‌

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در سخنان خود با اشاره به ایام عزاداری محرم گفت: به نظر بنده رژیم پهلوی در تاسوعا و عاشورای سال ۵۷ مرد و در ۲۲ بهمن دفن شد.

به گزارش مشرق، و به نقل از شانا، غلامعلی حدادعادل رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در جلسه شورای مرکزی شورای ائتلاف که با حضور اکثریت شورای مرکزی برگزار شد با اشاره به آغاز ماه محرم و عزادرای برای سرور و سالار شهیدان و پیروی از مکتب سید الشهدا(ع)، گفت: ماهیت انقلاب اسلامی حسینی الحدوث و حسینی البقا است و نهضت امام خمینی و حرکت شهدای انقلاب در مسیر نهضت سید الشهدا قرار داشته است.

وی افزود: قبل از انقلاب و در آن سال ها و در عاشورای سال ۴۲ بعد از ۱۰ سال پس از سال ۳۲ بزرگترین اجتماع ضد رژیم پهلوی در روز عاشورا تشکیل شد و به برکت همین روز عاشورا، عاشقان اسلام و امام خمینی و این نهضت همه و همه در آن روز گرد هم آمدند.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در ادامه گفت: این شروع نهضت بود و دو روز بعدش هم کشتار ۱۵ خرداد و کشتار رژیم شاه را همگان دیدند. قسمت دوم نهضت هم که از مهرماه سال ۵۷ شروع شد و اوج توحش رژیم شاه در تاسوعا و عاشورای سال ۵۷ بود که به نظر بنده رژیم شاه در تاسوعا و عاشورای سال ۵۷ مرد و در ۲۲ بهمن دفن شد.

حداد عادل خاطرنشان کرد: در آن سال‌ها مردم پرده حکومت نظامی را با الله اکبر ها و شعارهای محرمی و حسینی خود پاره کردند و دقیقا همین توسل به خداوند و ائمه اطهار و سیدالشهدا در جنگ و مقاومت و در طول سال های پس از انقلاب همیشه پشتیبان انقلاب اسلامی بوده است.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه برگزاری نشست ملی شورای ائتلاف گفت: اسم همایش‌های آموزشی و تربیتی استان‌های شورای ائتلاف را که مختص جوانان فعال و انقلابی هر منطقه است، "ایمان و امید" گذاشتیم و به این موضوع باید توجه ویژه شود.

وی با اشاره به برگزاری نخستین دوره آموزشی "ایمان و امید" در استان سمنان که افتتاحیه این همایش بود گفت: این برنامه را با نام شهید محمد حسین سروری راد که در گرمسار در اغتشاشات سال گذشته به شهادت رسیده بود، ناگذاری شده بود و در هر صورت یک همایش بسیار خوبی برگزار شد و بازخورد های خوبی داشت.

حداد عادل در بخش پایانی صحبت های خود از برگزار کنندگان جشن میلیونی غدیر در کشور قدردانی کرد و گفت: مهمانی ۱۰ کلیومتری غدیر یک کار بسیار بزرگ و ارزنده ای بود و باید سپاسگزاری کنیم از همه کسانی که متولی این برنامه بودند و مردم هم با تمام توان حضور پیدا کردند و نشان دادند که با هر سلیقه ای پاسدار دین و دیانت خود هستند.

در ادامه جلسه، حاضران در نشست به بیان گزارش عملکرد خود پرداخته و مهم‌ترین تحولات حوزه سیاسی کشور نیز بحث و بررسی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 21
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۹
    0 0
    انقلاب اسلامی 57 خیلی وقته که تعطیل شده و نظام جاشو گرفته
  • IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۹
    1 5
    ماهیت انقلاب اسلامی را باید امثال مصطفی چمران و مرتضی مطهری تعریف کند
  • IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۹
    0 0
    معادل فارسی حادث و بقا رو خودش چرا به کار نمیبره ولی انتظار داره ما به کراوات بگیم دراز آویز زینتی
  • کاظم IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۹
    0 0
    ایدئولوژی انقلاب توسط چپ ها و مارکسیست ها و سازمان مجاهدین منحرف شده. شما هم کاری نکردین. امام حسین مخالف رفاه نبود.
  • IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۹
    0 0
    آقای حداد عادل فارسی را پاس بداریم.
  • US ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۹
    0 0
    استاد شما که یقه پاره می کردی برای فارسی رو پاس بداریم؟! الان عربی تکلم فرمودید؟! ولی به هلیکوپتر میگفتی و اختراع کرده بودید وز بال هوایی- پرویز و...
  • کارشناس IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    0 0
    راست میگه از وقتی انقلاب شده اینجا هر روز عاشوراست
  • IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    0 0
    اگه از موضع گیری های انقلابی اقای حداد خبر دارید منتشر کنید. شخصیت خاکستری باید روشن بشه تکلیفش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس