سیم خاردار مانع سیل نیست لایحه عفاف را پس بگیرید!

نمی‌خواهیم و بایسته هم نیست که «‌کلیات‌ابوالبقاء» ببافیم! از این روی در آغاز به سراغ نقطه پایان می‌رویم و آن این‌که، لایحه موسوم به «‌حمایت از عفاف و حجاب‌» برخلاف نامی که بر آن نهاده‌اند، نه فقط حمایت از عفاف و حجاب نیست، بلکه در صورت تصویب، گسترش بی‌حجابی را نیز به دنبال خواهد داشت.

به گزارش مشرق، حسین شریعتمداری مدیر مسؤول روزنامه کیهان در یادداشتی تحت عنوان «سیم خاردار مانع سیل نیست لایحه عفاف را پس بگیرید!» نوشت:

دیروز ۲۱ تیرماه، سالروز شهادت ۱۷۰۰ تن از هموطنان عزیز و غیرتمند کشورمان بود که برای مقابله با کشف حجاب در مسجد گوهرشاد گرد آمده بودند و به دستور رضاخان پهلوی قتل عام شدند. این روز را به همین مناسبت «‌روز عفاف و حجاب‌» نامیده‌اند... ضرورت یادداشت پیش‌روی را از این زاویه و در سالروز شهادت مدافعان حجاب، مضاعف تلقی می‌کنیم. بخوانید!

و پیشاپیش، اشاره به این نکته ضروری است که نقد فلان اقدام دولت، قوه قضائیه و یا مجلس هرگز به معنا و مفهوم نقد سران محترم قوا نیست بلکه احتمال خطا در هر دستگاه و مرکزی وجود دارد بی‌آن که مستقیماً به بالاترین مقام آن دستگاه ربطی داشته باشد. مخصوصاً آن که رؤسای کنونی سه قوه از برترین و فداکارترین شخصیت‌های شناخته شده این مرز و بومند.‬

۱- نمی‌خواهیم و بایسته هم نیست که «‌کلیات‌ابوالبقاء» ببافیم! از این روی در آغاز به سراغ نقطه پایان می‌رویم و آن این‌که، لایحه موسوم به «‌حمایت از عفاف و حجاب‌» برخلاف نامی که بر آن نهاده‌اند، نه فقط حمایت از عفاف و حجاب نیست، بلکه در صورت تصویب، گسترش بی‌حجابی را نیز به دنبال خواهد داشت. این واقعیت تلخ را طی یک ماه گذشته با ارائه اسناد متقن، دلایل روشن حقوقی و شواهد غیرقابل‌انکار در چند یادداشت کیهان آورده بودیم ولی متاسفانه تاکنون با هیچ پاسخی روبه‌رو نشده بود! تا اینکه روز دوشنبه همین هفته، آقایان رئیسی و اژه‌ای، رؤسای محترم قوه قضائیه و مجریه در اظهاراتی که می‌تواند امیدوارکننده باشد، اعلام کردند برای مقابله با بی‌حجابی معطل تصویب لایحه عفاف و حجاب نمی‌شوند و از قوانین موجود برای مقابله با این پدیده عفت‌سوز و خانمان‌برانداز استفاده خواهند کرد. در این باره ‌اشاره به چند نکته ضروری به نظر می‌رسد.

۲- این که اظهارات اخیر را امیدوارکننده ارزیابی می‌کنیم به این علت است که در قوانین موجود با توجه به حکم صریح اسلام عزیز، بی‌حجابی جرم تلقی شده و مقابله با آن به صراحت در قانون آمده است، بنابراین اظهارات رؤسای دو قوه در صورت اجرا، می‌تواند نقطه آغازی برای مقابله با پدیده عفت‌سوز کشف حجاب باشد که متاسفانه این‌روزها به حال خود رها شده است! از این روی اظهارات برادران بزرگوارمان را -‌در صورت توجه به ابعاد دیگر این ماجرا که به آن ‌اشاره خواهیم کرد- می‌توان امید آفرین تلقی کرد.

گفتنی است در بخشی از یک یادداشت کیهان با عنوان «بازی دو سر باخت در لایحه عفاف» ضمن نقد لایحه موسوم به «‌حمایت از عفاف و حجاب» بر ضرورت اجرای قوانین موجود تاکید کرده و آورده بودیم: «... بر فرض که تهیه و تدوین قانون تازه‌ای برای حجاب ضرورت داشته باشد! سؤال این است چرا مادام که قانون جدید به تصویب نرسیده است، این پدیده پلشت و خسارت‌آفرین به حال خود رها شده و برای پیشگیری از آن به قوانین موجود عمل نمی‌شود؟ آیا این بی‌توجهی مصداق صریح قانون‌شکنی و «‌ترک فعل‌» نیست؟! بدیهی است که هست‌»‌!

۳- و اما، این سکه - همان‌گونه که ‌اشاره کردیم- روی دیگری هم دارد که اگر مورد توجه جدی قرار نگیرد می‌تواند فاجعه‌آفرین باشد و آن ‌متن لایحه موسوم به «‌حمایت از عفاف و حجاب‌» است! که نه فقط در پیشگیری از پدیده حرام شرعی و حرام سیاسی و حرکت خانواده‌برانداز کشف حجاب نقش موثری ندارد، بلکه در صورت تصویب، ترویج و گسترش بی‌حجابی را نیز به دنبال خواهد داشت. از این روی، چنانچه قرار است قوانین موجود تا زمان تصویب لایحه عفاف اجرا شود و پس از آن لایحه عفاف و حجاب جایگزین قوانین موجود باشد، نه فقط از عفاف و حجاب حمایت نشده است بلکه برای گسترش بی‌حجابی «مجوز قانونی»! هم صادر شده است! چرا؟! بخوانید!

۴- لایحه عفاف و حجاب اگر چه ابعاد نگران‌کننده و خطرآفرین فراوانی دارد ولی تنها نگاهی -هرچند گذرا- به ماده اول این لایحه که جانمایه آن نیز هست، می‌تواند از عمق فاجعه‌ای که تصویب و اجرای آن به دنبال خواهد داشت، رونمایی کند.

در ماده اول لایحه آمده است؛ «‌مأمورین فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران که ضابط قوه قضایی محسوب می‌شوند مکلفند نسبت به ‌اشخاصی که در ملأ عام یا اماکن عمومی یا فضای مجازی اقدام به نقض هنجارهای اجتماعی از جمله کشف حجاب می‌نمایند در مرتبه اول و از طرق مقتضی یا با استفاده از فناوری‌های نوین و سامانه‌های هوشمند نظیر ارسال پیامک تذکر دهند. در صورت عدم توجه به تذکر و ادامه تخلف یا تکرار، مرتکب، معادل یک ششم حداکثر جزای نقدی درجه هشت و در مرتبه بعد معادل یک سوم حداکثر جزای نقدی درجه هشت توسط فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران که در این قانون جهت اختصار فراجا نامیده می‌شود از طرق فوق‌الذکر جریمه خواهد شد. در صورتی که عمل فوق برای مراتب بعدی تکرار شود علاوه‌بر اعمال جریمه‌ای معادل یک دوم جزای نقدی درجه هشت، مرتکب به مرجع قضایی معرفی و به جزای نقدی درجه هفت محکوم خواهد شد».

۵- به بیان دیگر؛ پلیس در صورت مشاهده جرم مشهود و حرام شرعی و سیاسی کشف حجاب، حق کمترین برخورد و ممانعتی ندارد! خُب، باید چه کند؟‌ اگر خانمی کشف حجاب کرد در مرحله اول تذکر پیامکی می‌گیرد! چگونه؟! از چهره شناسایی می‌شود؟ یا از او می‌خواهند خود را معرفی کند؟! چگونه می‌توان از راستگویی او در معرفی خود اطمینان حاصل کرد؟ با مشاهده کارت ملی؟! در این صورت دیگر چه نیازی به پیامک است؟! و... در مرحله دوم و سوم هم تذکر پیامکی دریافت می‌کند! و در مرحله چهارم به مرجع قضایی معرفی می‌شود. مکانیسم و چگونگی انجام این مراحل چهارگانه چیست؟! لایحه دراین‌باره توضیح روشنی ندارد.

۶- حالا به میزان جرایم نقدی تعیین شده برای کسانی که به پیامک‌های پلیس توجه نکرده‌اند نگاهی بیندازید؛

الف: جریمه کشف حجاب‌کنندگانی که به اولین پیامک پلیس توجه نکرده‌اند، یک ششم جزای نقدی درجه هشت است. یعنی ۱۶۶ هزار تومان!

ب: در مرحله بعد ۳۳۳ هزار تومان!

ج: در مرحله سوم ۵۰۰ هزار تومان!

د: در این مرحله کشف حجاب‌کننده به دستگاه قضایی معرفی می‌شود! خُب، تصور می‌کنید که در این حالت چه اتفاقی خواهد افتاد؟! تقریباً هیچ! مطابق ماده یاد شده در این حالت که اوج برخورد پس از چندبار بی‌توجهی به پیامک‌هاست، کشف‌حجاب‌کننده حداکثر به ۲ میلیون تومان جریمه نقدی محکوم می‌شود!

۷- در یکی از یادداشت‌های کیهان در این باره نوشته بودیم: «‌پرسشی از تهیه‌کنندگان محترم لایحه در میان است که آیا تصور می‌کنند این جرایم نقدی می‌تواند مانع کشف حجاب باشد؟! آن‌هم از سوی کسانی که کشف حجاب را به عنوان یک ماموریت انجام می‌دهند؟! و آیا تامین این مبالغ و حتی صدها و هزاران برابر آن برای سرویس‌های اطلاعاتی و امنیتی دشمن که از کشف حجاب و گسترش آن به عنوان بخشی از یک جنگ ترکیبی علیه مبانی اسلام و نظام و مردم این مرز و بوم استفاده می‌کند، کمترین زحمتی دارد؟! یکی از بازداشت‌شدگان درجه چندم اعتراف کرده است که برای هر یک ساعت حضور بی‌حجاب در خیابان‌ها و اماکن عمومی ۳دلار دریافت می‌کرده است! و توضیح داده است که درآمد یک ماه او بیش از ۵۰ میلیون تومان بوده است! پرداخت جریمه چند صد هزار تومانی و نهایتاً دو میلیون تومانی برای افرادی نظیر آنها که تازه از ماموران اجیر شده دست چندم نیز هستند چه مشکلی درپی خواهد داشت؟!

۸- لایحه توضیح نمی‌دهد که آیا در فاصله ارسال پیامک‌های چهارگانه، (که فاصله زمانی آن نیز مشخص نشده است‌) از ادامه کشف حجاب آنها جلوگیری می‌شود یا نه؟! آنچه از متن لایحه برمی‌آید این است که کشف حجاب‌کنندگان با پرداخت مبالغ مورد ‌اشاره، می‌توانند به بی‌حجابی خود تا پایان مرحله چهارگانه ادامه بدهند! و درپایان مرحله چهارم نیز با پرداخت حداکثر ۲ میلیون تومان (جزای نقدی درجه هفت‌) بدون روبه‌رو شدن با هیچ مانعی کماکان بدون حجاب در تردد باشند! به بیان دیگر آیا می‌توانند پول بدهند و بی‌حجاب باشند؟!

۹- با توجه به آنچه گذشت اگر لایحه «‌عفاف و حجاب‌» آن‌گونه که هست به تصویب برسد، نقش آن در پیشگیری از بی‌حجابی شبیه آن است که بخواهیم با کشیدن سیم خاردار از آسیب سیل جلوگیری کنیم! از این روی با جرأت می‌توان گفت تنها راه عاقلانه و کارساز برای پیشگیری از پدیده عفت‌سوز کشف حجاب و نجات فریب‌خوردگان از چنبره فریب دشمنان، پس گرفتن لایحه موسوم به «حمایت از عفاف و حجاب» است.

۱۰- این نکته نیز گفتنی است که وقتی پای نقد مصلحانه لایحه عفاف به میان کشیده می‌شود، برخی از سر ناآگاهی و شماری نیز از روی بداندیشی اصرار دارند که منتقدان را طرفدار بگیر و ببند و برخوردهای سخت متهم کنند و حال آن که به قول حکیمانه رهبر معظم انقلاب که شواهد میدانی نیز بر آن تاکید دارند «‌خیلی از کسانی که کشف حجاب می‌کنند توجه ندارند که چه کسی پشت این سیاست رفع حجاب و مبارزه با حجاب است -‌جاسوس‌های دشمن، دستگاه‌های جاسوسی دشمن دنبال این قضیه هستند- اگر بدانند حتماً نمی‌کنند» بنابراین، سخن از یکسو، برخورد سخت و پشیمان‌کننده با ماموران پشت‌صحنه است که ‌اندک و کم‌شمارند و از سوی دیگر نجات کسانی است که از واقعیت ماجرا بی‌خبرند و نمی‌دانند که امروزه کشف حجاب علاوه‌بر حرام شرعی، بخشی از جنگ ترکیبی دشمن علیه ایران و ایرانیان است (حرام سیاسی‌). بدیهی است که این طیف هرگز حاضر نیستند در شمار دشمنان وطن و مردم وطنشان باشند به قول حضرت آقا اگر بدانند نمی‌کنند... که به این بخش از ماجرا در فرصت دیگری خواهیم پرداخت. ان‌شاءالله.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 55
  • در انتظار بررسی: 10
  • غیر قابل انتشار: 20
  • IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
    نه به لایحه سودمند برای کشف حجاب کنندگان. ان شالله
    • فاطمه IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
      87 5
      تلاش برای رو در رو ایستادن با مردم عاقبت ندارد. خداوند شما را به راه راست هدایت کند.
    • IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
      2 71
      فاطمه خانم بیخود نشانی غلط ندهید تعجب می کنم به عنوان یک خانم اگر واقعا خانم باشید نباید طرفدار بی حجابی باشید
  • IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
    لایحه باید به نفع محجبه ها و عفیفه ها و به ضرر کشف حجاب کنندگان باشه
  • IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
    حاج حسین سرت سلامت که برای حفظ دین ساکت نمینشینی دمت گرم.
    • IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
      86 4
      این حفظ دین نیست.چرا دین رو توی ظاهر میبینین یکم باطن افراد هم براتون مهم باشه همین کارا عامل ریاکاری هست چون ظاهر مهم براتون
    • IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
      7 61
      با اجرای قانون حجاب نمی‌خواهیم کسی را دیندار کنیم. که البته شاید بشود. می‌خواهیم جلو ترویج و تبلیغ معصیت خدا را بگیریم. چیزی که خداوند از ما خواسته است.
    • IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
      59 2
      دین فقط حجاب نیست بسیاری از اعمال عامل بی حجابی است از فساد و فقر و تبعیض گرفته تا الی ماشالله
  • IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
    9 94
    سلام. لعنت خدا به بی حجابان الی یوم القیامه
  • کاظم IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
    34 10
    حاج حسین پدیده خانمان برانداز هم بی حجابی می‌تونه هم فقر ناشی از تورم. شاید فقر اثر بیشتری هم داشته باشه
  • IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
    72 6
    یعنی بعد ۴۴ سال هنوز قانونی رسمی برای حجاب نداریم پس یعنی این گشت ارشادهایی که تا حالا بوده همه غیر قانونی بوده اند؟
  • IR ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
    از همین جناب حسن نصرالله که خبر پایین تو را تو سایت داره بپرس آیا حجاب در لبنان چه وضعی داره ایشون هم روحانی و شیعه و طرفدارجمهوری اسلامی هست
    • اسمعیل IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
      2 65
      آنها عرب هستند .عجمها فرق دارند.مردمان عجم ازبیحجابی شروع می‌کنند بعد شیطان پرستی را انتخاب میکنند.
    • IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
      4 63
      شما یه کم به اوضاع سیاسی وجمعیتی لبنان آشنا باشی افاضه نمی کنی. آخه لبنان با ایران قابل مقایسه است؟؟؟ وقتی ایران مذهب رسمیش شیعه بود.تولبنان علمای شیعه رو رسما اعدام می کردند.لبنان حالا حالاها در حدنوه ونتیجه ایرانه. اقتدار ایران کجا وقدرت سید نصرالله کجا؟
  • IR ۰۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
    13 3
    درآمدزاست آقا،، درآمدزاست.
  • IR ۰۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
    38 21
    سکوت کن بسه دیگه
  • سامان IR ۰۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
    77 6
    شیر زنان ایران
  • بنده IR ۰۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
    13 58
    حیف اون جوان ها که رفتند و این روزها را ندیدند که چه راحت خونشان پایمال شد
  • IR ۰۴:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
    25 88
    نویسندگان لایحه در دولت و تعلل مجلس در رسیدگی به لایحه و معطل گذاشتن ق.قضائیه در اجرای فعلی احکام جرم کشف حجاب باعث عادی شدن بیحجابی و سرخوردگی شدید قشر مذهبی شده است.
  • علی IR ۰۴:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
    6 90
    شخصا دیگه تصمیم دارم اخبار مربوط به حجاب رو دنبال نکنم.منتظر روزی باشم اعلام جهاد بشه علیه این جماعت
  • IR ۰۵:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
    5 68
    احسنت ،دقيقأ همینطوره!! دم حاج حسین گرم که دقيقأ میدونه نقشهٔ دشمن و عوامل داخلیش چیه!!
  • US ۰۶:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
    2 38
    بحرالعلوم وارد
  • قاسم کریمی IR ۰۶:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
    16 9
    باید در جامعه مین گذاری شود ،سیم خاردار معنایی ندارد!!!!!!
  • یزدان IR ۰۶:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
    0 18
    وقتشه
  • IR ۰۷:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
    7 66
    عالی بود.
  • SG ۰۷:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
    6 20
    چرا مسئولان از بالاترین بالاترین آنها تا پایین ترین آنها که ما پشت سرشان سالها شعار دادیم و نماز خواندیم هیچ حرف و سخن یا حرکتی در مورد حجاب نمیکنند
  • IR ۰۷:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
    7 59
    الان دقیقا راهکار جنابعالی چیه؟ اینا که فقط ایرادات بود
    • IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
      3 91
      مشخص هست نمی خواهند برخورد فیزکی با زندان باشد؟ بسیار عالی اول جریمه چندباره و در صورت تکرار منع خودمات از روی کارت ملی یا حضوری در امکان همان کارت ملی که قفل شود از روی شماره آن در سیستم کلا آن فرد فلج می شود در زندگی روزمره نه می تواند حساب باز کند نه معامله کند ونه سفر به شکل مرسوم و نه امکان خروج از کشور و. ... و در آخر سر که خیلی محدود باقی خواهند ماند چون اکثرا دیگر رعایت خواهند کرد ،باید بازداشت شوند و این هم فقط برای بی حجاب نباید باشد نوع پوشش هم باید باشد که زننده نباشد
  • IR ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
    1 4
    ١٧٠٠نفر!؟؟؟؟؟
  • منتقد گمنام IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
    35 15
    راز بقای نظام
  • IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
    5 89
    درود بر جناب شریعتمداری عزیز واقعا درست میفرمایند ، برای دشمن که میلیون دلاری داره علیه عفاف جامعه هزینه می‌کنه ، تامین ۳۰۰ تومن یا در نهایت دو میلیون چیزی نیست در واقع ما خودمان به دشمن چراغ سبز را نشان داده ایم چهار بار به بدترین وضع نا امنی اخلاقی و تخریب ایجاد میکنند و همین چهار بار کافیه تا این بی عفتی برای مردم عادی جلوه کند و وای به حال آن روزی که گناه برای ما عادی جلوه کند به رئیسان قوای سه گانه خسته نباشید عرض میکنم . خسته نباشید دلاوران ، شیر مادر و نان پدر حلالتان
  • IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
    8 62
    جالب هست حتی قوانین فعلی را هم اجرا نمی کنند آن وقت می خواهی با آن لایحه آبکی اجرا کنند؟ یا حتی به صورت رسمی ورزشکاران زن با آن لباس های تحریک آمیز در دید همه می گذارند و ترویج می شود چی می گویی؟ فیلم که نگو
  • IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
    6 28
    چرا علیرغم صحبت ها و راهنمائی های رهبر انقلاب یک تعداد از مسئولین اصرار و تاکید برخلاف آن را دارند ؟! اگر روحانی بود وضعیت روشن بود اما حالا که مدعیان انقلاب هستند !
  • منها IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
    4 67
    بهتر نیست تنگه هرمز را ببندیم
  • IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
    32 6
    شرق و غرب باهم دارن علیه ایران توطئه میکنن
    • IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
      3 18
      توهم
  • BE ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
    4 34
    من حساب کردم اگر یک خانم برای یک ساعت بی حجابی سه هزار دلار دریافت کند اولا اون خانمی که در آمد پنجاه میلیونی داشته کلا حدود بیست دقیقه در ماه ححاب نداشت و دوم اینکه خوشحالم که خانم ها بیلخره یک شغل نان و ابدار پیدا کردن. بیست دقیقه بی‌حجابی گشتن و دریافت پنجاه میلیون تومان بهتر از شش روز کار درهفته و حقوق ده پانزده میلیون تومانی نیست؟
  • FR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
    جناب آقای شریعتمداری مثل آن دانش آموز نباشید که درس های تخصصی و مهم مثل ریاضیات و علوم و شیمی و فیزیک را رها کرده بود فقط نقاشی و انشا تمرین می کرد اگر در زمینه مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم و مبارزه با گرانی و تورم و بیکاری و مبارزه با فساد و ارتشا و اختلاس دست اندرکاران راهکار بدهید مطمئن باشید تمام مشکلات حجاب و سایر ناهنجاری های اجتماعی حل خواهند شد
    • IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
      1 63
      اهمیت حجاب و عفت زنان در جامعه از ابعاد گوناگون تشریح شده. دریغ از یک مطالعه ساده. شما از کجا فهمیدید که راهکار مبارزه با فساد اقتصادی موجب جمع‌شدن شهوت‌پراکنی و عیاشی این افراد می‌شود؟
  • IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
    110 3
    اقتصاد را درست کنید تا همه بتوانند ازدواج کنند .
  • IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
    78 4
    وقتی حال مردم خوب باشه . به حجاب هم گیر بدید ناراحت نمیشوند
  • US ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
    76 4
    شکست رو قبول کنید
    • علیرضا IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
      2 80
      فکر کنید برای چهارمین بار خرمشهر را از دست داده ایم بار اول و دوم شاهان بی لیاقت آب خاک داده اند و پس گرفتیم برای بار سوم جان دادیم و اینبار هم با یک صبر و قانون و یک صلابت فاطمی و علوی خرمشهر را آزاد میکنیم و بیحجابی این ارثیه رضا پالان قاتل را به زباله دان تاریخ میریزیم
  • جوادیان IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
    1 99
    فقط محرومیت‌های شدید اجتماعی که می‌شود هزار نوع از را نام برد کارساز است و می‌شود کم کاریهای این 20 سال در چند ماه جبران کرد
  • IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
    0 31
    ان شا الله!.
  • مهدی IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
    22 0
    ۱۷۰۰ تن امار دقیقی نیست .....
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
    98 2
    شما و همفکراتون که در گشت ارشادو......این شعب هستند گندی زدید که به این سادگی قابل جمع نیست از اکبر پونز و تاجیک و ..........یا روسزی یا توسری...برو الی آخر چطوره که با تز فکری جنابعالی که تشنه جنگو بستن تنگه هرمز و حمله به سفارتاست یه جنگ داخلی برای حجاب تو ایران راه بندازین......
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
    76 2
    حجاب اجباری نیست همانطور که رضا خان نتوانست بازور حجاب از سر زنان بردارد ما هم بازور نمی توانیم حجاب به سر انان کنیم ولو به شکل مقنعه
  • IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
    81 1
    سیل اختلاس و پارتی بازی و فساد مهم نیست براتون ؟؟؟من نمیکنم پوشش هر کسی هر طوری هست چه لطمه ای به بقیه میزنه
  • IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
    84 2
    متاسفانه دوستان نمیخوان بفهمن که حجاب یک چیز اعتقادی وشرعی هست .حالا وقتی یک خانوم یا یک دختر نوجوون میگه اصلا من اهل نماز وروزه واین چیزا نیستم باید شلاقش زد؟یک نگاهی به شرایط کنونی جامعه بندازین ؟چند درصد جوانان وکلا آدمهای زیر 50 سال نماز می خونن؟یک نگاهی به مصرف فزاینده الکل تو جامعه کردین ؟چرا زمان شاه با وجود این همه مشروب فروشی مصرف الکل تو ایران این همه فراگیر نبود چرا کار الان به جایی رسیده که خانمها مصرف الکلشون داره از آقایون بیشتر میشه؟اگه با زور وکتک درست میشه که تا الان درست شده بود.هفته پیش با پسرم پارک پردیسان تهران رفته بودم .عده ای از دختران دیگه تاپ وشلوارک پوشیده بودن وداشتن ورزش میکردن .حالا باید رفت جلو اونها رو جریمه کرد؟مادر باحجاب مومن من رو اگر شکنجه هم کنید محاله روسری وحجاب ازسر برداره چون معتقد هست .تومقوله حجاب بزرگترین مقصر فقط وفقط کسانی هستن که به اسم دین با عملکرد بد خودشون مردم روگریزان ازدین کردن.تومقوله حجاب هم دیگه راه برگشتی نیست خ.د حاکمیت هم میدونه که نمیتونه مردم رو زیادی انگولک کنه چون ممکنه مثل شهریور سال قبل دوباره اوضاع کشور امنیتی بشه
  • PL ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
    71 2
    چیزی به نام بد پوششی نداریم. بستگی به زمان و تفکر افراد در هر زمان دارد. همین کت و شلواری که جنابعالی می پوشید حدود 150 سال پیش نماد ولنگاری و غربزدگی بود. همین مانتوی پوشیده معمولی 40 سال پیش نماد ولنگاری و بی حجابی بود.
  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
    57 1
    سال چیه؟👰‍♂️👷کاهش تورم
  • IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
    60 1
    حجاب خوبه👰‍♂️🤵‍♂️همه چی اجباریش بده
  • بهنام IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
    85 1
    سلام مشرق عزیز جامعه ایران در سال 56 و 57 را نگاه کنیم کشوری مذهبی و سنتی است که به شدت با فساد زمان شاه مخالف و دنباله رو علما و در راس آنها امام (ره) بود و روی همین اصل انقلاب کرد اما در طی سالهای بعد از انقلاب بنظرم مسائل مهمی پیش آمد که به اینجا رسیدیم 1-تورم بالا در گستره سالهای طولانی باعث پوک شدن جامعه از ارزشها شد و یک سیگنال به جامعه داد که پول از همه چیز مهمتر است و دولت ناکارآمد است2-حساسیت مستمر به حجاب و عدم حساسیت به دزدی ها و فقر و مشکلات دیگر جامعه سیگنال داد که هدف چیز دیگری است و استاندارد چندگانه بر مذهبیون حاکم است3-عده ای از مردم راه اعتراضی بر عملکرد مسئولین نیافتند و بهترین روش را در مخالفت با ارزشهای حاکمیت یافتند و.....
  • محمد IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
    2 24
    دوست عزیز تدوین کنندگان قانون حجاب همین هم‌رزمان شمام که روزی برای انتخابشون گلوتونو پاره میکردین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس