نتایج امتحانات نهایی باید تحلیل شود/ با تنوع مدارس موافق نیستم

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امتحانات نهایی بر اساس استانداردهای موجود برگزار شد، گفت: نتایج امتحان نهایی باید تجزیه و تحلیل شود.

به گزارش مشرق، رضامراد صحرایی در هزار و بیست و هشتمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش با ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده در آموزش و پرورش اظهار کرد: امتحانات نهایی از مهم‌ترین خروجی‌های نظام آموزشی کشور است که بر اساس استانداردهای موجود برگزار شد و نتایج آن باید تجزیه و تحلیل شود.

وی افزود: در انتخاب و انتصاب مدیران بر شایستگی‌ها و صلاحیت فنی و حرفه‌ای آنها تاکید داریم. معیار عمل ما در تعیین مدیران مدارس آئین نامه انتخاب و انتصاب مدیران مصوب شورای عالی آموزش و پرورش است.

صحرایی اظهار کرد: با تنوع مدارس موافق نیستم مگر مدارسی که بر اساس پژوهش های علمی لزوم ایجاد آنها اثبات شده باشد.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: آموزش نیروهای جدید الاستخدام در آموزش و پرورش یکی از کارهایی است که به طور جدی پیگیری می شود تا نیروهای جدید با آمادگی لازم در کلاس‌های درس حاضر شوند.

وی تاکید کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش معلمان برای حضور در کلاس درس باید گواهینامه صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمی داشته باشند.

صحرایی افزود: جلسات شورای عالی اگر با حضور رئیس جمهور برگزار شود بهتر است ولی باید دید دستوراتی که رئیس جمهور در جلسه گذشته داده‌اند از جمله بروز رسانی سند، شاخص‌های ارزیابی سند و سایر موارد تا چه حد انجام شده است.

وی اظهار کرد: شاخص‌های انتخاب و انتصاب مدیران کل و روسای مناطق آموزش و پرورش توسطه شورای عالی تهیه و تدوین شود تا در تعیین مدیران ارشد آموزش و پرورش ملاک عمل قرار گیرد.

وزیر آموزش و پرورش در پایان تاکید کرد: مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش باید هم جنبه آموزشی و هم تربیتی داشته باشند چون تک بعدی بودن آنها به نظام تعلیم و تربیت ضربه می‌زند.

در بخش دیگر این جلسه محمود امانی دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به نقش و کارکرد نمایندگان شورای عالی آموزش و پرورش در اجرای ماموریت‌های این شورا اظهار کرد: انتخاب نماینده شورای عالی در استان‌ها یک کار ابتکاری و ارزشمند دبیرکل پیشین شورای عالی آموزش و پرورش بود که برای ایجاد تعامل و ارتباط موثر بین حوزه سیاستگذاری و اجرا شکل گرفت تا این شورا بتواند از توانمندی و کارآیی نمایندگان در استان ها برای نظارت بر حسن اجرای مصوبات خود استفاده کند.

وی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و فعالیت‌های موثر نمایندگان شورای عالی آموزش و پرورش در استان‌ها افزود: این افراد سرمایه ارزشمندی برای شورای عالی آموزش و پرورش در استان ها هستند چون با کانون مدرسه که محل اجرای طرح ها و برنامه های آموزش و پرورش است در ارتباط مستقیم بوده و اطلاعات روزآمدی از آن دارند. این اطلاعات در تهیه و تدوین مصوبات شورای عالی نقش مهمی ایفا می‌کنند.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به نقش مشورتی نمایندگان شورای عالی تصریح کرد: هدف از برگزاری این نشست تبیین ماموریت‌ها، برنامه‌ها و طرح‌ها، تقویت ارتباط و تعامل بین حوزه سیاست‌گذاری و اجرا، نحوه نظارت بر حسن اجرای مصوبات شورای عالی‌ و آشنایی نمایندگان جدید الانتصاب با نقش و کارکردهای شورای عالی در نظام تعلیم و تربیت بود.

امانی با تاکید بر اینکه این جلسه مهم‌ترین نشست کاری به لحاظ تدوین برنامه عملیاتی سال آتی بشمار می‌رود، افزود: در این نشست مسائل مختلف آموزش و پرورش مورد بحث و بررسی قرار گرفت و برنامه‌ها، طرح‌ها، ماموریت‌ها و... سال آینده نمایندگان شورای عالی در استان‌ها تبیین شد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: بر اساس ماده ۴ قانون تشکیل شورای عالی آموزش و پرورش، موضوعاتی که در دستور کار شورا قرار می‌گیرند که از سوی رئیس جمهور، وزیر آموزش و پرورش و یا هشت نفر از اعضای شورای عالی تقاضای طرح موضوعی را در شورای عالی داشته باشند.

وی افزود: دستور کار هر جلسه شورای عالی با هماهنگی رئیس جمهور و یا وزیر آموزش و پرورش تهیه و اعلام می‌شود.

بنا بر اعلام روابط عمومی شورای عالی آموزش و پرورش، در این جلسه «شرایط و شایستگی‌های جذب داوطلبان ورود به آموزش و پرورش از مسیر آزمون سراسری» پس از بحث و بررسی اعضای شورا به تصویب رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس