کد خبر 1510464
تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۷
کره شمالی به سوی دریای زرد چندین موشک کروز شلیک کرد

ارتش کره شمالی در واکنش به تحرکات نظامی تنش‌زای میان کره جنوبی و آمریکا، بامداد شنبه چندین موشک کروز به سمت دریای زرد شلیک کرد.

به گزارش مشرق، کره جنوبی به نقل از ارتش این کشور اعلام کرد که ارتش کره شمالی چندین موشک کروز به سمت دریای زرد نزدیک به کره جنوبی شلیک کرده است.

خبرگزاری اسپوتنیک بامداد شنبه به نقل از خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی اعلام کرد که ارتش این کشور از شناسایی شلیک چندین موشک کروز توسط کره شمالی حوالی ساعت ۴ صبح روز شنبه به وقت محلی به سمت آب‌های نزدیک شبه جزیره کره جنوبی خبر داد.

این جدیدترین اقدام موشک کره شمالی بعد از آزمایش موشکی روز چهارشنبه کره شمالی به شمار می‌رود که از شدت گرفتن تنش‌ها در رابطه پیونگ‌یانگ با آمریکا و کره جنوبی حکایت دارد.

در همین راستا، ستاد مشترک ارتش کره جنوبی بر رصد فعالیت‌های نظامی کره شمالی و آمادگی کامل برای پاسخ گویی، در همکاری با آمریکا تاکید کرد.

پیونگ یانگ پیش از این، به سئول و واشنگتن درباره تحرکات تنش‌زای مشترک کره جنوبی با آمریکا و استقرار زیردریایی هسته‌ای آمریکا در سواحل این کشور هشدار داده بود.

روابط میان دوکره همزمان با رزمایش‌های نظامی هسته‌ای تحریک آمیز کره جنوبی با آمریکا به پایین‌ترین سطح مناسبات دیپلماتیک رسیده است.

گفتنی است وزیر دفاع کره شمالی روز پنجشنبه به آمریکا هشدار داده بود حضور زیردریایی هسته‌ای این کشور در کره جنوبی ممکن است زمینه‌های لازم را بررسی استفاده پیونگ‌یانگ از سلاح هسته‌ای را فراهم بیاورد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
    0 0
    فقط حرف میزنن! خب بزن وپدرشون را دربیار

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس