دیدار دبیران شوراهای امنیت ملی ایران و روسیه در ژوهانسبورگ

دبیران شوراهای امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه طی دیداری در حاشیه نشست بریکس در آفریقای جنوبی، درباره همکاری‌های تهران-مسکو در زمینه‌های مختلف امنیتی رایزنی کردند.

به گزارش مشرق، شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که «نیکلای پاتروشف» دبیر این شورا با «علی‌اکبر احمدیان» دبیر جدید شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران دیدار و رایزنی کرد.

طبق این بیانیه، در جریان دیدار پاتروشف با احمدیان که در حاشیه نشست گروه «بریکس» در ژوهانسبورگ،‌ پایتخت آفریقای جنوبی، انجام شد؛ دو طرف درباره مبارزه با تروریسم و مقابله با انقلاب‌های رنگی گفتگو کردند.

نشست نمایندگان ارشد امور امنیتی کشورهای عضو گروه بریکس و کشورهای دوست این سازمان امنیتی-اقتصادی منطقه‌ای هم‌اکنون در ژوهانسبورگ در حال برگزاری است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، در این بیانیه آمده است: «در اولین نشست پس از انتصاب احمدیان به سمت جدید، موضوعاتی مانند تداوم گفتگوی منظم بین شوراهای امنیت ملی دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت؛ گفتگوهایی که امکان هماهنگی همکاری‌های روسیه و ایران در طیف وسیعی از مسائل امنیتی بین‌المللی و منطقه‌ای و همچنین مبارزه با تروریسم، مقابله با انقلاب‌های رنگی و همچنین گسترش روابط تجاری و اقتصادی را فراهم می‌آورد».

پیش از این نیز احمدیان در دیدار با با «وانگ یی» دبیر کمیسیون سیاست خارجی حزب کمونیست چین با اشاره به واقعیات نوین نظام بین‌الملل، ضرورت شناسایی سازوکارهای تحقق منافع مشترک کشورهای همسو را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: با این دیدگاه به دنبال بسط همکاری با چین در ترتیبات چندجانبه منطقه‌ای و بین‌المللی هستیم.

وانگ نیز ضمن حمایت از عضویت ایران در گروه بریکس، تاکید کرد: «ایران شریک استراتژیک چین است و چین از تمامیت ارضی و حقوق مشروع ایران دفاع می‌کند».

امروز همچنین دستیار ویژه رئیس جمهور برزیل در دیدار با دبیر شورای عالی امنیت ملی، ایران را شریک قابل اعتمادی برای گسترش مناسبات اقتصادی در غرب آسیا خواند و آمادگی برزیل برای توسعه همکاری‌ها در بخش‌های مختلف را اعلام کرد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • هادی IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
    0 0
    قضیه ی جزایر عزیزمون باید در بحث های امنیتی با مقامات روسیه گوشزد و تا حصول نتیجه و عذرخواهی رسمی مقامات روس دنبال بشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس