کشتی

یک رسانه انگلیسی گزارش داده آمریکا از میزبانی ایران در رویدادی که قرار بوده در روز جهانی دریانوردی برگزار شود جلوگیری کرده است.

به گزارش مشرق، ایالات متحده آمریکا از میزبانی ایران در رویدادی که قرار بود اکتبر سال جاری در روز جهانی دریانوردی برگزار شود جلوگیری کرد.

خبرگزاری رویترز امروز پنجشنبه این ادعا را به نقل از یک سخنگوی نهاد کشتی‌رانی سازمان ملل مطرح کرد و نوشت پیشنهاد ایران برای میزبانی یک رویداد دریایی در ماه اکتبر رد شد.

مطابق این گزارش، رد پیشنهاد ایران بعد از آن صورت گرفت که آمریکا با ارائه طررحی خواستار پاسخ منفی به درخواست ایران برای میزبانی این رویداد شده بود.

پیشنهاد ایران برگزاری این رویداد در اواخر ماه اکتبر میلادی با همراهی «سازمان بین‌المللی دریانوردی» بوده است. این سازمان رکن اصلی سازمان ملل برای مسائل دریایی است و در سال ۲۰۱۵ درخواست ایران برای برگزاری این رویداد را پذیرفته بود.

آمریکا در طرح خود برای جلوگیری از میزبانی ایران که انگلیس هم از حامیان آن بود ادعا کرده بود: «طی دو سال گذشته ایران اقدام به حمله، آزاررسانی یا توقیف بیش از ۲۰ کشتی که در حال انجام فعالیت‌های بازرگانی بوده‌اند کرده است.»

سخنگوی سازمان بین‌المللی دریانوردی که رویترز اشاره‌ای به نام او نکرده مدعی شده اکثر اعضای این سازمان به طرح آمریکا رأی مثبت دادند و به همین دلیل درخواست میزبانی ایران مورد قبول قرار نگرفت.

این اتفاق در شرایطی رخ داده که آمریکا به بهانه اجرای تحریم‌های ظالمانه علیه ایران بارها نفت‌کش‌های حامل نفت ایران را توقیف کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 10
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۹
    7 46
    دم امریکا گررررررم
    • هادی TR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۹
      41 5
      دم تو هم گرم. با وجود امثال تو تو ایران آمریکا هیچ غمی نداره
    • IR ۰۵:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
      0 0
      خدا شیطان بزرگ و دوستانش رو لعنت کنه
  • رضا IR ۰۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    2 3
    می بینی مشرق اظهار نظر این هموطن رو ؟! کارهائی که دولت در حوزه حجاب و اینترنت داره پشت پرده انجام میده به چنین بازخوردهائی منجر میشه ! حالا هی با ملت لجبازی کنید !
    • محمد قزل IR ۰۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
      0 0
      اون احمقی که این‌گونه پاسخ داد داخل ایران نیس مطمئن باش آلبانی نشین
    • IR ۰۵:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
      0 0
      فکر کنم دو نظر مربوط به یه نفره و گرنه از کجا میدونه طرف از؟ برخورد با بی حجابی ناراحته و لج می کنه؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس