کد خبر 1511189
تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
دست فروشی

احسان صفایی، معاون خدمات اجتماعی شهرداری منطقه یک می‌گوید: در بساط برخی از دستفروشان و چرخی‌ها موادمخدر و مشروبات الکلی و... فروخته می‌شد.

به گزارش مشرق، میدان تجریش یکی از پاتوق‌های معروف و قدیمی دستفروشان شهر تهران است؛ محدوده‌ای که به‌واسطه وجود مکان مذهبی مهم و پررفت‌وآمدی، چون امامزاده صالح (ع) و همچنین مراکز تفریحی و تجاری نظیر بازار تجریش، دربند، درکه، کاخ سعدآباد و... از معابر و میدان‌های همیشه شلوغ پایتخت محسوب می‌شود.

سال‌هاست که حضور پرشمار دستفروشان هم به یکی از جاذبه‌های این میدان قدیمی تبدیل شده؛ جاذبه‌ای که در کنارش مشکلات و چالش‌های بسیار جدی از ترافیک و سد معبر گرفته تا بروز و ظهور انواع آسیب‌های اجتماعی را نیز به‌دنبال داشته است.

با توجه به این موضوع، در راستای طرح ساماندهی دستفروشان پایتخت، محدوده میدان تجریش و به‌ویژه خیابان شهرداری که یکی از آلوده‌ترین نقطه‌های منطقه یک و شهر تهران از این حیث به شمار می‌رود، طی یک هفته اخیر با همکاری شهرداری تهران و دیگر دستگاه‌های ذیربط پاکسازی شد.

فروش موادمخدر، مشروبات الکلی و... تحت لوای دستفروشی!

معروف بود که در این راسته دستفروشی هرچیزی که دنبالش باشید، از شیر مرغ گرفته تا جان آدمیزاد یافت می‌شود؛ حتی چیزهایی که فروش و عرضه‌شان غیرقانونی و ممنوع است! درواقع غیر از بحث سد معبر و همچنین مشکلات بهداشتی که بعضا در مواد خوراکی‌ای که چرخی‌ها و دستفروشان عرضه می‌کردند وجود داشت، موضوع آسیب‌های اجتماعی هم مطرح بود.

احسان صفایی، معاون خدمات اجتماعی شهرداری منطقه یک با تأیید این موضوع می‌گوید: «در کنار مشکلات مربوط به سد معبر و عرضه مواد خوراکی غیربهداشتی و فاسد، در این راسته با آسیب‌های اجتماعی هم مواجه بودیم و در بساط برخی از دستفروشان و چرخی‌ها موادمخدر و مشروبات الکلی و... فروخته می‌شد.»

منبع:همشهری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 9
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
    1 1
    زودتر از اینها باید این زباله ها رو جمع می کردید.
  • محمد حسین زارع IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
    5 0
    پشت امام زاده صالح کوچه ذغالیها بن بست اسکویی روبروی بنیاد نهج البلاغه هر روز معتادان کنار درخت تجمع کرده مواد مصرف میکنند. اهالی هر چه به پلیس و شهرداری میگویند اینها را جمع کنید فایده نداشته ! ساکنین کوچه محدودند. یک در سر کوچه بگذارند تا فقط اهالی محل تردد کنند. شبها از ترس حمله معتادان جرات بیرون امدن نداریم. به داد اهالی بن بست اسکویی برسید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس