امام حسین(ع) و اصحابش درس ایستادگی دادند

رهبر انصارالله یمن در سخنانی به مناسبت روز عاشورا گفت: برگزاری مراسم عاشورا و عزاداری برای سبط رسول الله، گواهی بر تاثیر بزرگ و ممتد نهضت امام حسین(ع) و شهادت ایشان دارد.

به گزارش مشرق به نقل از المسیره، عبدالملک الحوثی رهبر انصارالله یمن در سخنانی به مناسبت عاشورا اعلام کرد: برگزاری مراسم عاشورا و عزاداری برای سبط رسول الله، گواهی بر تاثیر بزرگ و ممتد نهضت امام حسین(ع) و شهادت ایشان دارد.

وی ادامه داد: برگزاری مراسم روز عاشورا گواهی بر فاجعه بزرگی است که وجدان های بیدار امت اسلامی را در همه نسل ها به حرکت وا می دارد.

الحوثی گفت: فاجعه کربلا علیه سبط رسول الله، انحرافی بزرگ و خطرناک بود که از سوی بنی امیه وارد امت اسلامی شد.

وی افزود: امام حسین(ع) در راستای بیداری امت اسلامی قیام کرد. امام حسین(ع) شعار هیهات منا الذله را سر داد و در کربلا آب را به روی ایشان و اهل بیت و اصحابش بستند. امام حسین(ع) و اصحابش درس ثبات و ایستادگی در راه حق و وفاداری به اسلام و جانفشانی در راه خدا و عمل به مسئولیت دادند.

رهبر انصارالله یمن تاکید کرد: واقعه کربلا چهره پلید و جنایتکار امویان را آشکار کرد. نهضت امام حسین(ع) پس از شهادت ایشان ادامه یافت. پس از کربلا، سپاه یزید به مدینه منوره و مکه مکرمه حمله کرده و در مسجدالحرام مردم را کشتند. امت اسلامی گزینه ای جز تحرک جدی برای رهایی از امویان نداشت و این پس از سلسله قیام ها و جانفشانی محقق شد.

وی افزود: آرمان امام حسین(ع) جاودانه است و تا روز قیامت نسل به نسل منتقل می شود. دنیا در برهه کنونی با لابی یهودی و آمریکا و متحدانش روبرو است. آنچه لابی صهیونیسم در کشورهای غربی در هتاکی به قرآن و سوزاندن و پاره کردن آن انجام می دهد، اوج کفر و تعدی به اسلام و مسلمین است.

رهبر انصارالله یمن با اشاره رواج بی بند و باری و همجنسگرایی از سوی غرب و آمریکا آنرا در راستای منحرف کردن جوامع بشری از راه خداوند و با هدف به بندگی کشیدن بشریت دانست و تنها راه را مقابله جدی و احساس مسئولیت و توکل به خدا داشتن، دانست.

الحوثی در ادامه گفت: پایداری مردم یمن طی 9 سال محاصره و جنگ و هجمه تبلیغاتی و مقابله با تلاشهای فتنه افکنانه را توفیق الهی بزرگ و به سبب حرکت در راه اسلام و امام حسین(ع) رقم خورد. با ثبات و صبر و ایمان می توان به پیروزی رسید.

وی در ادامه از امت اسلامی خواست که موضع قوی و جدی و در سطح احساس مسئولیت در قبال دشمنانی که به قرآن هتاکی می کنند، اتخاذ کنند.

الحوثی گفت: حداقل کاری که می توان انجام داد قطع روابط دیپلماتیک و تحریم اقتصادی است و اگر امت اسلام این آسان ترین کار را انجام ندهد، کوتاهی بزرگی در قبال مهمترین مقدسات مسلمین انجام داده است.

وی افزود: خطاب به جوامع غربی می گویم که لابی یهودی آنها را به ورطه نابودی سوق می دهد. من از آنها می خواهم که از یوغ بندگی یهودی خارج شوند و به رسالت الهی توجه کنند. خطاب به اروپایی ها می گویم که غرب در حال حاضر وضعیت خطرناکی پیدا کرده است. واقعیت جامعه بشری امروز خطرناک و بحران زده است. تمدن غربی با اخلاق و ارزشهای انسانی بیگانه است. از جوامع غربی می خواهم که در تعامل با قرآن تجدید نظر کنند.. آنها را به اسلام دعوت می کنم که نجات دهنده بشریت است.

الحوثی در ادامه بر پایبندی به موضع اصولی در قبال فلسطین و ملت آن تاکید کرد و از هماهنگی با محور جهاد و مقاومت خبر داد.

وی افزود: امیدواریم که محور مقاومت به هدف مورد نظر که پاکسازی و نجات ملت فلسطین است، برسد.

رهبر انصارالله یمن در ادامه خواستار پایان جنگ و محاصره و اشغالگری و حل و فصل پرونده های جنگ یمن شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس