مقام روس: ارتش اوکراین حدود ۳۰ درصد از تجهیزات غربی را از دست داده است

رئیس موقت جمهوری خلق دونتسک امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که ارتش اوکراین حدود ۳۰ درصد از تجهیزات نظامی ارائه شده توسط غرب را در خط مقدم از دست داده است.

به گزارش مشرق، دنیس پوشیلین در مصاحبه با شبکه خبری روسیه-۲۴ گفت: دیدیم که کشورهای غربی پیش از ضدحمله اوکراین، چقدر مهمات و تجهیزات به این کشور فرستادند. اکنون می‌توانیم رقمی تقریبی ارائه دهیم که در حدود ۳۰ درصد از این تجهیزات توسط نیروهای روسی نابود شده است.

این مقام روس اعلام کرد که ارائه انواع سلاح‌های غربی به اوکراین ادامه دارد، اما با میزان کمتری در مقایسه با قبل از [شروع] ضدحمله [کی‌یف].

به گفته پوشیلین، نیروهای اوکراینی علاوه بر از دست دادن تجهیزات، با چالش دیگری که کمبود نیروی مبارز است، روبرو هستند. این موج جدیدی از بسیج ارتشی را برانگیخته است.

رئیس موقت جمهوری خلق دونتسک تصریح کرد: دشمن همچنان نیروی ذخیره دارد، با وجود اینکه آنها بی‌ انگیزه و بدون آمادگی به خط مقدم اعزام می‌شوند. اما تا زمانیکه میزان [نیروی] کافی داشته باشند، همچنان حداقل توانایی حمله را دارند.

پیشتر روزنامه نیویورک تایمز با بازدیدها از مناطق جنگی اوکراین و مصاحبه با سربازها و فرماندهان این کشور، چالش‌های کی‌یف در جنگ با روسیه را بررسی کرده است.

بر اساس این گزارش، مهمات اوکراینی‌ها کم است و مخلوطی از مهمات ارسالی از کشورهای مختلف وجود دارد. یک سرباز اوکراینی گفته که این واحدهای توپخانه اوکراین را مجبور به استفاده از مهمات بیشتر برای زدن اهدافشان می‌کند چرا که دقت هر کدام از خمپاره‌ها با یکدیگر تفاوت زیاد دارد. به علاوه، برخی از خمپاره‌ها و راکت‌های قدیمی ارسال شده از خارج در حال آسیب زدن به تجهیزات آنها و مجروح کردن سربازان است.

آندری موردویچف فرمانده «مرکز گروه نبرد» روسیه به تازگی اعلام کرد که ارتش اوکراین فقط تا اواخر ماه آینده میلادی (آگوست) نیروی کافی دارد و می‌تواند به ضدحمله خود ادامه دهد.

در همین حال، تارنمای خبری «سی ان بی سی» نیز نوشت: جریان ضدحمله اوکراین کندتر از آنچه بسیاری انتظار داشتند، پیش می‌رود و تحلیلگران نظامی هشدار می‌دهند که به زودی فرصت‌ها برای شکستن خطوط دفاعی روسیه و دستیابی به خاک [تحت تصرف این کشور] از بین می‌رود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 3
  • عمیر IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
    3 10
    طی ماهای اخیر هرچی تجهیزات توی سر و کله مزدورای روسی کوبوندیم بسته ، دوباره باید تجدید قوا کنیم تا نیروهای اشغالگر روسی رو قیچی کنیم و دل اوکراینیهارو شاد بشه 💙💛
    • IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
      1 2
      زلنسکی خواجه ای را ماند که بر الاغی لنگ نشسته و به جنگ پیل سواران رزم آور رفته باشد !!!!
    • IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
      0 2
      عمیر جون از فرط فشار مریض شدی
  • IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
    2 1
    ما ازین انشاء نتیجه میگیریم که ‌شرب خمر و همجنس بازی و مصرف کوکائین با جنگیدن جور در نمیاد!! خخخخخخخخخ
  • IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
    1 2
    به امید شکست کامل اوکراین ،مزدور دول غرب وحشی
  • یزدان IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
    0 1
    اوکراین همواره بخشی جدانشدنی از روسیه بوده و با دسیسه غرب جدا شد. الان هم هر اقدامی در جهت الحاق تمام خاک اوکراین به روسیه حق تاریخی مسلمش هست. تازه اکتفا کرده به بخشی از آن. درود بر #روسیه
  • عمیر IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
    0 2
    این بدبختی نتیجه نشستن شماست___وظیفه تک تک شما آمریکا گدایان بیوطن به عنوان خادمین کاخ سیاه جانفشانی در راه ارباب بایدن مشنگ است به جبهه های جنگ اوکراین بشتابید و به عنوان مدافعان واشنگتون بجنگید که اگر خدای خواسته شکستی برای آمریکای قوم لوط در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی سرپرست خواهید شد
  • IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
    1 1
    فقط نظر معاون ریاست دومای روسیه که گفته زلنسکی می‌تونه به ناتو ملحق بشه اما اوکراین نه
  • IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
    0 1
    امپراطوری باستانی ایران دوباره زنده شده است و این امپراطوری جهان را تکان خواهد داد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس