مسیر کاپوتاژ خودروها برای سفر اربعین در مرز مهران مشخص شد

استاندار ایلام با اشاره پیشرفت پروژه‌های اربعین در استان گفت: مسیر تردد حمل و نقل ساحلی(کاپوتاژ) خودروها برای سفر اربعین در مرز مهران مشخص شده است.

به گزارش مشرق، حسن بهرام نیا روز شنبه در جلسه ستاد اربعین حسینی این استان در سالن جلسات استانداری اظهار کرد: روز جمعه در ۱۲ ساعت با حضور میدانی مدیران دستگاه های اجرایی در گرمای ۵۰ درجه، پروژه های اربعین در استان و مرز مهران مورد بررسی و پایش قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه روند پیشرفت پروژه های اربعین در مرز مهران مطلوب است، گفت: یکی از مواردی که دیروز بررسی شد، تصویب مسیر اضطراری برای تردد خودروهای امدادی بوده که هیچ خللی در تردد زوار در ایام اربعین حسینی ایجاد نمی کند.

استاندار ایلام با اشاره به دستور وزیر کشور برای تسهیل در تردد خودروهای «کاپوتاژ» تصریح کرد: همچنین مسیر تردد خودروهای کاپوتاژ برای سفر اربعین در مرز مهران مشخص شده که این مسیر نیز هیچ مشکلی برای تردد زوار ایجاد نخواهد کرد.

بهرام نیا با قدردانی از اقدامات راهداری در بحث زیرساخت های اربعین در مسیرهای استان ایلام و مرز مهران افزود: ساماندهی پایانه های مهران، روکش آسفالت، نصب نیوجرسی و... به خوبی توسط راهداری انجام شده است.

وی گفت: ۲۵ هکتار به پارکینگ ۵۵ هکتاری اربعین در مهران برای سال جاری اضافه شده و ظرفیت پارکینگ های مهران برای پارک ۱۸۰ هزار خودرو فراهم شده است.

بهرام نیا با بیان اینکه ۱۶ برج نوری در مرز مهران در حال احداث است، افزود: در بحث پایش تصویری و دیوارکشی پارکینگ ها و احداث چشمه سرویس بهداشتی کارهای خوبی در مرز مهران صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه آب و غذا مسأله اصلی در اربعین حسینی است، بیان کرد: کمیته مشارکت های مردمی با استفاده از ظرفیت خیرین نسبت به توزیع غذای گرم، توزیع آب و اسکان زائران در مواکب اقدام خواهد کرد.

استاندار ایلام گفت: کارهای خوب زیرساختی در حوزه بهداشت و درمان توسط هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام صورت گرفته که جای تقدیر دارد.

وی با اشاره به جانمایی مواکب برای اربعین حسینی در استان ایلام تصریح کرد: خوشبختانه مواکب پای کار هستند، در شهرستان ها نیز مسئولیت صفر تا صد کار اربعین بر عهده فرمانداران است و از همین حالا باید کمبودها را را برای اربعین سال جاری شناسایی و جبران کنند.

بهرام نیا افزود: در تماسی که با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام داشتیم، ایشان بر این موضوع تاکید کردند که هر موکب در ایام اربعین حسینی یک یا ۲ روحانی در راستای اجرای فعالیت های فرهنگی و مذهبی و اقامه نماز جماعت مستقر شوند که بایستی مورد توجه مدیران دستگاه های فرهنگی قرار گیرد.

استاندار ایلام یادآور شد: مدیران دستگاه های مرتبط با اربعین حسینی و مسوولان کمیته های اربعین حسینی استان نسبت به اخذ اعتبارات از وزارتخانه های متبوع و از مرکز در راستای فراهم کردن خدمات مناسب به زوار اقدامات لازم را انجام دهند.

وی با تاکید بر اینکه کمیته‌های ۱۸ گانه ستاد اربعین حسینی استان، موضوعات و مشکلات مرتبط با اربعین را احیا کنند، افزود: روسای کمیته ها موظف به برنامه ریزی لازم برای تامین نیازهای زوار در ایام اربعین حسینی هستند.

استاندار ایلام با اشاره به اهمیت مدیریت توزیع آب در مرز مهران برای اربعین گفت: کمیته آب ستاد اربعین برای سازماندهی توزیع آب، نصب آب سردکن، نصب آب پاشی ها، استقرار تانکرهای آب رسانی، خرید ۴۰ دستگاه یخدان و ... اقدام کند.

وی خاطرنشان کرد: مدیران دستگاه های اجرایی در بحث تامین اعتبار لازم از مرکز باید پیگیر باشند.

بهرام نیا با بیان اینکه همه تلاش ما بر این است که میزان پیاده روی زوار اربعین در پایانه مرزی مهران به حداقل برسد، یادآور شد: زوار اربعین حسینی از پایانه برکت و پل زائر شهر مهران، به وسیله اتوبوس حمل و نقل می شوند که میزان پیاده روی زوار با توجه به گرمی هوا کاهش قابل توجهی داشته باشد.

اکنون روزانه حدود پنج هزار نفر از مرز مهران تردد می کنند که این میزان در ایام نزدیک به تاسوعا و عاشورای حسینی به روزانه ۱۲ هزار نفر افزایش می یابد.

مرز مهران یکی از کانون های اصلی تردد زوار اربعین حسینی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس