کد خبر 1511318
تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۶
آخرین اخبار مدیر عامل بیمه سلامت برای بیماران خاص

مدیر کل بیمه گری و جذب منابع سازمان بیمه سلامت در خصوص نحوه پوشش رایگان بیمه سلامت و هزینه‌های تحت پوشش قرار گرفتن افراد توضیح داد.

به گزارش مشرق، جمشید شایانفر مدیر کل بیمه گری و جذب منابع سازمان بیمه سلامت در خصوص آخرین وضعیت بیمه افراد توضیح داد: بر اساس قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه در ماده ۷۰ سازمان بیمه سلامت مکلف شده که همه افرادی که فاقد هرگونه بیمه سلامت هستند را بیمه درمان برقرار کند از طریق مکانیسم ارزیابی وسع. این ارزیابی وسع از سال ۱۳۹۸ آیین نامه ای داشت که ابلاغ شد و مدت کوتاهی به مرحله اجر رسید و بر اساس ارزیابی وسع سه دهک اول جامعه به صورت رایگان بیمه می شدند، بلافاصله در مدت کوتاهی که به مرحله اجر در آمد ما با دوران شیوع بیماری کرونا مواجه شدیم در دوران کرونا بر اساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا ارزیابی وسع لغو شد.

وی ادامه داد: بر همین اساس ما ارزیابی وسع نداشتیم اما ابتدای امسال مجددا بر اساس قانون بودجه و مصوبات هیأت وزیران ارزیابی وسع برقرار شد، برای اینکه شرایط تسهیل کنیم و مردم راحتتر تحت پوشش بیمه قرار بگیرند، سازمان با موافقت و مشارکت وزارت بهداشت برای هیأت وزیران ارسال کرد که بر این اساس دو دهک به مجموع بیمه شدگان رایگان اضافه شدند.

شایانفر ادامه داد: به این ترتیب ۵ دهک جامعه می توانند به صورت رایگان بیمه شوند، دهک ۴ و ۵ به صورت خودکار بیمه رایگان برقرار کردیم و افرادی که در سنوات گذشته تحت پوشش بودند ولی اقدام به تمدید آن نکرده بودند و دهک درآمدی آنها ۴ یا ۵ بود رایگان بیمه شدند، دهک درآمدی همه بیمه شدگان را از وزارت کار دریافت کردیم و دهک های درآمدی همه مشخص است.

مدیر کل بیمه گری و جذب منابع سازمان بیمه سلامتافزود: وقتی این مصوبه در تاریخ سی خرداد به تصویب رسید و ابلاغ شد، شرایط بیمه شدن تسهیل شد تا افرادی بیشتری بیمه شوند، بر اساس آخرین مصوبه شرایط بیمه شدن برای دهک شش تا ۹ هم تسهیل شد دهک شش که در گذشته باید سی درصد حق بیمه را پرداخت می کرد تا بیمه شود که مبلغ آن ۴۳۰ هزار تومان بود ده درصد کاهش پیدا کرد و به مبلغ ۲۸۷ هزار تومان رسید برای یک نفر در یک سال.

شایانفر تصریح کرد: دهک هفتم درآمدی که باید ۴۰ درصد حق بیمه را پرداخت می کرد امروز با ده درصد کاهش باید ۴۳۰ هزار تومان بپردازد و دهک ۸ درآمدی که در گذشته ۶۰ درصد حق بیمه را پرداخت می کرد شامل کاهش ۲۰ درصدی شده و باید ۵۷۴ هزار تومان بپردازد و دهک ۹ درآمدی که در گذشته باید ۸۰ درصد حق بیمه را پرداخت می کرد امروز باید ۵۰ درصد حق را پرداخت کنند که رقم آن ۷۱۷ هزار تومان خواهد بود.دهک دهم در آمدی باید کل مبلغ حق بیمه را پرداخت کند که کل حق بیمه ۱ میلیون و ۴۳۵ هزار تومان است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
    1 0
    لعنت بر دروغگو، خرج سرطان خانواده و بچه‌هاتون بشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس