پیش‌بینی وزن به وزن مدال‌های آزادکاران در مسابقات جهانی

مسابقات جهانی کشتی آزاد و فرنگی اواخر شهریورماه برگزار می‌شود که یک سایت آمریکایی از مدال‌های ایران پیش‌بینی کرده است.

به گزارش مشرق، مسابقات جهانی کشتی آزاد و فرنگی روزهای ۲۵ شهریور تا ۲ مهرماه در بلگراد صربستان برگزار می‌شود که نخستین میدان کسب سهمیه المپیک پاریس نیز به شمار می‌رود.

با برگزاری چرخه و تورنمنت بین‌المللی، ترکیب تیم ملی کشتی آزاد کشورمان برای حضور در این مسابقات مشخص شد. یک سایت آمریکایی با بررسی ترکیب کشورمان پیش‌بینی خود را از کسب مدال ارائه کرده که نتیجه به شرح زیر است:

۵۷ کیلوگرم: بدون پیش‌بینی

میلاد والی‌زاده: با مصدومیت علیرضا سرلک، ایران با ورزشکار جدیدی در این وزن راهی صربستان خواهد شد. والی‌زاده تاکنون در مسابقات جهانی صاحب مدال نشده است. وی همچنین در مسابقات رنکینگ‌دار اتحادیه جهانی مقابل زان ریچارد از آمریکا ۱۷ بر ۶ مغلوب شد.

۶۱ کیلوگرم: برنز

رضا اطری برای دومین بار در ترکیب تیم ملی ایران قرار دارد و این بار به دنبال مدال طلاست. وی سال قبل در مسابقات جهانی راهی فینال شد اما با شکست مقابل حریفی از ژاپن، مدال نقره را کسب کرد.

پیش‌بینی وزن به وزن مدال‌های آزادکاران در مسابقات جهانی

۶۵ کیلوگرم: نقره

رحمان عموزاد که مدال طلای جهان را با شکست مدعیان در کارنامه دارد بار دیگر در مسابقات جهانی شرکت می‌کند. وی امسال در مسابقات قهرمانی آسیا هم طلا گرفت. وی به سرعت جزو بهترین کشتی‌گیران ایران شد و در بین ۲۰ کشتی‌گیر برتر جهان قرار گرفت. عموزاد امسال هم مدعی کسب مدال طلاست اما رقیب اصلی او اوتاگورو از مغولستان این قهرمانی را تهدید می‌کند.

پیش‌بینی وزن به وزن مدال‌های آزادکاران در مسابقات جهانی

۷۰ کیلوگرم: پنجم

امیرمحمد یزدانی در چند سال گذشته در رده سمی بزرگسالان نتایج صعودی داشت. وی بهار ۲۰۲۱ به فینال مسابقات انتخابی المپیک توکیو رسید تا ایران بتواند در وزن ۶۵ کیلوگرم جواز حضور در المپیک را کسب کند اما پس از آن در انتخابی کشتی خود را به مرتضی غیاثی واگذار کرد و نتوانست به تیم المپیک راه یابد. یزدانی بلافاصله پس از آن به مسابقات قهرمانی جهان در اسلو نروژ رفت و در نهایت مدال نقره را به خانه آورد. این کشتی‌گیر در مسابقات رنکینگ‌دار اتحادیه جهانی که در بوداپست برگزار شد عنوان پنجم را کسب کرد.

۷۴ کیلوگرم: پنجم

یونس امامی سال قبل در مسابقات جهانی برنز گرفت اما تاکنون به عنوان یک ورزشکار چالشی مانند کایل داک یا سیداکوف نبوده است اما در صورت قرعه مناسب ممکن است بتواند امسال هم مدال بگیرد.

۷۹ کیلوگرم: طلا

محمد نخودی در مسابقات جهانی ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ مدال نقره گرفت و در هر ۲ سال در فینال مقابل جردن باروز شکست خورد. نخودی در مسابقات اخیر رنکینگ‌دار در بوداپست، با غلبه بر چنس مارستلر (۱۰-صفر)، آوتاندیل کنچادزه (۶-۲) و ولادیمری گمکرلیدزه (۳-صف ) به مدال طلا دست یافت. با حذف باروز در مسابقات انتخابی آمریکا و عدم حضور او در جهانی، نخودی شانس زیادی برای کسب طلای جهانی دارد، با این حال اگر روسیه به مسابقات جهانی راه یابد (که در این مرحله محتمل به نظر می‌رسد)، نخودی باید با احمد عثمانوف مبارزه کند. عثمانوف نیز مانند نخودی سال گذشته پیروزی‌های چشمگیری را مقابل علی سوادکوهی و ماگومدحبیب کادیماگومدوف به دست آورده است.

پیش‌بینی وزن به وزن مدال‌های آزادکاران در مسابقات جهانی

۸۶ کیلوگرم: نقره

حسن یزدانی قهرمان جهان و المپیک برای نهمین سال متوالی نماینده ایران در این وزن است. وی که سال گذشته فینال را ۷ بر یک واگذار کرو، در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ به دنبال انتقام از دیوید تیلور خواهد بود. هر ۲ کشتی‌گیر در بالاترین سطح وزن ۸۶ کیلوگرم هستند اما با برد سال گذشته، دیوید تیلور ۴ بر یک از حریفش پیش افتاده است. اگر یزدانی امیدوار است تا به عنوان بهترین بازیکن تاریخ ایران شناخته شود، باید معمایی را که تیلور ارائه می‌دهد، حل کند.

پیش‌بینی وزن به وزن مدال‌های آزادکاران در مسابقات جهانی

۹۲ کیلوگرم: طلا

کامران قاسم‌پور/امیرعلی آذرپیرا: قاسم‌پور با ۲ عنوان قهرمانی جهان خود را به عنوان یکی از بهترین کشتی‌گیران دنیا نشان داده است. وی متاسفانه از ناحیه کشاله ران دچار آسیب‌دیدگی شده و همین وضع ممکن است او را از مسابقات جهانی دور کند.

اگر قاسم‌پور نتواند در مسابقات شرکت کند، ایران آذرپیرا را به عنوان نماینده خود به بلگراد می‌فرستد. در حالی که مصدومیت قاسم‌پور مایه تاسف بوده اما ایران خوش‌شانس است که دومین کشتی‌گیر برتر وزن ۹۲ کیلوگرم جهان را به عنوان پشتیبان خود در اختیار دارد. آذرپیرا اخیرا در تورنمنت رنکینگ‌دار بوداپست کشتی گرفت و زاهد والنسیا را در دور اول با نتیجه ۶ بر ۳ شکست داد. آذرپیرا ۲ بار قهرمان زیر ۲۳ سال جهان شده است.

۹۷ کیلوگرم: برنز

مجتبی گلیج بعد از یکسال تعطیلی به ترکیب ایران در وزن ۹۷ کیلوگرم برمی‌گردد. وی در سال ۲۰۲۱ مدال برنز جهان را گرفت. گلیج در نیمه‌نهایی مقابل کایل اسنایدر شکست خورد. وی یک رقیب خطرناک در این وزن به شمار می‌رود.

۱۲۵ کیلوگرم: برنز

امیرحسین زارع در ۲ سال گذشته خیلی سریع خود را به عنوان یک کشتی‌گیر برتر سنگین وزن مطرح کرد. وی در المپیک توکیو مدال برنز گرفت و فقط یک باخت مقابل جنو پتریاشویلی داشت. زارع چند ماه بعد در مسابقات جهانی و در غیاب پتریاشویلی و طاها آکگول، مدال طلا گرفت. او تاکنون با گیبل استیوسون مبارزه نکرده و در صورتی که آنها باهم سرشاخ شوند، یکی از جذاب‌ترین مسابقات جهانی را شاهد خواهیم بود.

پیش‌بینی وزن به وزن مدال‌های آزادکاران در مسابقات جهانی

عنوان تیمی ایران: نایب‌قهرمانی

در صورتی که این پیش‌بینی‌ها درست باشد، ایران ۷ مدال (۲ طلا، ۲ نقره و ۳ برنز) کسب خواهد کرد و پیش‌بینی نایب‌قهرمانی است. در صورتی که ایران بتواند یکی از مدال‌های نقره یا برنز را به طلا تبدیل کند می‌تواند عنوان قهرمانی را کسب کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس