کد خبر 1511762
تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۰

به گزارش مشرق، سعید غفاری یادداشتی با عنوان تحرکات جدید آمریکا را در کانال تلگرامی خود منتشر کرد:

تحرکات آمریکا در منطقه التنف به دنبال تشکیل شورای عشائری در منطقه الجزیره سوریه است و به نظر می رسد عناصر داعشی و جبهه النصره را وارد این تشکل جدید کرده است. همچنین مراکزی برای آموزش عناصر داعشی برای استفاده از تسلیحات جدید بوجود اورده است..

نیروهای «صنادید»

همچنین طی چند هفته گذشته ارتش آمریکا با حمیدی الدحام سرکرده گروه موسوم به نیروهای الصنادید رایزنی‌هایی داشته است و این دیدار حدود یک ساعت و نیم به درازا انجامیده است. فرماندهان نظامی ارتش آمریکا از نیروهای صنادید خواسته اند که هماهنگ با گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه وابسته به آمریکا در منطقه التنف در مثلث مرزی میان سوریه، عراق و اردن عمل کنند و سدی در برابر ارتش سوریه و متحدان آن باشند. علاوه بر آن مأموریت‌های دیگری هم به آنها محول کرده است.

گروه صنادید در سال ۲۰۱۳ از افراد قبیله شمر ایجاد شد . بیشتر نیروهای آن در مناطق تل حمیس و تل کوجر در حومه حسکه و مبادی مرزی میان عراق و سوریه مستقر هستند. این نیروها پس از تأسیس قسد به آن ملحق شدند و در ماموریت‌هایی شرکت کردند.

مؤسس آن حمیدی دهام الجربا است. او از بزرگان عشایر حسکه و پسر عموی احمد الجربا رئیس اسبق گروه موسوم به ائتلاف ملی سوریه، وابسته به عربستان است. فرمانده صنادید بندر حمیدی دهام الجربا است. در حال حاضر برادرش مانع حمیدی دهام الجربا رئیس قبیله شمر است که اخیراً دیداری با هیئت آمریکایی داشته است.

شمار نیروهای صنادید حدود ۲۵۰۰ تا هفت هزار نفر تخمین زده می‌شود که مأموریت اصلی آنها حمایت از چاه‌های نفتی در منطقه مرزی میان عراق در منطقه شرق فرات است.

نیروهای صنادید به نیروهای آمریکایی اعلام کرده اند که آماده همکاری با هر طرفی مورد حمایت آمریکا در سوریه هستند به شرط اینکه حمایت نظامی قوی از آنها به عمل آورد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
    0 0
    این حرومزاده ها از شمر، احتمال میره که به سفیانی تبدیل بشه. چون تغذیه‌ی تسلیحاتی میشن. نفت هم که مفت...یه مشته الاغ انتحاری آمریکایی.
  • مریم IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
    1 20
    خدا به خير بگذرونه ،شرتون از سر مردم بى دفاع و زمان و كودكان كم بشه يا بايد منتظر حادثه ى قرقيسيا باشيم ان شاالله!
  • IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
    0 0
    مطرح است جنگ بر سر یک گنج در سوریه از علایم آخرالزمان است، این گنج احتمالا این گنج همان منابع نفت سوریه است که آمریکا در حال غارت آن می باش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس