سرمربی تیم ملی وزنه برداری انتخاب شد

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری ایران گفت: علی هاشمی ورزشکاری نیست که بخواهد دوپینگ کند و شاید مکمل آلوده از جای نامعتبر تهیه کرده است.

به گزارش مشرق، علی هاشمی وزنه‌بردار شاخص ۱۰۹ کیلوگرم ایران که سابقه حضور در دو المپیک ۲۰۱۶ ریو و ۲۰۲۰ توکیو را دارد، به علت مثبت شدن تست دوپینگ، سه سال محروم شد.

نواب نصیرشلال سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری در گفت‌وگویی درباره مثبت شدن تست دوپینگ علی هاشمی وزنه بردار شاخص ایران بیان کرد: قبل از قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ کره‌جنوبی درخواست دادیم که از وزنه‌برداران آزمایش گرفته شود و همه نفرات هم آزمایش دادند و فقط یک مورد آزمایش علی هاشمی بود که این اتفاق رخ داد. هاشمی ورزشکار حرفه‌ای، باتجربه و عنوان‌دار است و همیشه حواسش بوده که در اردو و خارج از اردو چگونه رفتار کند. خودش باید بیشتر توضیح بدهد که چه اتفاقی افتاد اما من با هاشمی هم که صحبت کردم، دلیل خاصی برای این اتفاق نداشت و شاید مکمل آلوده از جای نامعتبر تهیه کرده است. او همیشه برای ما قهرمان است و جزو کسانی است که همیشه به او اعتماد داشتیم و از نظر من دوپینگی نیست و کار خاصی نکرده است.

نصیرشلال در مورداینکه علی هاشمی با پذیرش مثبت شدن تست دوپینگش، یک سال کاهش محرومیت داشت، گفت: وقتی این اتفاق اعلام می شود، جای اعتراض و پذیرش دارد. معمولا این طور نبوده که ورزشکار اعتراض کند و نتیجه و رای تغییر کند. بخاطر همین هم او اعتراض نکرده است و راهی جز پذیرش نیست. من با هاشمی صحبت کردم و خدایی ناکرده اینطور نبوده که بخواهد از مواد نیروزا استفاده کند. حدس من این است خارج از اردو که بود مکمل آلوده مصرف کرده است. ما آزمایش را در شروع اردوی تیم ملی گرفتیم و وزنه‌برداران یکی، دوماه خارج از اردو بودند.

سرمربی تیم ملی با اشاره به اینکه وزنه برداران اطلاع داشتند قرار است در شروع اردوی تیم ملی آزمایش دوپینگ بدهند، تاکید کرد: همه وزنه‌برداران اطلاع داشتند که قرار است آزمایش دوپینگ بدهند و عالی هاشمی هم ورزشکاری نیست که بخواهد از این اشتباهات داشته باشد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس