کد خبر 1510243
تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۵
عموزاد: من دیگر قهرمان جهان نیستم! / مانند فوتبالیست‌ها به ما هم حواله خودرو یا بهتر از آن بدهند

دارنده مدال طلای کشتی آزاد قهرمانی جهان گفت: نسبت به سال گذشته من دیگر قهرمان جهان نیستم و باید بجنگم تا دوباره به این عنوان برسم.

به گزارش مشرق، رحمان عموزاد در خصوص آخرین شرایطش پس از مصدومیت اظهار کرد: با توجه به اینکه تا مسابقات جهانی کمتر از دو ماه زمان باقی مانده است، همچنان با قدرت برنامه‌های کادرفنی را انجام می‌دهیم. البته در این مدت من دچار آسیب‌دیدگی بودم و تازه توانستم روز پنجشنبه نخستین تمرین جدی ام را همراه با سایر بچه‌ها انجام دهم. خداراشکر آمادگی بدنی‌ام نسبتا خوب است هر چند تا روز مسابقات وقت دارم فرمم را به بهترین آن برسانم. امیدوارم روز مسابقه‌ام شرایط خوبی داشته باشم تا با ارائه بهترین عملکرد به مدال برسم و همچنین کسب سهمیه المپیک کنم. به شخصه از کادرفنی و مسئولان فدراسیون که برایمان در اردوها زحمت زیادی می کشند، تشکر می‌کنم. امیدوارم با مدال‌آوری در بلگراد زحمات آنها را جبران و دل مردم را شاد کنم.

۲ ماه ایده‌آل فرصت دارم تا خودم را به اوج برسانم

وی درباره اینکه پس از بروز مصدومیت اکنون شرایطش چطور است، گفت: در زمان آسیب دیدگی‌ام بنا به نظر پزشکان بیشتر تمرینات بالاتنه انجام می‌دادم و اکنون هم حدود ۹۰ درصد مصدومیتم بهبود یافته و برای همین هم میزان آمادگی‌ام از صددرصد مابین ۶۰ تا ۷۰ قرار دارد. دو ماه تا شروع رقابت‌ها یک وقت ایده‌آل است تا از نظر بدنی شرایطم را به اوج برسانم.

من دیگر قهرمان جهان نیستم

نفر نخست رنکینگ جهانی وزن ۶۵ کیلوگرم در خصوص اینکه توقعات از او برای کسب مدال در بلگراد زیاد است، عنوان کرد: انتظارات از من بالا است اما در این میان سعی می‌کنم به خودم آرامش و روحیه بدهم. هر روز سخت می‌جنگم و از جان مایه می‌گذارم تا به هدف مهمی که ترسیم کرده‌ام دست پیدا کنم. من قهرمانی سال گذشته را به فراموشی سپرده‌ام و تنها از آن لحظه رفتن به روی سکو را در ذهن دارم. الان دیگر قهرمان جهان نیستم بلکه تمام رقبایم برایم قهرمان جهان محسوب می‌شوند. سخت تلاش می‌کنم بجنگم که مانند سال گذشته دوباره به مدال طلا برسم. البته در وزنی که من حضور دارم نسبت به سایر اوزان سخت‌ترین وزن محسوب می‌شود اما باز از حضور در آن لذت می‌برم و خوشحال هستم. باید تلاش کنم تا به آن چیزی که می‌خواهم برسم. در روز مسابقاتم چیزی کم نمی‌گذارم تا در رقابت‌ها به نتیجه خوبی که همگان از من توقع دارند، دست پیدا کنم.

بعد از دو سال هنوز جوایزمان را دریافت نکرده‌ایم

عموزاد درباره اینکه آیا حمایت‌ها از کشتی‌گیران در حد مطلوب بوده است یا خیر، اظهار کرد: متاسفانه تا به الان حمایت‌ها چندان خوب نبوده است به طوری که هنوز پس از دو سال جوایزمان را که همراه با تیم کشتی جوانان به قهرمانی رسیدم، پرداخت نکرده‌اند. ان‌شاءالله از هر نهادی که مسئولش است این جوایز اهدا شود تا به بالارفتن روحیه تمام ورزشکاران کمک کند که دیگر بدون داشتن مشکل مالی با روحیه و جنگندگی زیادی به مصاف حریفانشان بروند. البته در شرایط فعلی مبلغ خرید سکه ۳۰ میلیون تومان است اما مبلغ خیلی کمتر از آن یعنی برای ما حساب سرانگشتی حدود یک میلیون تومان در نظر خواهند گرفت. ما تنها به عشق مردم است که می‌رویم در میادین مهم بین‌المللی بدون توجه به تمام مشکلات می‌جنگیم. بد نیست مسئولان نیز به ما نگاه‌های خوبی داشته باشند نه اینکه هنوز هم پس از دو سال از پرداخت جوایزمان خودداری کنند. همین که حق ورزشکاران را بدهند برای ما کفایت می‌کند. از نظر افتخارآفرینی رشته کشتی نسبت به سایر رشته‌ها در جایگاه نخست قرار دارد و باید در همه چیز از جمله توجه هم به همین صورت برای ما باشد. متاسفانه به رشته‌های دیگر هم توجه خاصی نمی‌شود.

بالاتر از حواله خودرو به ما بدهند

دارنده مدال طلای جهانی سال ۲۰۲۲ درباره اینکه نظرش درباره اعطای حواله خودرو به بازیکنان تیم ملی فوتبال چیست، پاسخ داد: از این موضوع ناراحت نیستیم اما توقعمان این است همانگونه که گفته می شود کشتی ورزش اول کشور است مانند بازیکنان تیم ملی فوتبال پس از هر افتخارآفرینی به ما هم حواله خودرو و حتی بالاتر از آن را بدهند زیرا حقمان است که به شکل خوبی از ما تجلیل شود.

بهترین نسل فعلی کشتی ایران به بلگراد می‌رود

ملی‌پوش کشتی درباره اینکه فکر می‌کند نتایج برای ایران در جهانی چطور باشد، گفت: تیم‌های ایران، روسیه و آمریکا ۳ تیم برتر دنیا در کشتی آزاد هستند و در ۱۰ وزنی که کادرفنی برای مسابقات جهانی انتخاب کرده در ۹ وزن بچه‌ها دارای مدال جهانی هستند. این نشان می دهد بهترین نسل فعلی کشتی روی کار قرار دارد و برای همین همه از ما توقع بهترین نتایج را دارند. میلاد والی‌زاده هم با اینکه تازه به ترکیب اضافه شده اما یک پدیده است و دور از دسترس هم نیست تا بتواند به مدال برسد. امیدوارم با مدال های خوشرنگ قهرمانی را نصیب ایران کنیم و در کشور صربستان پرچم ایران را بالاتر از سایر کشورها مشاهده کنیم. حسن یزدانی، کامران قاسمپور و سایر بچه ها به سختی در تمرینات عرق می‌ریزند تا بتوانند در داخل مسابقات با مدال‌آوری کسب سهمیه المپیک کنند.

وی در پایان با اشاره به امکانات عالی فدراسیون کشتی برای ملی‌پوشان از جمله استخر و سایر موارد دیگر عنوان کرد: امکاناتی که مسئولان فدراسیون و در راس آن شخص رییس فدراسیون برایمان مهیا کرده‌اند در هیچ کجای دنیا وجود ندارد مانند استخری که راه‌اندازی شده تا از لحاظ روحی و روانی به آرامش برسیم و از بودن در خانه کشتی زده نشویم. برای همین هم است با رفتن به استخر یک تنوع برایمان به وجود می‌آید.

منبع: خبرگزاری آنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 14
  • غیر قابل انتشار: 2
  • روجا IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    0 0
    شما هنوز هم قهرمان هستید و در بلگراد هم روی سکوی قهرمانی مدال طلا دریافت خواهید کرد. انشالله
  • یاراحمدی IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    0 0
    ناراحت کننده است که چرا حق ورزشکار پرداخت نمی شود آن هم ورزشی مثل کشتی به نظر بنده در حق ورزشکاری که افتخار آفرینی کرده نباید ظلم کرد .
  • علی IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    0 0
    درود به شرفت رحمان بیرحم ،نون مدر و شیر مادر حلالت،برو بجنگ در دشک،امیدوارم مسئولین هم حق شما را بدهند.
  • مهدی IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    0 0
    واقعا حقشونه بهشون برسن...کشتی ورزش پهلوانی باید خیلی بهشون برسن
  • IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    0 0
    مهم نیس، مهم اینه که اسرائیل ببره، پس شماها برید کنار.
  • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    0 0
    وقتی به باخت 6 گله از انگلیس حواله خودرو میدن دیگه چی میشه گفت به این وزیر ورزش
  • IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    0 0
    موفق باشی آقای عمو زاد
  • IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    0 0
    من جای تو بودم کشتی نمیگرفتم وزیر ورزش استعفا بده نابود کردی کشتی رو
  • مرجان IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    8 8
    با گذر زمان فهمیدیم خیلی ها به خاطر پول می جنگند نه به خاطر ورزش
    • فرشاد IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
      0 0
      عزیز جان خرج یک قهرمان ملی خیلی بالاتر از این که شما فکر می‌کنید برای پول باید به قول شان عمل کنن مسئولان باید برای پول بجنگند چون عمر کوتاه ورزش مشخص هست باید به فکر آینده شان باشند
    • آرش IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
      0 0
      زندگی خرج داره
    • خلیل IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
      0 0
      سلام بالخره همه به پول احتیاج دارن.. شما ندارین
    • چارلیچارلی IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
      0 0
      بخاطر پول نیست اینها بخاطر مردم و وطن می جنگند و باید پس از سن حرفه ای بازنشسته و ضمنا حسابی بهشون خدمت شود ... گلادیاتور هستند. ‌‌ شیر مردان پیروز باشید
    • هادی IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
      0 0
      لطفا خفه گشتی گیران وطن فروش نیستن اون فوتبالیست‌های عوضی آن البته بعضی هاشون ازجمله دایی کریمی
    • سامان IR ۰۵:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۱
      0 0
      سلام ببخشیدبی مایه فطیره یک قهرمان جهان وافتخارآفرین که بیرون وداخل خانه هم ازش انتظارکمک اقتصادی برای حدااقل یک زندگی ساده درثروتمندترین کشوردنیادارند.چیز عجیبی نیست.
  • سلیمان صفرزایی IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    0 0
    سلام از نظر من رحمان عموزاد بهترین کشتی گیر آزادکار ایران وجهان هست وکامران قاسمپور هم عالی هست حسن یزدانی ،
  • محمود نقش بند IR ۰۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
    6 0
    سلام با آرزوی سلامتی وموفقیت برای تمامی ورزشکاران امیدوار هستم جوایزی که قول داده اند تقدیم کشتی گیران بشود گفتگوی خوب وبه موقع ای بود
  • IR ۰۶:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
    0 0
    دفعه قبل هم با دوپینگ قهرمان شدی وگرنه قبلا هم نبودی!!!!
  • IR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
    0 0
    شماها فقط درخانه قهرمان پوشالی هستید.
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
    3 7
    سلام من اگر جای تو بودم برای کسانی که حق شما را نمی‌دهد پایم را روی تشک کشتی نمی گذاشتم
  • رضامحمدی IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
    0 0
    امیدوارم روزی پاداش کشتی گیرها هم مثل فوتبالیست ها میلیاردی بشه تا بچهای دلاور روحیه و ارزششون بالا بره بخدا حقشون هست بیشترین مدال‌ها رو کشتی میاره پولشو فوتبال میگیره و پوز میدن معلومه پهلوانی کشتی سرد میشن و انگیزشون رو از دست میدن خواهشن رسیدگی کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس