیسی عزیز است.
  • IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۷
    6 5
    روحانی حتی نمیتونه آشغال رفسنجانی بشه
    • IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۷
      41 7
      خدا عذاب رفسنجانی و دنباله هاشو زیاد کند
    • IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۷
      7 4
      اتفاقا هاشمي خاتمي روحاني يك تيم متبحر بودند براي تخريب وطن !!!!!!
    • IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
      21 6
      حالا مگه خود اون چه آشغالی بود
  • موکت ظریف!! IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۷
    40 4
    مرگ بر منافق ، چه تیرانا چه تهران
    • alir IR ۰۷:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
      2 8
      گل اقا مشکلات کشور را شبیه ق با سه نقطه تشبیه کرد و گفت که مشکلات دیده می شوند اما خوانده نمی شوند! این مرگت درست! اما اول به خودت اگر منظورت دکتر ظریف بوده!
  • IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۷
    0 1
    اینستاگرام
  • IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    9 3
    انشاالله آه وناله مالباخته هاوخسارت میلیاردی دیده هادربورس و...چنان گرفتارش. کندکه جهنم رادراین دنیا ببیند.هم خودش هم خانواده اش وهم وزراومعاونین خائنش
  • حسين DE ۰۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    26 5
    با اظهار نظرائى كه جريانات خائن و مزدور و وطنفروش اصلاح طلبان و ليبرالها در ارتباط بامسائل هسته ائى و مذكرات مربوط به آن با آمريكا صورت ميگرد و افشاى فايل صوتى رابرت مالى و موضع گيرى جريانات اصلاح طلبان و ليبرالها در قبال اربابشون و همنوائى و همبستگى با آمريكا اين پرسش ساده ميتواند مطرح شود چرا زمانيكه اين جريانات خائن اينگونه آشكارا از آمريكا و منافع آن دفاع ميكنند چرا سفارت سوئيس بعنوان حافظ منافع آمريكا در ايران انتخاب شده؟ اصلاح طلبان و ليبرالها كه نشان دادند و بارها بمراتب ثابت كردند كه تا پاى جان از منافع آمريكا در ايران دفاع ميكنند،بنابراين ديگر نيازى به سفارت سوئيس نيست و اين وظيفه را اين جريانات خائن و مزدور و وطنفروش بنحو احسن و بمراتب بهتر از سفارت سوئيس انجام ميدهند.
  • حسين DE ۰۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    27 6
    شيخ ملعون و خائن اعظم جائى گفته بود كه كليد دار عددى نبود من براش رأى جمع كردم ،اينكه اسكاتلندى تونسته در خيانت و وطنفروشى پا جاى پاى شيخ بذاره نشانه استعداد و توانائى ايشونه در اين مورد شك و ترديدى وجود نداره.17
  • IR ۰۴:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    1 0
    ان شاءالله هرچه زودتربه آرزوش برسه!!!
  • IR ۰۴:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    6 1
    شخصی از دوستش پرسید حال پدرتان چطوره گفت عمرش را بخشیده به شما، حالاهم اکبر هاشمی خیلی محبوبیت دارد که حسن روحانی بخواهد از او بهره ی سیاسی ببرد.
  • علی IR ۰۶:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    6 1
    خباثت رفسنجانی در روزهای آخر جنگ و کشته و اسیر شدن سی هزار نفر به کنار. رفسنجانی عامل اصلی محقق نشدن شعارهای انقلاب اسلامی ملت ایران است.
    • IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
      0 0
      شعارتون بدبخت کردن ملت ایران بود
  • م.ح.م IR ۰۷:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    1 0
    تا شبکه گسترده رسانه ای افسادطلبان و اصولگرانما از بعد خسارات امنیتی به کشور عزیزمان و پخش وسیع دروغ، همچنین فریبکاری مورد پیگرد قانونی و قضایی قرار نگیرند، همین آش و همین کاسه!!!!!!
  • IR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    2 1
    اکنون در ایران بین 6 تا 8 میلیون نفر از هموطنان افغانستانی ما زندگی و کار میکنند . آیا بایسته نیست که این عزیزان 8 تا 10 نماینده در مجلس شورای اسلامی ایران داشته باشند؟ اگر اتباع افغانستانی در انتخابات شرکت داده شوند قطعا جمهوری اسلامی ایران منفعت خواهد برد هم از لحاظ شور انتخاباتی و هم از لحاظ پرستیج بین المللی. خواهشمندانه این پروگرام من را در رسانه ها مطرح بفرمایید.
  • IR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    1 1
    حسن روحانی می‌خواهدهاشمی رفسنجانی دوم باشد!"
  • IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    3 0
    باشه، پس خودش بین گوشه نشینی و استخر، انتخاب کرد.
  • IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    0 0
    جان خودزنیها شروع شد ارزوی ملت ایران
  • IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    5 1
    " حسن روحانی میخواهد هاشمی دوم شود " یعنی ایشان هم استخر میخواهد
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    1 2
    همین آبرو مانده برای نظام هم از صدقه سری هاشمی و روحانی است
    • IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
      0 0
      روحانی خودشه👻 منافق شده
  • حسین IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    1 0
    کلاغ خواست راه رفتن کبک رو تقلید کنه راه رفتن خودش یادش رفت. هاشمی رفسنجانی کجا حسن کجا؟!! جل الخالق؟!!!!
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    2 1
    خدا همه رفته گان ما به خصوص اکبردیروز و حسن امروز را بیامرزد
  • IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    2 0
    حسن روحانی به نمایندگی مرحوم اکبر هاشمی بیشترین تلاش مذبوحانه برای انحلال سپاه و تضعیف بنیه دفاعی کشور را کرد ؟
  • اریا IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    0 2
    اصلاح میکنه اصلاحطلب
  • کیم این اون جوننن IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    1 1
    من رئیس جمهور کره شمالی هستم،روحان رو بفرستین ،تا سیبل تست پهپادهای انتحاری کنم،جونن
  • اراز‌ IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    2 1
    حسن‌خمینی‌‌‌روحانی‌خاتمی‌‌یک‌طرف‌کل‌خالص‌سازان‌ کاسبان‌تحریم‌و‌ریسی‌یک‌طرف‌‌‌‌‌
  • raya IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    3 0
    مورچه چیه کله پاچش باشه ! حسن بنفش دورش تموم شده باید بخزه کنج سوراخ
    • IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
      0 0
      رفراندوم بزارین
  • IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    3 0
    زنده باد ساقدوش شیطان خاتمی ورحم اجارهای ملعون
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    1 0
    از هاشمی دلخوشی ندارم حسابش با خدا در عالم برزخ .هاشمی رو زرنگ بازیها وفرزندان ناخلفش بدبخت دنیا واخرت کردن ،روحانی که دیگه عددی نیست مخصوصا با گند بزرگی که زده خدا لعنتش کنه کذاب
  • IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    3 0
    حسن روحانی ملعون فقط به درد کار چوپونی توی دهاتشان سرخه می خورد. علی برکت الله .
  • IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    1 0
    خدا عذاب اکبر را روز به روز بیشتر بکند.
  • IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    3 0
    حسن روحانی باید جلوی یکی از سرویس بهداشتی های عمومی بنشیند و آفتابه دست مردم بدهد . علی برکت الله .
    • IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
      0 1
      زنده باد روحانی
  • IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    1 0
    حسن روحانی به دامادش کامبیز خندیده که دوباره بیاید .
  • علی IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    0 0
    هاشمی چه بود که روحانی میخواد بشه !!!! لعنت خدا برهرکسی که این مردم را به این روز انداخت
  • IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    0 0
    منظور شما اینه که با فایل اون یارو آمریکاییه حساس تر شد؟ من که متوجه نمی شم.
  • IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    0 0
    ایران یک پلن آخر داره که مرد میخاد کلیدش بزنه ، واسه اونائی که هول برشون داشته و داستان میسرایند از پلن A،B،C همان مترادف برجام یک و دو و سه سخن میزنند . واسه کاسه لیس تبهکار مال مردم و مفتخور فاسد که نانش در فشار اقتصادی بمردم و تحریم ها و عمل به دستورات بانک جهانی و صندوق بین المللی هست . خجالت بکشید
  • IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    0 0
    گمان نکنم روحانی بتواند هاشمی دوم باشد چون اون خنگ بود همه دورش زدن در رفتن!
  • IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    0 0
    حالا میفهمم چرا از رئیسی حمایت کردن😋روحانی سفیدنمایی شد
  • IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
    0 0
    افتضاح نفوذ دادن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس