سوءاستفاده سیاسی آمریکا از نهادهای فنی سازمان ملل هیچ حدی ندارد

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در واکنش به اقدام آمریکا در جلوگیری از میزبانی ایران برای اجلاس سازمان بین‌المللی دریانوردی گفت: سوءاستفاده سیاسی آمریکا از نهادهای فنی سازمان ملل هیچ حدی ندارد.

به گزارش مشرق، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امورخارجه، اقدام آمریکا در جلوگیری از میزبانی جمهوری اسلامی ایران برای اجلاس سالانه سازمان بین‌المللی دریانوردی را شدیداً محکوم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به اقدام خلاف عرف و موازین بین‌المللی آمریکا در سو استفاده از سازمان‌های بین‌المللی گفت: آمریکا بار دیگر ماهیت زورگویانه و استکباری خود را با ممانعت از برگزاری اجلاس سالانه روز جهانی دریانوردی در ایران نشان داد. این در حالیست که رویداد یادشده از سوی سازمان بین‌المللی دریانوردی (آیمو) در لندن در سال ۱۳۹۴ به تصویب شورای آیمو رسیده و توسط مجمع عمومی این سازمان وابسته به ملل متحد نیز تأیید شده بود.

کنعانی افزود: اقدام آمریکا که با همراهی انگلیس بود، ثابت کرد که سو استفاده سیاسی از نهادهای فنی و تخصصی ملل متحد، برای این کشور هیچ حد و مرزی ندارد حتی اگر به کاهش اعتبار جهانی این سازمان‌ها منجر شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به نادیده گرفتن آرای اکثریت سازمان بین‌المللی دریانوردی از سوی آمریکا افزود: این اقدام خلاف موازین بین‌المللی آمریکا، با مخالفت شدید بسیاری اعضای شورا مواجه شد که به پیشنهاد آن کشور رأی مخالف و یا ممتنع دادند و تأکید کردند که نادیده گرفتن مصوبات قبلی سازمان باعث بی‌اعتباری خود سازمان خواهد شد.

کنعانی افزود: متأسفانه دولت آمریکا با توسل به دروغ پردازی، اتهام زنی و بیان خلاف واقع، می‌خواهد سرپوشی بر اقدامات غیرقانونی و ناموجه خود فراهم سازد.

کنعانی تاکید کرد؛ جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از اعضای آیمو، همواره بر کنشگری فعال و مسئولانه خود در عرصه دریانوردی بین‌المللی تأکید داشته و وفق تعهدات بین المللی عمل می‌نماید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 5
  • یزدان IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    0 0
    درود
  • عرفان IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    6 0
    برای همین میگید امریکا رو به افول هست
  • IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    3 0
    خخخخخ
  • IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    7 0
    زبان دنیا یادتان نرود.
  • IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    1 0
    این کارکاملا ضدحرفه ای وضدفنی بود ایران باسابقه ترین ناوگان تمدنی دریانوردی ودرحال حاضرفناوری دریانوردی بومی پیشرفته حداقل دراسیای غرب رادارداین کارنوعی توهین به این سازمان وکشورهای عضووعدم استقلال ویوغ وطوق بردگی کشوری مثل امریکارانشان میدهد
  • سیستان IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    0 3
    حتی اگر با شهادت تمام مردم دولت وملت ایران تمام شود جلو امریکای جنایتکار وانیلی بعنوان دشمن شماره یک با قدرت ایستاد تا نابودی امریکا ما کشور اهل بینیم نیروی برتر جهان هستیم چون حسین مال ماست
    • محمد IR ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
      0 0
      لطفا سنتی و صنعتی را باهم مصرف نکن،از موتوری هم جنس نگیر.یعنی چه تمام مردم ایران شهید بشوند، از خودت مایه بگذار.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس