کد خبر 1510472
تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۰
امارات کاردار سوئد را احضار کرد

وزارت خارجه امارات در اعتراض به هتک حرمت قرآن کریم در سوئد، کاردار سفارت این کشور در ابوظبی را احضار کرد.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه امارات کاردار سفارت سوئد در ابوظبی را احضار و یادداشت اعتراض رسمی به تداوم اهانت افراد افراطی به قرآن کریم در سوئد را تقدیم وی کرد.

ظهر روز پنجشنبه، ۲۰ جولای، برای دومین بار طی چند هفته اخیر، عاملان قرآن‌سوزی در سوئد، با چراغ سبز پلیس این کشور و پس از دریافت مجوز برای تجمع ضد اسلامی در استکهلم، به قرآن کریم اهانت کردند.

«سلوان مومیکا» شهروند عراقی ـ سوئدی در این تجمع، بار دیگر با حمایت پلیس سوئد به قرآن کریم هتاکی کرد و پرچم عراق را آتش زد.

پلیس سوئد روز چهارشنبه (۱۹ جولای) اعلام کرد که برای برگزاری یک تجمع اعتراضی در بیرون سفارت عراق در استکهلم مجوز صادر کرده است.

خبرگزاری امارات (وام) گزارش کرد که وزارت خارجه این کشور تداوم اقدام دولت سوئد در اعطای مجوز به رفتارهای اهانت‌آمیز، فرار از مسئولیت بین‌المللی آن و عدم احترام به ارزش‌های اجتماعی را بشدت محکوم کرد.

امارات همچنین بر مخالفت با استفاده از آزادی بیان به عنوان مجوزی برای انجام چنین رفتارهای شنیع و نیز مخالفت با هر گونه رفتارهایی که به برهم زدن امنیت و ثبات منجر می‌شود و بر خلاف ارزش‌ها و اصول انسانی و اخلاقی است، تأکید کرد.

وزارت خارجه امارات بر اهمیت احترام به نمادهای دینی و مقدسات و پرهیز از اقدامات تحریک آمیز تأکید کرد و افزود که اعطای مجوزهای مکرر برای چنین رفتارهای اهانت‌آمیز بر خلاف قوانین بین‌المللی است که هر گونه تعرض و اهانت به ادیان و نمادهای مقدس را ممنوع می‌داند و تکرار هر گونه سخنان افراطی و نفرت‌انگیز باعث وقوع درگیری‌ها و تشدید آن در جهان می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس