دیدار پلنگ جویبار با رقیب مکار روسی/ اعتراف گازیموف به اشتباه داوری در ریو +عکس

رضا یزدانی دارنده ۴ مدال جهانی کشتی آزاد که مدیریت فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی ترکمنستان را برعهده دارد این روزها برای برپایی اردوی آمادگی در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان حضور دارد.

به گزارش مشرق، رضا یزدانی که با لقب پلنگ جویبار در کشتی ایران و جهان قدرتنمایی می‌کرد یکی از بزرگان این رشته به شمار می‌رود که جای خالی مدال المپیکی در کارنامه ورزشی او دیده می‌شود. یزدانی سه المپیک ۲۰۰۸ پکن، ۲۰۱۲ لندن و ۲۰۱۶ ریو را تجربه کرده که آورده مدالی برای او نداشت. یکی از مهمترین بدشناسی‌های یزدانی در ادوار المپیک مصدومیت در کشتی نیمه نهایی المپیک ۲۰۱۲ لندن بود که مجبور شد با ویلچر از سالن مسابقات خارج شود.

یزدانی در المپیک ۲۰۰۸ پکن با قبول شکست برابر نوروز تمرزاُف از دور مسابقات حذف شد.

یزدانی در المپیک ۲۰۱۶ ریو یکی از شانس‌های کسب مدال برای کاروان ایران بود اما دیدار جنجالی وی با ختاگ گازیموف کشتی‌گیر روسی‌الاصل جمهوری آذربایجان موجب شد تا او نتواند جایی در سکوی مدالی آن دوره از بازی ها داشته باشد. یزدانی آن دیدار را به خاطر ناداوری به گازیموف واگذار کرد که سال ها بعد توسط کمیسیون داوران اتحادیه جهانی هم تایید شد.

پلنگ جویبار اکنون هدایت تیم کشتی آزاد ترکمنستان را بر عهده دارد و برای برگزاری یک اردو مشترک با آزادکاران جمهوری آذربایجان در باکو به سر می‌برد. وی در این اردو با ختاگ گازیموف رقیب دیرینه و مکار روسی خود دیدار کرد تا خاطرات تلخ و شیرین رقابت دوران قهرمانی برای این ۲ بزرگ کشتی جهان تداعی شود.

یزدانی ۲ مدال طلا و ۲ برنز قهرمانی جهان را در کارنامه دارد. پلنگ جویبار در سال ۲۰۱۱ و ۲۰۱۳ موفق به کسب عنوان قهرمانی جهان در وزن ۹۶ کیلوگرم شد. وی در سال ۲۰۱۳ در فینال مسابقات جهانی بوداپست با نتیجه ۴ بر ۲ ختاگ گازیموف را شکست داد. در جدال رو در روی این ۲ قهرمان ۲ بار یزدانی و ۲ بار گازیموف برنده شده است.

گازیموف که اهل اوستیای شمالی در روسیه است برای جمهوری آذربایجان صاحب یک مدال نقره و ۲ برنز المپیک و یک طلا و ۳ نقره و یک برنز جهان شده است. او هم اکنون سرمربی تیم ملی کشتی آزاد جمهوری آذربایجان است.

پنجمین مرحله اردوی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی ترکمنستان با مدیریت فنی رضا یزدانی در شهر باکو در حال برگزاری است که در جریان این اردو ختاگ گازیموف رقیب دیرینه یزدانی میزبان مربیان ایرانی تیم ترکمنستان بود.

گازیموف در این دیدار به رقابتش با یزدانی در المپیک ریو اشاره کرد و گفت: بعد از آن مسابقه ایرانی‌های زیادی از من ناراحت شدند و این موضوع را در فضای مجازی به من ابراز داشتند که باید درباره آن مسابقه بگویم که اشتباه داوری همیشه در ورزش وجود داشته و ادامه هم خواهد داشت اما بازی‌های المپیک تمام شده و امروز من و رضا دو دوست خوب هستیم. وقتی متوجه شدم که تیم کشتی ترکمنستان در باکو اردو زده بسیار خوشحال شدم.

دیدار پلنگ جویبار با رقیب مکار روسی/ اعتراف گازیموف به اشتباه داوری در ریو +عکس

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
    3 3
    آدم ها را الکی گنده می کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس