کد خبر 1511826
تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۹
حسین شریعتمداری: حزب‌الله اگر ببارد سیل به راه می‌اندازد

این روزها، بار دیگر عاشوراست و بار دیگر کربلاست. بازهم حرامیان در برابر یاران امروزی حسین بن علی(ع) به‌صف ایستاده‌اند اما، دیگر مانند آن روز غم‌زده، مولای مظلوم ما تنها نیست.

به گزارش مشرق، حسین شریعتمداری طی یادداشتی در روزنامه کیهان نوشت:

۱ ـ آن روز یکی از روزهای خیلی دور بود ـ دو هزار سال قبل از میلاد مسیح ـ نمرودیان از مراسم مذهبی خود به شهر بازگشته بودند... اتفاق عجیبی افتاده بود. بت‌های خود را شکسته و فروریخته یافتند... «چه کسی با خدایان ما چنین کرده است»؟!... از این و آن پرسیدند... کسانی در پاسخ گفتند «جوانی را شنیدیم که [به زشتی] از آنها یاد می‌کرد. نامش ابراهیم بود... «او را به مقابل دیدگان مردم بیاورید تا گواهی دهند... ابراهیم را که فرا خواندند، پرسیدند: آیا تو با خدایان ما چنین کرده‌ای؟ گفت؛ بت بزرگ چنین کرده است (ابراهیم بت بزرگ را نشکسته و تبر را به گردن آن آویخته بود)... از او بپرسید، اگر سخن می‌گوید!... جمعی از آن جماعت به خود آمدند و سر به تفکر فرود آوردند.. می‌دانستند که از خدایانشان کاری ساخته نیست و... نمرود، حاکم ستمگر آن روزها (در بین‌النهرین) که در مقابل استدلال ابراهیم به عجز آمده و فرومانده بود و در دیگر سو، جماعتی از پیروانش را می‌دید که به ابراهیم و آئین توحید او گرویده‌اند، چاره کار را در به آتش کشیدن ابراهیم دید!...

«حَرِّقُوهُ وَانْصُرُوا آلِهَتَکُمْ... او را بسوزانید تا خدایان خود را یاری کرده باشید»... همان حرکتی که نمرودیان مستکبر غرب امروزه با احساس ناتوانی و استیصال در مقابل موج فراگیر و پرشتاب گرایش مردمان به اسلام عزیز، به آن روی آورده‌اند... آتش زدن قرآن!... و خدای مهربان به آتش فرمان داد که «یَا نَارُ کُونِی بَرْدًا وَ سَلَامًا عَلَی إِبْرَاهِیمَ... ‌ای آتش برای ایراهیم سرد و بی‌آسیب باش‌»‌. و چنان شد که خدا فرموده بود.

۲ ـ آن شب که سر مبارک امام مظلوم و شهیدمان را به کاخ سبز شام بردند، یزید، سرمست از پیروزی خیالی و در حالی که کار اسلام را تمام شده می‌دید، با چوب خیزران بر لب‌های مطهر و مبارک امام شهید می‌کوبید، و به صراحت از مقصود واقعی خود خبر می‌داد «لَعِبَتْ‌ هاشِمُ بِالْمُلْکِ فَلاَ... خَبَرٌ جاءَ وَ لاَ وَحْیٌ نَزَلْ»!... فرزندان‌ هاشم (رسول خدا (ص)) با سلطنت بازی کردند وگرنه، نه خبری آمده بود و نه وحیی نازل شده بود. ما فرزندان ابوسفیان برای بازگرداندن حاکمیت به خاندان خود در بدر و احد و حنین با محمد(ص) جنگیدیم، اسلام را به مصلحت پذیرفتیم و اکنون کاش پدرانم که در صدر اسلام کشته شدند، زنده بودند و می‌دیدند که حاکمیت از دست‌رفته آنان بار دیگر به خاندانشان بازگشته است!...» !... و شیطان از خوشحالی در پوست خود نمی‌گنجید!

۳ ـ چند سال قبل در یکی از یادداشت‌های کیهان آورده بودیم؛ «بعدازظهر آن روز غمزده، ساعتی قبل از آن که مولای مظلوم ما «سر» بدهد، ندای «هل من ناصر» سر داده بود و شیطان انگشت حیرت به دندان گزیده بود که فرزند رسول‌خدا(ص) را چه می‌شود؟ چه کسی را به یاری می‌طلبد؟ در این سو که یارانش همه به خون غلتیده‌اند و در آن سوی، دشمنانش با شمشیرهای آخته به ریختن خونش ایستاده‌اند!

پس حسین روی سخن با که دارد؟ و در این صحرای داغ و تب‌دار، کدام لبیک را انتظار می‌کشد؟ شیطان دیده بود که در صحرای «منا» ماجرای ذبح ‌اسماعیل با «فدیناه بذبح عظیم» خاتمه یافته بود، اینجا اما، اسماعیل‌ها به خون غلتیده‌اند و از«ذبح عظیم» خبری نبوده است. اینجا، در کربلا، سخن از «ان‌الله شاء أن یراک قتیلا» در میان است. شیطان گیج شده بود، ساعتی بیشتر از حیات این جهانی حسین باقی نمانده است ولی او همچنان ندای «هل من ناصر ینصرنی» بر لب دارد! فرزند زهرا (س) با که سخن می‌گوید؟ و کدام جماعت را به یاری می‌طلبد؟ اینجا که کسی نیست!... شیطان نمی‌دانست- و حرامیان نیز- که کربلا سرزمینی است به پهنای همه سرزمین‌ها و عاشورا، روزی است به درازای همه روزها... نمی‌دانست که کربلا آغاز راه است و عاشورا، شروع ماجرا... حسین ما، ‌اما می‌دانست که «عصرخمینی» در راه است و ندای «هل من ناصر» عصر عاشورای او در گوش زمان می‌پیچد و در «عصر خمینی» به گوش کربلایی‌هایی می‌رسد که آن روز به کربلا نرسیده بودند.

حسین ما می‌دانست که عاشورای دیگری در پیش است که این‌بار در کربلای ایران به تکرار خواهد نشست. عصر آن روز غم‌گرفته، مولای ما عاشورائیان عصر خمینی را به یاری می‌طلبید...».

۴ ـ این روزها، بار دیگر عاشوراست. عاشورایی که به درازای همه روزهاست اگرچه عاشورای آن روز، فقط یک نیمه روز بود. و بار دیگر کربلاست، کربلایی که به پهنای همه سرزمین‌هاست، هر چند کربلای آن روز، قطعه زمینی کم‌عرض و طول بود. بازهم حرامیان در برابر یاران امروزی حسین بن علی(ع) به‌صف ایستاده‌اند اما، دیگر مانند آن روز غمزده، مولای مظلوم ما تنها نیست. در عاشورای امروز یاران امروزی مولای مظلوم و شهیدمان دیگر اجازه نمی‌دهند که از گلوی ناپاک یزید و شمر و ابن‌زیاد و عمرسعد و حرمله و... آب خوشی فرو رود. عاشورای امروز ما چند دهه و چند سال به درازا کشیده است و هر روز آن، با پیروزی تازه‌ای همراه بوده است و سنگر جدیدی فتح شده است و...

۵ ـ ایمانوئل والرشتاین، جامعه‌شناس بلندآوازه آمریکایی با نگرانی و اضطراب می‌گوید؛ «مانع اصلی پیش‌روی ما برای استقرار نظم جهانی(بخوانید کدخدایی آمریکا) دکترین ولایت ‌فقیه امام خمینی است... همه نظریه‌ها درگذر زمان کمرنگ و کهنه شده و به تاریخ می‌پیوندند، ولی نظریه ولایت ‌فقیه [امام] خمینی هر روز پررنگ‌تر و سرزنده‌تر می‌شود و مسلمانان بسیاری را به خود جلب می‌کند».

آنتونی گیدنز، جامعه‌شناس پرآوازه انگلیسی درباره تحولات بنیادین قرن حاضر می‌نویسد؛ «در گذشته، سه غول فکری جامعه‌شناسی یعنی مارکس، دورکیم و ماکس ‌وبر با ‌اندکی اختلاف‌نظر، فرآیند عمومی جهان را به سوی سکولاریزم و در جهت حاشیه‌نشینی دین ارزیابی می‌کردند ولی از سال 1979 و با پیدایش انقلاب اسلامی در ایران، شاهد روند معکوس و متفاوت با این فرضیه هستیم، یعنی فرآیند عمومی جهان با شتاب به سمت دینی ‌شدن پیش می‌رود.».

نیوت گنگریچ، رئیس‌ اسبق مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به اظهارات چند تن از سناتورها که ادعای رهبری آمریکا بر جهان را داشتند، به انقلاب اسلامی در ایران و رهبری هوشمندانه امام و رهبر معظم انقلاب ‌اشاره کرده و با تمسخر می‌گوید؛ «ایالات متحده چگونه ادعای رهبری جهان را دارد؟ با کشوری که در آن، دختران 12 ساله ‌باردار می‌شوند، 15 ساله‌ها همدیگر را می‌کشند، 17 ساله‌ها به ایدز مبتلا می‌شوند و 18ساله‌ها در حالی دیپلم می‌گیرند که به خوبی قادر به خواندن و نوشتن نیستند».

اینگونه است که «توماس جفرسون» نویسنده اصلی اعلامیه استقلال ایالات متحده آمریکا اگر زنده بود، از خجالت آب می‌شد و «ژان ژاک روسو» کتاب معروف قراردادهای اجتماعی خود را از شرمندگی به آتش می‌کشید. اراذل و اوباشی مثل بایدن و ترامپ و مکرون و شولتز و چارلز و ... که جای خود دارند!

۶ ـ قدرت‌های استکباری طی دو چند قرن گذشته و مخصوصاً بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در شیپور فریب می‌دمیدند که «ما با اسلام مخالفتی نداریم»! و اصرار داشتند که مخالفت آنها با قرائتی از اسلام است که در ایران اسلامی به صحنه آمده است. اکنون اما، با گسترش پر شتاب اسلام و رویکرد پر دامنه ملت‌های مسلمان به اسلام ناب محمدی (ص)، پرده تزویر دریده و با آتش زدن قرآن نشان داده‌اند که اولاً؛ با اساس اسلام سر دشمنی دارند و ثانیاً؛ قرائت انقلاب اسلامی از«اسلام» را برهم زننده نظام سلطه جهانی می‌دانند... اما نمی‌دانند و یا نمی‌خواهند بدانند که آتش ابراهیم را نمی‌سوزاند و قرآن را از میدان بیرون نمی‌راند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 26
  • در انتظار بررسی: 14
  • غیر قابل انتشار: 30
  • احمد IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
    49 20
    احسنت
    • DE ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
      2 45
      فکر نمیکنید ممکنه با این سبک متون، به امام معصوم مطلب دروغی و نسبت میدید؟
  • IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
    4 13
    جناب شریعتمداری بزرگوارعملاسوزاننده قرآن میبایستی توسط عراق برگردانده می شدومحاکمه می شدوبه سزای اعمالش می رسید
  • IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
    7 23
    امام حسین برای صلح ازحکومت گذشتند
    • IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
      1 3
      کدام صلح؟! امام حسین در مقابل ظلم قیام کرد. لا اقل در این ایام صداقت داشته باش!
  • IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
    19 43
    فکر کردی اسمت حسین است یار حسینی
    • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
      15 5
      حماقت و جهالت حد و مرز ندارد. فضای مجازی و اصحاب غرب پرست چکار با برخی جوانها کردند تا حدی که به حرف حقی در تشریح نهضت حسینی هم گیر می دهند
  • رضا IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
    28 4
    اللَّهُمَّ عَجِّلْ لِوَلِیکَ الْفَرَجَ
  • IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
    11 2
    با وقایع و جنبش های رخ داده و بلاهای جانی که بر مردم روا شد واقعا از کربلا و عاشورا گسترده تر اتفاق افتاد..... ب امام حسین سوگند
  • IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
    13 47
    دریغ میکنی بنویسی امام حسین ، می نویسی حسین ما ؟
  • سیدمحمدمهدی IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
    19 14
    خدایا مقام امام خمینی رحمت الله و شهدای نهضت جهانی امام خمینی رحمت الله و شهدای جمهوری اسلامی ایران و را روز به روز اعلا بگردان و ... .
  • حسن IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
    18 44
    خدایا پس کی میخوای مردم ایران رو نجات بدهی؟؟؟
    • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
      17 5
      مردم ایران یکبار نجات پیدا کرده اند. راه نجات، فقط راه حسین (ع) است. ولی بعضی عاجز از درک آن دست به دامن غرب می شوند. غافل از اینکه خود غرب مستاصل و درمانده به دنبال یک نجات دهنده است.
  • ناشناس IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
    12 1
    دقیقا
  • احسنت IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
    12 7
    بسیار جامع وکامل و فصیح
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
    23 13
    اقای حسین شریعتمداری حسین فاطمه ع به ذهن وقلم ودستتون برکت بده الحق سردار قلم وسخن هستید .حض کردم از مطلبتون اجرتون با ساقی کربلا
  • IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
    8 5
    بزرگترین خصلت حسینی و بزرگترین درس کربلا همانا آزادگی بود
  • محمد IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
    28 8
    درود بر شما انسان فهیم
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
    23 10
    نگذاریم حسین ع دوباره با کم کاری خواص به شهادت برسه
  • امیین IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
    7 5
    فلسفه حسین و پیام او در تنهایی و مظلومیت و پاکدستی معنی پیدا میکنه و اگر شرایط غیر از این باشه هیچ نسبتی با حسین نیست
  • IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
    25 2
    حسین با دروغ و رانت و ریا بیگانه است ... حسین همچنان تنهاست
  • IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
    7 5
    درودخداوندبرمردمان ازاداندیش،ازاد دل،بزرگ مردان ایران زمین،نهضت عاشورایی ازبین رفتنی نیست تازه اغازماجراههامرگ بردشمنان کوردل اسلام،قران...
  • IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
    13 41
    اعمال و گفتار و رفتار شما سنخیتی با اماح حسینی که ما میشناسیم ندارد . اللهم عجل لولیک الفرج
  • فهیمه IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
    10 4
    عالی بود
  • IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
    25 5
    بسیار عالی بود. چه قلم زیبا و دلنشینی. درود خدا و بندگان پاکش بر این مرد
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
    0 0
    سخن که از دل برآید بر دل نشیند. احسنت بر شما

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس